Канон святому мученику Никифору Антиохийскому (Сирскому)
Минея, 9 Февраля, Канон
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Воздвиза́ема жите́йскаго мо́ря волну́ющься лю́те душе́вный кора́бль напа́стьми и страстьми́, ми́ра Вино́вниче, к тишине́ глубо́цей, я́ко Благоде́тель, преложи́, му́ченика, Христе́, мольба́ми.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Разу́мною мы́слию, прему́дре, мы́сленней души́ гне́ва стра́сть благоче́стно покори́л еси́ и к бли́жнему прите́кл еси́ Саприки́ю, тща́ся премени́ти, чу́дне, зако́ном Спа́совым повину́яся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Равномо́щную, Единоесте́ственную, и Сопресто́льную, и Единосу́щную, Трисия́нную зарю́ Еди́наго Божества́ испове́дающе, чти́м в Тре́х Ли́цех, неразде́льно пропове́дающе Сло́во со Отце́м и Ду́хом.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ум небе́сный Твое́ та́инство непости́жное разуме́ти и́стинно не мо́жет, Всепе́тая: Отцу́ бо Сопресто́льный, во чре́во Твое́ всели́вся, из Тебе́ роди́тися благоволи́, во двою́ естеству́ познава́емь.
Песнь 3
Ирмос: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Ники́фор прозва́н бы́в, при де́лех яви́ся победоно́сец, пре́лести бо мра́к, благода́ти све́том разори́в, отгна́, зовы́й: не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Умерщвле́нному тебе́ ра́ди ве́ровав Влады́це, самово́льно к сме́рти притека́еши, во́льныя Его́ возжела́в ме́ртвости, я́ко победоно́сец му́ченик, Боже́ственною си́лою укрепля́емь.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
На земли́ подви́жник, на небесе́х вене́чник, уго́дник Христо́в Ники́фор показа́ся я́ве, с безпло́тными чи́нми зовы́й: не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: От Ума́ вели́каго — Отца́, устре́мльшееся Сло́во, исходя́ща же и Свята́го Ду́ха, просвеща́еми ве́рно богодохнове́нными повеле́нии, испове́даем вси́ несозда́нное Еди́но Божество́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Неискусобра́чно от Отца́ пре́жде ве́к Ро́ждшагося, во чре́ве Твое́м заче́нши, Де́во, породи́ла еси́ на́м Бо́га, вку́пе и Челове́ка, в ко́емждо естестве́ соверше́нна, неразде́льна.
Седален, глас 1
Багряни́цу твои́ми кровьми́ омочи́л еси́, и се́ю я́ко во́ин оде́явся непобеди́мь, и, я́коже ски́птр, кре́ст держа́, восте́кл еси́ от земли́ к небесе́м, Ники́форе блаже́нне, Царю́ вся́ческих предстои́ши. Сла́ва Да́вшему ти́ кре́пость, сла́ва Венча́вшему тя́, сла́ва Де́йствующему тобо́ю все́м исцеле́ния.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ру́це Твои́ боже́ственнии, и́миже Созда́теля понесла́ еси́, Де́во Пречи́стая, вопло́щшагося благосты́нею, просте́рши, умоли́ Его́ изба́вити на́с от искуше́ний, и страсте́й, и бе́д, хва́лящих Тя́ любо́вию и вопию́щих: сла́ва Все́льшемуся в Тя́, сла́ва Проше́дшему из Тебе́, сла́ва Изба́вльшему на́с рождество́м Твои́м.
Песнь 4
Ирмос: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Боже́ственную жи́знь, о Ники́форе, получи́л еси́, Боже́ственныя зари́, блаже́нне, сподо́бився, Боже́ственным све́том светови́дно ны́не озаря́еши творя́щия па́мять твою́, богому́дре, и ве́рою вопию́щия: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Сия́еши, Христо́вым му́чеником совоку́плься, разори́л бо еси́ ле́сть многобо́жную, мече́м усе́чен бы́в во главу́ твою́, и кро́вными тече́нии твои́ми всю́ потопи́л еси́ и́дольскую пре́лесть, Влады́це зовя́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
И́же зако́нов Твои́х не сохрани́в Саприки́й, Твоея́ обнажа́ется, Спа́се, Боже́ственныя благода́ти и, враго́м плещи́ пода́в, Твои́х му́ченик лиша́ется сла́вы окая́нный. Те́мже, Твоему́ пра́ведному уди́вльшеся промышле́нию, зове́м: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Све́т Оте́ц Безнача́льный и все́х вино́вный, Све́т Сло́во, Све́т Ду́х Святы́й, от Отца́, я́коже от исто́чника, пре́жде все́х ве́к неизрече́нно сия́ющее Трисо́лнечное Божество́ во Еди́ном Существе́, и си́ле, и сла́ве познава́ется.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всего́ в Тебе́ обновля́ет челове́ка ве́сь, всему́, Пречи́стая, соединя́емь, Оте́ческих не́др не оста́вль и в Твою́ утро́бу всели́тися изво́лив, И́же бога́тством милосе́рдия во́лею обнища́в и обогати́в ми́р Божество́м.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Тече́ньми твои́х крове́й церко́вный ра́й напои́л еси́, разделя́емыми в нача́ла четверочи́сленная, блаже́нне, доброде́телей боже́ственных, от ни́хже душа́м, о Ники́форе, почерпа́ем Боже́ственная дарова́ния.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Се́ятель зло́бы злопомне́нием окая́ннаго восхити́, бла́гости же и ми́ра Вино́вник привлече́ вме́сто о́наго Боже́ственным световиде́нием укра́шена Ники́фора, богому́драго му́ченика.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Освяща́ется, Спа́се, Твое́й во́льней стра́сти подо́бяся, из ре́бр бо Твои́х богому́дрый ка́плями окропле́н, свои́х крове́й Тебе́ то́ки приноша́ет, мече́м посека́емь, к Тебе́ гряды́й.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Спасе́ния основа́ние правосла́вие ве́дуще, Собезнача́льна Отцу́ Сло́ва и Свята́го Ду́ха пропове́дуем в Тре́х Ли́цех Еди́но Нача́ло, Еди́но Существо́, Еди́ну во́лю, Еди́но де́йство.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Мы́сленно научи́ся проро́ков собо́р Твои́м та́йнам: небесе́ бо две́рь на земли́ Влады́ка Тя́ показа́, и из Тебе́, Де́во, вопло́щься, пра́вды Со́лнце, су́щим во тме́ возсия́.
Песнь 6
Ирмос: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Исцели́ сокруше́ние души́ моея́, Ники́форе богому́дре, и, страсте́й мра́к разори́в, отжени́ заря́ми су́щия в тебе́ Боже́ственныя све́тлости, моля́ Изба́вителя Христа́, блаже́нне.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Бу́рю и́дольскаго треволне́ния, страда́льче Ники́форе, кре́стным ве́трилом и дыха́нии духо́вными ти́хо преплы́в, му́чениче непобеди́ме, в приста́нище ти́хое Христо́во дости́гл еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Пострада́л еси́ му́ченически и вои́стинну победоно́сец бы́л еси́, кова́рствия благомо́щно разори́в зми́ева, и, страсте́м я́ко о́бщник, блаже́нне, бы́в Влады́ки, ны́не по достоя́нию спросла́вился еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ужаса́ются мы́сленнии а́нгельстии чи́ни, дивя́щеся, со Отце́м Су́щаго пре́жде ве́к и Ду́хом из чре́ва Твоего́ пло́тски Младе́нца ражда́ема зря́ще, Богороди́тельнице Пречи́стая.
Кондак, глас 3
Впери́вся, сла́вне, Госпо́днею любо́вию и Сего́ сла́вный Кре́ст на ра́мо взе́м, посрами́л еси́ диа́воли ко́зни, пострада́л еси́ да́же до сме́рти и и́стины яви́лся еси́ победоно́сец, ору́жник и таи́нник Бо́жия благода́ти.
Икос
Па́влово я́ве уче́ние возлюби́л еси́ и в пе́рсех твои́х, сла́вне, насади́л еси́, вопия́: любо́вь не безсту́дствует, сия́ Зижди́теля Челове́ка соверше́нна на́м дарова́; любве́ ра́ди вся́ претерпе́: гво́здие и кре́ст, о́цет и оплева́ния, копие́м прободе́н бы́сть в ре́бра свята́я, и́миже источи́ на́м кро́вь и во́ду богоде́льную. Его́же возжела́в, яви́лся еси́ победоно́сец, и зва́нием ору́жник, и таи́нник Бо́жия благода́ти.
Песнь 7
Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Сме́рть бы́сть тебе́, Ники́форе, отше́ствие от су́щих зде́, блаже́нне, к небеси́ же и на небе́сная возше́л еси́, ны́не лику́я, со а́нгелы пое́ши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Укрепля́емь страстьми́ Вседержи́теля, не́мощи превозвы́шенное о́ко и превзя́тую бро́вь низве́ргл еси́ на зе́млю, богому́дре, взыва́я Созда́телю твоему́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Пу́ть свиде́тельства твоего́ Ники́фор теки́й соверши́, разшири́в се́рдце де́йством Боже́ственнаго Ду́ха, ны́не усе́рдно взыва́ет Ти́, Влады́ко: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Ума́ пе́рваго и безнача́льнаго, ро́ждшаго Сло́во Собезнача́льное безстра́стно и безле́тно и произве́дша Всесвята́го Ду́ха, Тя́, Отца́ ве́дуще, взыва́ем: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обоя́ была́ еси́, Девома́ти, Богороди́тельнице Чи́стая, во чре́ве заче́нши Бо́га несказа́нно, из Тебе́ воплоща́ема, во обои́х зра́цех познава́ема, богому́жно на земли́ пожи́вшаго.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Зна́менався благода́тию Спа́са, самозва́н ты́ к подвиго́м му́жески отлучи́лся еси́ и, побе́ду взе́м на сопроти́вныя, му́чениче Христо́в, победи́тельными украси́лся еси́ венцы́, боже́ственне воспева́я: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Освяти́вся водо́ю, Ники́форе, и Ду́хом и му́ченическими обагре́н кровьми́ стяжа́л еси́ я́ко му́ченик и́стинный Христа́ Бо́га светови́дную све́тлость, всеблаже́нне, в не́йже ны́не взыва́еши: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Со безпло́тными чи́нми в Трие́х Ипоста́сех Еди́н бла́гости исто́чник приснотеку́щий, нерожде́но, безнача́льно и пресоверше́нно Божество́, соде́тельное и Царя́ все́х, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Святе́йши Ты́ была́ еси́, Богоро́дице Всепе́тая, преми́рнаго а́нгельскаго чи́на, си́х бо родила́ еси́ Соде́теля и Го́спода от де́вственна неискусобра́чна чре́ва во дву́ существа́х неслия́нно, непревра́тно, во еди́ней же ипоста́си Бо́га воплоще́нна.
Песнь 9
Ирмос: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Преста́вился еси́, я́ко жени́х, украси́вся оде́ждами, истка́нными от кро́ве муче́ния, Боже́ственныя све́тлости ко прича́стию украси́вшаго, сла́вне и, удобри́вшаго на Кресте́ стра́стию честно́ю все́х Благоде́теля, о Ники́форе преблаже́нне!
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Привле́клся еси́ Влады́ки добро́тами, и́хже ничто́же красне́йше, сла́вне, и Того́ тща́ся наслади́тися непреста́нныя и благоле́пныя све́тлости, мече́м отсещи́ твою́ главу́ поуща́л еси́ мучи́тели, разжига́емь любо́вию, о Ники́форе, Го́спода твоего́.
Припев: Святы́й му́чениче Ники́форе, моли́ Бо́га о на́с.
Све́тло на ле́сть, му́чениче Христо́в, до́блествовав и сию́ победи́в, я́ко победи́тель, вене́ц прия́л еси́ твое́й главе́ дарова́ний, сла́вне, и ны́не лику́еши му́ченически с му́ченическими ли́ки, всеблаже́нне Ники́форе, у престо́ла все́х Царя́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: От нерожде́нна Отца́ боголе́пно Сы́на рожде́нна сла́вяще и Ду́ха Пра́ваго, пре́жде ве́к исхо́днаго, Три́ Ипоста́си чти́м пресу́щныя и нача́льныя Тро́ицы, соедине́нныя еди́нством неслия́нным, богосло́вяще велича́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Яви́лася еси́, о Де́во, Ма́ти Бо́жия, па́че естества́ ро́ждши пло́тию Преблаго́е Сло́во, Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Своего́ пре́жде все́х ве́к, я́ко Бла́г. Его́же ны́не и теле́с превы́шша разумева́ем, а́ще и в пло́ть облече́ся.
Светилен
Тезоимени́т показа́лся еси́ побе́ды, о Ники́форе, любо́вию и муче́нием победи́в мучи́тели. Те́мже и побе́ды вене́ц прия́л еси́ от Го́спода.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Держа́вным Твои́м покро́вом от враго́в наве́та на́с, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохраня́й вся́ невреди́мы, Тя́ бо стяжа́хом Еди́ну прибе́жище в ну́ждах.
Лапотник: что можно и нельзя делать 22 февраля
Лень и праздность в этот день решительно осуждались — крестьяне начинали готовиться к приходу весны.
Православные верующие почитают 22 февраля память мучеников Никифора и Панкратия. А на Руси этот день называли «лаптевым» и соблюдали ряд норм и запретов.
Мученик Никифор
Никаких сведений о родителях, детстве, обучении и занятиях Никифора не сохранилось.
Никифор Антиохийский жил во II веке и дружил с церковным старостой Саприкием. У них были настолько близкие отношения, что многие считали их родными братьями. Однако в один день друзья сильно поссорились — они даже отказывались ходить друг с другом по одной дороге, ненависть поселилась в их сердцах.
Какое-то время спустя Никифор решил, что причиной их раздора стал промысел Дьявола. Тогда он послал знакомых к старому другу, чтобы они передали тому слова извинения. Позже мученик святой пошел лично, но Саприкий каждый раз отказывался его слушать. Тогда Никифор сам пошел к Саприкию и на коленях молил его о прощении. Но в душе Саприкия не осталось ни любви, ни милосердия, ни страха Божьего. И Никифору пришлось уйти от него.
В это же время начались гонения на христиан при императоре Галлиене. Саприкия схватили и потребовали отказаться от веры. Церковный староста выдержал все истязания и тогда его приговорили к усекновению мечом. Когда Саприкия вели на казнь, к нему в ноги бросился Никифор с просьбой простить его. Но дьявол не покинул сердце Саприкия, и потому тот даже не взглянул на Никифора. Никифор же всю дорогу шел за Саприкием, моля его о прощении. Даже когда они прибыли на место казни, Саприкий остался непреклонен.
И тогда Господь лишил его благодати, и Саприкий лишился мученического венца. Когда воины приказали встать ему на колени, он спросил, за что хотят они казнить его. Они же ответили ему, что они приговорен к смерти за отказ принести жертвы богам и за то, что прославляет Христа. Саприкий испугался и просил их не убивать его, потому что он готов поклониться языческим идолам и принести им жертву.
Никифор же, слыша это, обратился к нему с мольбой не совершать такой ошибки и не отвергать Господа, но Саприкий снова остался глух к его просьбам. И тогда Никифор открыто исповедовал себя христианином и просил воинов усечь мечем его вместо Саприкия. Один из воинов отправился к судье, чтобы спросить у него, как им быть. И судья приказал отпустить Саприкия и казнить Никифора. И Никифор с радостью принял мученическую смерть.
Мученик Панкратий
Святой Панкратий, епископ Тавроменийский, родился в I веке.
Родители Панкратия были родом из Антиохии. Услышав о проповедях Иисуса Христа, отец Панкратия отправился с сыном в Иерусалим, чтобы лично видеть Спасителя. Вживую услышав слова Учителя, он уверовал в Христа, стал следовать за ним и сблизился с учениками, особенно с Петром.
После Вознесения Спасителя один из апостолов пришел в Антиохию и крестил родителей Панкратия и весь их дом. Когда те Панкратия скончались, Панкратий отказался от всего имущества, ушел в Понтийские горы и стал жить в пещере, проводя дни в молитве. Апостол Петр, однажды проходя по тем местам, встретил Панкратия в Понте, взял его с собой в Антиохию, а затем в Киликию, где находился апостол Павел. Там святые рукоположили Панкратия во епископа сицилийского города Тавромении.
Святитель Панкратий усердно трудился над христианским просвещением народа. В течение одного месяца он построил храм, где совершал богослужения. Число верующих быстро росло, и вскоре почти все жители Тавромении и окрестных городов приняли христианскую веру.
Много лет святой Панкратий мирно управлял своей паствой. Однажды язычники восстали на святителя и, выбрав подходящее время, внезапно напали на него и забили камнями. Мощи святителя покоятся в храме его имени, в Риме.
Лапотник или Никифоры — Панкраты
На Руси этот день именовали Никифоры-Панкраты, Лапотник. Считалось, что с этого погода становится весенней, а зима отступает. Говорили: «На Никифора ночь темна — убегает зима», «Панкрат воду прибавляет, март собирает».
Начиналась пора весенних хлопот. На Никифора крестьяне плели лапти. Занимались этим только мужчины, потому что работа была довольно непростой — наплести лаптей нужно было много, ведь они быстро изнашивались. А обеспечить такой обувью нужно было всю семью на весну и лето, и приступали к этому именно на Никифора.
К этому времени практически заканчивались запасы, сделанные по осени. Купить продукты было непросто, потому что в конце зимы они дорожали. Отсюда сохранились поговорки: «У Панкрата в закромах небогато», «Не всяк Панкрат хлебом богат».
Считалось, что день Никифора самый подходящий для лечения различных болезней: если именно сегодня начать лечение, то удастся скоро победить болезнь.
Сны в ночь на Никифора считались вещими.
В старину верили, что день Никифора не походит для начинаний и планов, делать прогнозы на будущее сегодня тоже бесполезно — ничего не сбудется.
Если сегодня очень холодно, то больше морозов не будет. А если закат красный, то скоро случится снегопад. Темная ночь без звезд говорит о том, что зима скоро кончиться. Об этом тоже сохранилась поговорка: «На Никифора ночь темна — убегает зима».
Что можно делать 22 февраля
В этот день было принято заниматься плетением лаптей и починкой обуви. Поэтому на Руси этот день называли еще и Лаптевым, а также «Никифоры-Панкраты», «Никифор» и «капельницы». И все эти названия говорят, что скоро придет тепло, предстоит много труда и забот.
Крестьяне начинали готовиться к работам в поле: приближалась весна, а вместе с ней посевная. Чтобы предсказать урожай, не накликать беду, крестьяне соблюдали ряд запретов.
Что нельзя делать 22 февраля
Категорически запрещалось в этот день лениться и праздно проводить время. Хорошая подготовка к посевной гарантировала богатый урожай, поэтому подходить к этому занятию нужно было особо тщательно. Хороший работник знал, что чем больше поработаешь в этот день, тем сытнее поешь в холода, пишет utro.ru.
Также в этот день хозяйки занимались наведением порядка в доме: выбивали ковры, стирали белье, мыли полы.
Народные приметы на 22 февраля
Если в Лаптев день установилась теплая погода, то скоро наступят холода;
Если мороз, а деревья в лесу шумят — это к потеплению;
Наступление тепла также предвещал налипающий на деревья снег;
Сильный мороз в этот день предвещает, что снегопада или вьюги в ближайшее время не будет. www.5-tv.ru