Поиск

Навигация
  •     Архив сайта
  •     Мастерская "Провидѣніе"
  •     Одежда от "Провидѣнія"
  •     Добавить новость
  •     Подписка на новости
  •     Регистрация
  •     Кто нас сегодня посетил

Колонка новостей


Чат


Ваше время


Православие.Ru


Видео - Медиа
фото

    Посм., ещё видео


Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Помощь нашему сайту!
рублей ЮMoney
на счёт 41001400500447
( Провидѣніе )

Не оскудеет рука дающего


Главная » 2020 » Декабрь » 07 » • Акафист преподобному Антонию Сийскому •
08:18
• Акафист преподобному Антонию Сийскому •
 

providenie.narod.ru

 
фото
  • День памяти Преподобного
  • Проложная редакция жития
  • Упоминания об иконах письма
  • Местное почитание
  • Гимнография
  • Иконография
  • Акафист преподобному
  • Молитва
  • Молитва иная
  • Тропарь, Кондак, Величание
  • Ссылки по теме
  • Помочь, проекту "Провидѣніе"
  • День памяти Преподобного Антония Сийского, иеромонаха

    (Андрей; 1478, с. Киехта Двинской вол.- 7.12.1556), прп. (пам. 7 дек., в Соборе Карельских святых и в Соборе Новгородских святых), игум., основатель Антониева Сийского мон-ря (ныне Архангельская обл.).

    Основным источником сведений об А. С. является его житие, к-рое известно в 4 редакциях. 1-ю редакцию составил в 1577-1578 гг. инок Сийского мон-ря Иона по поручению игум. Питирима, этот текст игум. Питирим и мон. Филофей отвезли в Москву с прошением об установлении празднования святому. (Ранее, сразу после кончины преподобного, инок Сийского мон-ря Филофей предпринял попытку составления жития, но его не поддержала братия мон-ря.)

    Житие, написанное Ионой, было преподнесено в Москве Новгородским архиеп. Александром (учеником А. С.) сыну Иоанна IV Васильевича Грозного - царевичу Иоанну с просьбой составить новую редакцию с похвальным словом и службой, царевич переработал житие в 1579 г. В 60-х гг. XVII в. на основе 2 редакций - инока Ионы и царевича Иоанна - сийский игум. Феодосий составил 3-ю редакцию жития А. С., включающую описание чудес до 1663 г.

    Существует также проложная редакция жития

    Андрей был первымм ребенком в семье зажиточных крестьян Никифора и Агафии. За благообразие и добродетели, к-рыми святой обладал от рождения, родители любили его больше др. детей. В 7 лет они отдали его в «научение книжное», отрок быстро освоил грамоту и полюбил чтение святоотеческих творений. Андрей был единственным среди своих братьев и сестер, кого родители благословили учиться «иконному писанию», все же остальные занимались земледелием. После смерти родителей, когда Андрею исполнилось 25 лет, он переселился в Новгород, где поступил на службу в боярский дом и женился. Через год умерла жена, а вскоре и покровитель-боярин. В этом Андрей усмотрел предначертание своей дальнейшей судьбы.

    Он вернулся в Киехту, раздал свое имущество нищим и ушел странствовать. На берегу р. Кены, за 5 верст от Преображенского Кенского мон-ря, А. С. остановился в лесу на ночлег, здесь ему во сне явился седой старец в белых одеждах с крестом в руках, к-рый сказал: «Возми крест свой, гряди вослед мене, иди подвизайся». Восстав от сна, А. С. пришел в Преображенский мон-рь и стал просить настоятеля прп. Пахомия Кенского принять его в обитель. Игумен сам обучал новоначального инока монашескому деланию, в 1508 г. А. С. принял постриг. Житие сообщает, что А. С. был «телом мощен и крепок зело, в трудех велми мужествен, яко за два мощно ему трудитися или за три» (РГБ. Троиц. № 694. Л. 15 об.). Преподобный трудился в поварне, рубил лес, расчищал землю под пашню, служил немощным братиям в монастырской больнице. Когда в мон-ре не стало священника, игум. Пахомий благословил А. С. на священство.

    В 1513 г. А. С. вместе с монахами Александром и Иоакимом удалился из мон-ря на р. Емцу к Тёмному порогу, где поставил часовню, кельи и ц. во имя свт. Николая Чудотворца. До наст. времени сохранилось напрестольное Евангелие из этой церкви, ранее принадлежавшее А. С. (БАН. Арханг. № 1200). В Никольскую пуст. к А. С. пришли еще 4 инока. Конфликт с местными жителями, не желавшими соседствовать с мон-рем, заставил монахов в 1520 г. переселиться дальше на северо-восток - в малонаселенные леса по р. Сие. Однажды, когда иноки молились в лесу, их увидел охотник Самуил, житель с. Бросачева. Пораженный увиденным, он подошел к А. С. за благословением, а святой попросил его указать место, удобное для устроения мон-ря. Самуил отвел их на берег Угловатого оз., где он слышал ранее колокольный звон и молитвенное пение. Преподобный основал мон-рь в 8 верстах от этого места, на п-ове Михайловского оз. Жизнь на новом месте была полна лишений, часто монахи не имели масла, соли, хлеба - «всему бо скудость бяше, чего не помяни, того не обретеся».

    Братия хотела разойтись, но по молитвам А. С. в обитель неожиданно пришел некий человек, принес хлеб, муку, масло и дал милостыню на строительство мон-ря. Вскоре произошло др. чудо, к-рое еще более убедило иноков остаться в обители. Сборщик податей Новгородского архиепископа Василий Бебрь, думая, что в новом мон-ре есть некие сокровища, нанял разбойников, чтобы они ночью ограбили обитель. Когда разбойники подошли к мон-рю, то увидели множество вооруженных людей, охранявших его. На разбойников напал страх, и они бежали. Наутро разбойники рассказали Василию об увиденном. Тот послал в мон-рь священника близлежащего села расспросить святого, что за люди охраняли обитель. Оказалось, что в мон-ре, кроме монахов, никого не было, а святой, по своему обыкновению, всю ночь молился. Пораженный чудом, Василий Бебрь пришел к А. С. и раскаялся в своем греховном намерении.

    Через неск. лет, когда число братии сильно увеличилось, А. С. отправил в Москву своих учеников Исаию и Александра, к-рые получили от вел. кн. Василия III Иоанновича жалованную грамоту на земли и угодья (РГБ. Троиц. № 694. Л. 29 об.- 30), Василий Иоаннович просил святого молиться о «чадородии» вел. княгини. В обители был выстроен деревянный храм в честь Пресв. Троицы, местный храмовый образ для к-рого был написан неизвестным иконописцем при помощи А. С. Житие сообщает, что сам преподобный хотя и учился в юности писать иконы, «но препросто иконописательство его бысть», недостаток мастерства он возмещал постом и молитвой. Случившийся вскоре пожар уничтожил церковь, оставив невредимой лишь икону Св. Троицы, к-рую нашли посреди мон-ря.

    После этого был построен новый Троицкий храм и еще 2 церкви: теплая - с трапезной в честь Благовещения Пресв. Богородицы и надвратная - во имя прп. Сергия Радонежского. Чудесно спасенный образ Св. Троицы стал местной святыней. В житии сообщается, что у иконы получили исцеление бесноватый Василий - слуга двинского наместника кн. Дмитрия Жижемского, Силуан - слуга боярина Василия Воронцова, страдавший «падучей» болезнью, и мн. др.

    Сохранились упоминания об иконах письма

    Сохранились упоминания об иконах письма А. С.: в Троицком храме Сийского мон-ря, Благовещенской Ямецкой пуст. и др. (Кольцова. С. 36-37), в монастырской кормовой книге XVII в. упомянут образ свт. Николая «чюдотворцева письма» (Архангельский патерик. С. 209. Прим. 30). Сохранилась икона Божией Матери «Умиление» (АОКМ), по преданию написанная А. С.; об этом свидетельствует надпись на обороте, сделанная, очевидно, при поновлении иконы в 1882 г. В иконописных подлинниках XVIII-XIX вв. сообщается, что А. С. был «иконописец преизряден, написа же образ Живоначальныя Троицы, от него же множество чудес бысть, и инех много икон» (Филимонов. С. 208).

    В 1543 г. А. С. получил грамоту царя Иоанна Грозного, по к-рой двинский сотский Василий Бачурин должен был отмежевать Сийскому мон-рю пожалованные леса и угодья (Грамоты коллегии экономии. Т. 1. № 97. Стб. 98-100). Через 2 года царь пожаловал мон-рю соляной ключ на Исаковой горе с освобождением от уплаты пошлин за разработку промысла на 5 лет. В житии А. С. (в редакции царевича Иоанна) имеются сведения о том, что А. С. лично посещал Москву (видимо, между 1547 и 1555) и был принят царем Иоанном Грозным и царицей Анастасией Романовной.

    В годы относительного благополучия своего мон-ря А. С. оставил управление им иером. Феогносту и удалился для отшельнического жития за 3 версты от мон-ря, на о-в в Дудницком оз., где поставил часовню во имя свт. Николая Чудотворца. Здесь преподобный предавался суровым аскетическим подвигам, питался только от труда рук своих: сам расчищал землю под посевы, сеял и убирал хлеб. После совершения молитвенного правила он всю ночь вручную молол хлеб, часть муки оставлял себе на пропитание, а остальное отправлял в мон-рь. Чтобы усугубить подвиг, во время молотьбы преподобный раздевался по пояс и отдавал свое тело на съедение комарам. Спустя нек-рое время А. С. удалился на 5 верст от прежней пустыни - на оз. Падун. Всего в пустынях близ мон-ря он прожил ок. 2 лет. Когда Феогност оставил игуменство, А. С. вынужден был вернуться в обитель и вновь стать ее настоятелем.

    В житии рассказывается, что преподобный обладал даром прозорливости. Однажды инок Филофей, к-рый хотел тайно покинуть мон-рь, зашел в келью А. С. Преподобный открыл Филофею его помысел и тем уберег от гибели. В др. раз, на праздник Преображения, иноки всю ночь ловили рыбу и ничего не поймали. А. С. благословил их идти на озеро к мысу Красный Нос. Улов был так велик, что этой рыбой питались в мон-ре долгое время, а рыбная тоня была названа Антониевой. Незадолго до кончины А. С. составил «Духовную память» - наставление по устройству монашеского общежития (Архангельский краеведческий музей. Инв. № 3590). Книги, собранные А. С. за годы игуменства, стали основой впосл. богатейшей б-ки Сийского мон-ря (в 1556, по отписному списку, составленному преподобным перед смертью для нового игум. Кирилла, числилось 66 книг).

    Местное почитание

    Местное почитание А. С. началось, по-видимому, сразу после его кончины. Общецерковная канонизация А. С. состоялась на Соборе 1579 г. В кон. XVI - нач. XVII в. в мон-ре была построена новая ц. в честь Св. Троицы с приделом во имя А. С. В 1652 г. Патриарх Никон по дороге на Соловки посетил Сийский мон-рь, и по указу Патриарха в Киехте был построен храм во имя А. С. При сийском игум. Феодосии (Лебедеве; 1643-1652 и 1663-1688) были записаны 11 посмертных чудес А. С., свидетелем к-рых был игумен: исцеление диакона (1660), 2 расслабленных (1661), слепого игум. Евфимия и др. В 1672 г. в окрестностях мон-ря больше месяца стояла дождливая, холодная погода, грозившая неурожаем. Монастырскому рабочему Иоанну Тырыданову явился А. С. и повелел передать игумену, чтобы он совершил крестный ход к Угловатому оз., а населению монастырской округи - строго соблюдать посты и постные дни. Игум. Феодосий 2 раза ходил крестным ходом к Угловатому оз., где стояла часовня в честь Воздвижения Креста Господня, устроенная Феодосием в 1668 г., после чего установилась хорошая погода. 7 июля, совершив 3-й крестный ход с благодарственным молебном, игум. Феодосий установил совершать его ежегодно в этот день. Значительные события в жизни обители фиксировал также летописец Сийского мон-ря, в к-ром записаны 24 чуда преподобного, случившиеся при игум. Феодосии; в частности, 15 сент. 1679 г. у гроба А. С. сама собой затеплилась лампада, масло из к-рой излечивало тяжелые недуги.

    Мощи преподобного почивали под спудом в Троицком соборе Сийского мон-ря, у юж. стены храма, рядом с приделом его имени. Над гробницей находился образ Св. Троицы, написанный преподобным. В 1859 г. над мощами поставили серебряную чеканную раку. 11 июля 1923 г. мон-рь был закрыт, мощи святого в советское время не вскрывались. 13 авг. 1992 г. Антониев Сийский мон-рь в полуразрушенном состоянии был передан РПЦ. В наст. время восстанавливается Благовещенский храм и ц. во имя прп. Сергия Радонежского, готовится восстановление Троицкого собора.

    С. О. Шаляпин, Е. В. Романенко

    Гимнография

    Службу А. С. специально для Собора 1579 г. написал царевич Иоанн; создание службы предшествовало работе над житием А. С., о чем свидетельствует запись в списках службы XVI в. (напр., РНБ. Q. I. 22. Л. 390). Служба, созданная царевичем Иоанном, не получила широкого распространения; известна она по 2 ненотированным рукописям: РНБ ОСРК. О. I. 22 (XVI в.) и НСРК. Q. 273 (80-е гг. XVII в.), хотя рукописей с записями об авторстве Иоанна сохранилось больше. Известны также 2 нотированные рукописи, в к-рых записан распев службы знаменной нотацией (РНБ. Кир.-Бел. № 586/843, кон. XVI в.; РНБ. Капелла. О. 4, 70-е гг. XVII в.).

    В их состав включены песнопения, созданные царевичем, хотя надписи, указывающей на его авторство, здесь нет. Анализ общей гласовой композиции, а также состава и риторических приемов, использованных как в лит. тексте, так и в муз. композиции отдельных песнопений службы, позволяет предполагать, что царевич Иоанн был не только создателем текста, но и распевщиком службы. Однако ее неординарность (наличие в каноне 2-й песни; отступающие от традиции содержание и размер нек-рых текстов) заставила московские духовные власти отказаться от службы, созданной царевичем.

    В первопечатном рус. Типиконе 1610 г. в день памяти святого отмечено: «Служба Антонию Сийскому поется, егда еклесиархъ разсудит». В печатной Минее за дек. (М., 1620) также нет службы, хотя имя А. С. и упоминается. Здесь, под отметкой «зри», лишь отмечено, что «служба ему писана в книге о новых чюдотворцов» (см. Указ о святых новых чудотворцах). В Уставе Успенского собора Московского Кремля (ок. 1634) 7 дек. о службе А. С. сказано: «Слог худъ, ему лучше пети по общей Минеи». Вероятно, эта оценка стала причиной того, что в печатной Минее, изданной в 1636 г. благословением Патриарха Иоасафа, помещена др. служба. Из Минеи 1636 г. служба попала в рукописные ненотированные сборники, напр. РНБ. Погод. № 688, где она предшествует житию А. С. в редакции Ионы.

    Текст славников этой службы, распетой и записанной знаменной нотацией, дважды включен в рукопись РНБ. Капелла. О. 4. Л. 79 об., 220, причем 2-му изложению предшествует надпись: «противу печатных», что свидетельствует о том, что текст был взят из печатной Минеи и лишь затем распет. В этой службе устранены исторические реалии, текст более традиц. и использует образы из общей службы преподобных. Обе указанные службы помещены в печатных Минеях, используемых ныне в РПЦ (Минея (МП). Декабрь. Ч. 1. С. 226-246; 247-275), причем служба, написанная Иоанном, помещена на 2-м месте. Совр. Типикон (Т. 1. С. 308) предписывает совершать А. С. шестеричную службу (см. Знаки праздников месяцеслова).

    Н. В. Рамазанова

    Иконография

    Иконография А. С. начала складываться в посл. четв. XVI в. Иконописные подлинники описывают облик святого следующим образом: «Сед, плешив, лицем скуд, брада разсохата, пять космочков, аки Антония Печерскаго поуже, риза преподобническа, испод празелень з белилом» (РНБ. Погод. № 1931. Л. 75, 7 дек.; 2-я четв. XIX в.). Над гробницей А. С. находилось его оглавное изображение XVI в., прорись к-рого вместе с рядом поясных и ростовых изображений XVII в. помещена в Сийском лицевом подлиннике (Покровский. С. 184).

    Сохранилось лицевое житие А. С. 1648 г. (ГИМ. Щук. № 107/750, в 40), пожертвованное в Сийский мон-рь игум. Феодосием, в рукописи 153 миниатюры. Известно, что игум. Феодосий был иконописцем, предположительно он является автором миниатюр жития (Кукушкина. Монастырские б-ки. С. 108-109). На покрове 1661 г. (АОКМ), вкладе И. Д. Милославского; московской иконе 1668 г. работы иконописца В. О. Кондакова-Усольца (Музей-квартира П. Д. Корина); пелене кон. XVII в. (АОКМ) из ризницы Троицкого собора Сийского мон-ря преподобный представлен прямолично, в рост, с благословляющей десницей и свитком в руке, вверху образ Св. Троицы. В 1659 г.

    Кондаков-Усолец написал образ А. С. в житии, к-рый поместили около раки с мощами святого. На 2 сохранившихся житийных иконах сер.- 2-й пол. XVII в. (ГМЗК, АМИИ) в среднике преподобный представлен в молении Св. Троице; вокруг 20 клейм с сюжетами его жития. В составе клейм первой иконы: основание обители на р. Емце, основание Св.-Троицкого мон-ря, А. С. поселяется в келье у оз. Падун, преставление А. С., его погребение; в последнем клейме изображен составитель жития А. С. с раскрытой книгой в руках (на листе надпись: «жытие»).

    О. А. Полякова

    Акафист преподобному Антонию Сийскому

    фото

    Кондак 1

    Избраннаго вождя иноков, изряднаго учителя подвижников, добродетельми яко цветы украсившася, чудесы же, яко лучами солнечными, сияюща, восхваляем тя с любовию, преподобне. Ты же, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, испроси нам оставление грехов и избавление от всех бед и зол; да житие неблажненно и безмятежно текуще, благодарне зовем ти: Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Икос 1

    Ангелов ревнитель от юности показался еси, преподобне; рождейся во убозей веси, яко гражданин небеснаго Иерусалима ходил еси; прост сый земледелец, первозванному апостолов тезоименит и подражатель был еси; Христу последуя, многи ученики собрал еси. Сего ради зовем ти:

    Радуйся, рождением радость, яко первенец, родителем подавый.

    Радуйся, и на небесех благословение первородных наследивый.

    Радуйся, юности буесть издетска отложивый.

    Радуйся, словесное млеко Божественных писаний, паче матерня, вожделевый.

    Радуйся, в душеполезных учениих сверстники своя превозшедый.

    Радуйся, благочестием и разумом наставники удививый.

    Радуйся, яко измлада сказания о святых и жительство их возлюбил еси.

    Радуйся, яко рано уразумел и презрел еси суету благ временных.

    Радуйся, яко дом Божий паче отча избрал еси.

    Радуйся, яко издетска навыкл еси песнословити Господа.

    Радуйся, яко образ Создателя на дсках живописуя, яснейшее подобие Его на скрижалех сердца твоего вообразил еси.

    Радуйся, яко от юности в сердцы твоем к небесным восхождения положил еси.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 2

    Видяще близ кончину живота своего, благовернии родителие твои с молитвою предаша тя и братию твою Господеви. Сего ради и по смерти их не познал еси себе сира, но со благодарением возопил еси Богу: Аллилуиа.

    Икос 2

    Разумом и испытанием конечне познал еси суету привременныя сладости; достигнув же в меру возраста в мужа совершенна, подобно подвигоположнику своему, явившему себе мирови, тридесяти лет вдал еси себе в службу Господеви; оставив мир и вся, яже в нем, приял еси образ ангельский. Таковое убо изволение твое восхваляюще, глаголем:

    Радуйся, яко на распутиих мира сего обрел еси правый путь в Царствие Небесное.

    Радуйся, яко оставив дом отца своего водворился еси в дому Господни.

    Радуйся, добрый рабе, яко был еси верен Владыце твоему.

    Радуйся, яко уже неси раб, но сын и наследник Божий.

    Радуйся, яко и в супружестве, како угодити Господеви, помышлял еси.

    Радуйся, яко в иночестве всецело Господеви себе предал еси.

    Радуйся, яко вожделения плоти обуздал еси.

    Радуйся, яко плоть духови покорил еси.

    Радуйся, яко раздав имения своя, нищыя ущедрил еси.

    Радуйся, яко нищетою богатство нетленное стяжал еси.

    Радуйся, яко убегл еси соблазнов мира и сетей диавола.

    Радуйся, горлице пустыннолюбная, исторгнувшаяся от сети ловчи.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 3

    Сила Божественная яве укрепи тя, обнощевавша за пять поприщ до святыя обители Пахомиа; егда бо в соннем видении крестом осени тя старец святолепен, рекий ти: возми крест твой и гряди вслед мене, не бояся козней диаволих; ты, в радости востав от сна, всю нощь молился еси Господеви, благодарне воспевая: Аллилуиа.

    Икос 3

    Имый сердце уготовано в службу Господеви, Сего пречистому образу со слезами радости и благодарения поклонился еси во вратех тоя обители, в нюже вселься, не солгал еси Святому Духу, но паче всех работал еси Господеви. Сего ради зовем ти:

    Радуйся, яко препоясался еси с высоты силою.

    Радуйся, яко крепце ополчился еси противу плоти, мира и диавола.

    Радуйся, яко приискренне принеслся еси Богови.

    Радуйся, яко сраспялся еси Христу.

    Радуйся, яко сладце понесл еси бремя Его.

    Радуйся, яко смирением украсился еси.

    Радуйся, яко вся, яже на земли, мудрования отринул еси.

    Радуйся, яко постническими труды Богу угодил еси.

    Радуйся, яко глаголы Божественными душу напитал и укрепил еси.

    Радуйся, яко бодренною молитвою и псалмопением дух твой окрылил еси.

    Радуйся, яко бдении всенощными и хранением сердца уготовал еси себе к зрению невечерняго света.

    Радуйся, яко образ жития иноческаго был еси.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 4

    Бурю душегубительну непщуя быти славу человечу, из обители в пустыню удалился, идеже храм воздвигл еси, и тамо седмь лет непрестанными труды, молитвами и посты благоугождал еси Богови, немолчно воспевая: Аллилуиа.

    Икос 4

    Слышав молву и прещения окрестных жителей, помянув еси словеса Христова, бежати от гонящих ны, и сквозе непроходныя дебри привел еси ученики твоя ко езеру, идеже обретеся место, за многа лета в жилище иноком назнаменанное, и посреде дебрей, блат и езер с дивиими зверьми вселился еси. Сего ради взываем ти:

    Радуйся, смиренномудрием всяку распрю погасивый.

    Радуйся, кротостию злобу победивый.

    Радуйся, любовию вражду отмстивый.

    Радуйся, необитаемая места молитвою освятивый.

    Радуйся, безмолвныя дебри Божественными песнми огласивый.

    Радуйся, в непроходимых стези благи обретый.

    Радуйся, в напастех и искушениих терпения и упования не погубивый.

    Радуйся, спутники твоя в терпении укрепивый.

    Радуйся, в неправеднем изгнании, входы Царства Небеснаго обретый.

    Радуйся, древо плодоносно, при водах насажденное.

    Радуйся, финиче, процветый в пустыни.

    Радуйся, яко кедр, иже от Ливана, возвеличивыйся.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 5

    Боготечней звезде уподобился еси водяй спутники твоя на место, идеже первее водрузил еси Крест Господень, и слезно молился еси Владыце Христу, сохранити тя от враг видимых и невидимых, и утвердити в терпении нести крест свой и пети Богу: Аллилуиа.

    Икос 5

    Видя невидимых врагов прилоги, отгонял еси тех, подъемля руце на молитву в трудех и подвизех непрестанных, дивиими точию зелии питался еси; алчущыя же ученики твоя, не имый хлеба, словесы Божественными насыщал и укреплял еси, дондеже некто, мимоходяй, подаде ти вся потребная к препитанию и строению обители. Сицевому убо смотрению Божию, якоже и вере твоей дивящеся, радостно вопием ти:

    Радуйся, безсилие темных сил обличивый.

    Радуйся, силу молитвы победительну показавый.

    Радуйся, веру непоколебиму стяжавый.

    Радуйся, упование неотложно сохранивый.

    Радуйся, любовь нелицемерну и безкорыстну соблюдый.

    Радуйся, всяко житейское попечение отложивый.

    Радуйся, всяку печаль на Господа возвергий.

    Радуйся, терпением во искушениих, мужество необоримо явивый.

    Радуйся, мудрый строителю, не на песце, а на тверде камени зиждяй.

    Радуйся, яко нищ быв Господа ради, доволен был еси многи боголюбцы собрати и препитати.

    Радуйся, ничтоже имый, вся содержай.

    Радуйся, в промышлении любве Божия, источник всякаго довольства неизсякающ обретый и иным явивый.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 6

    Проповедник святыни твоея, преподобне, явися враг твой, един от приставник к собиранию даней; он бо, непщуя тя имуща стяжания многа, наят разбойники расхитити обитель твою, но не возможе озлобити ю, народа ради, со оружии обстояща ю; уведевый же, яко не человеки, но Силы Небесными охраняешися, при ногу твоею раскаяся о зле, просяй прощения. Ты же незлобив сый, с любовию отпустив его, воспел еси Богу: Аллилуиа.

    Икос 6

    Возсиял еси яко звезда светлая, лучами святыни озаряя Россию; слава добродетелей твоих промчеся по всем градом, привлачащи многия во обитель твою. И царь, послав тебе грамоту, да строиши пустынное жительство, предаде себе и царство свое твоим богоприятным молитвам, имиже ограждаеми зовем ти:

    Радуйся, российских царей предстателю.

    Радуйся, Отечествия твоего хранителю.

    Радуйся, светильниче, горяй любовию и светяй святынею.

    Радуйся, воеводо полка иноческаго.

    Радуйся, правый водителю ищущих спасения.

    Радуйся, силою Божиею изъимаяй из плена греховнаго.

    Радуйся, свобождай от работы суетныя.

    Радуйся, многия козни лукаваго помощию Божиею победивый.

    Радуйся, исполняяй душы сладостей духовных.

    Радуйся, источаяй токи слезныя из сердец окамененных.

    Радуйся, воздеянием руку твоею, спасаяй нас от нападений мысленнаго Амалика.

    Радуйся, преводяй благопокоривыя ти в землю, святым обетованную.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 7

    Хотяй насыщати словесы Божественными и песнми духовными собранное тобою стадо, создал еси храм Живоначальныя Троицы, и неописанный образ Триединаго Божества потщался еси вообразити на иконе, споспешествующу ти самому Господу, Емуже в посте и молитве работал еси, вопия: Аллилуиа.

    Икос 7

    Новое чудо яви Господь, изнесый невидимою рукою честную икону из горящия церкве и невредиму ю поставивый посреде обители; ты же, радуяся, приемь ю, с упованием на Господа, новый пространнейший дом Пресвятей Троице воздвигл еси, и иныя храмы наздал еси, и тако обитель благоустроил еси, юже и ныне ограждаеши молитвами твоими, спасаяй вопиющыя ти:

    Радуйся, яко твоими молитвами новый источник благодати Божия отверзеся.

    Радуйся, яко икона Пресвятыя Троицы, тобою начертанная, чудесы прославися.

    Радуйся, яко в пустыни обитель благочестия процвете.

    Радуйся, яко тобою пристанище благоотишно душам уготовася.

    Радуйся, яко тобою училище покаяния устроися.

    Радуйся, яко тобою открыся путь хотящым к почести вышняго звания тещи.

    Радуйся, яко тобою лествица духовных восхождений утвердися.

    Радуйся, яко ищущым спасения от потопа греховнаго нов корабль тобою исправися.

    Радуйся, яко во обители твоей исцеляются недуги душ и телес.

    Радуйся, даяй прибежище целомудрию, постничеству и вольней нищете.

    Радуйся, яко ищущии твоего предстателства, присно милость Божию обретают.

    Радуйся, яко приял еси благодать молитися о всех.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 8

    Странная чудеса во обители твоей сотвори Господь своею иконою, юже из пламене чудно спасе; точию бо прикоснуся к ней усты слуга некий, абие свободися от духа злаго. Иный слуга, положен быв пред нею, избавися падучия болезни; и сестра иереа, слепа сущи, абие прозре, егда облобызаше чудотворный образ Пресвятыя Троицы. Сего ради и мы Пресвятей Троице вопием: Аллилуиа.

    Икос 8

    Весь собор инок едва возможе преклонити смирение твое к приятию игуменства; еже приемь, дивен настоятель был еси, первенствуя в трудех иноческих, яко мний всех и раб всем показуяся, рубищем покрывая себе, смиренным же зраком утаевая обилие благодати и богатство святыни. Сего ради приснии радовахуся, пришельцы же не мняху тя началника быти, мы же умильне зовем ти:

    Радуйся, яко мний мняйся быти, велий у Господа славы вменился еси.

    Радуйся, яко уча ины творити, вся первее сам сотворил еси.

    Радуйся, яко нощь не преможе твоего бдения.

    Радуйся, добрый страже дома Божия.

    Радуйся, яко в зраце твоем присно являшеся трезвение ума твоего.

    Радуйся, правило веры и образ смирения.

    Радуйся, яко тягчайшыя работы люботрудне со всеми разделял еси.

    Радуйся, яко болящым усердно послужил еси.

    Радуйся, яко странныя ввел и нищыя препитал еси.

    Радуйся, яко немощи немощных терпеливно понесл еси.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 9

    Всяку славу и честь аще и праведне тебе воздаему от человек, непщуя быти виновну лишения славы Божия, предал еси власть твою единому от ученик твоих, и со единым от них тайно отшел еси во остров един, идеже вдал еси себе непрестанней молитве, трудом и пощению, бодренно воспевая Господеви: Аллилуиа.

    Икос 9

    Ветия дивен был еси, присно от сердца исполнена любве глаголяй и помышления человеческая духом провидяй, единаго от ученик твоих предварив, наставил еси не отлагати обеты иноческия ради мирския прелести; и утешив его словесы Писания, возбранил еси злому помыслу возвратитися в сердце его. Сего ради зовем ти:

    Радуйся, изряднейший врачу духовный.

    Радуйся, верный наставниче умов заблуждших.

    Радуйся, сердец мятущихся упокоителю.

    Радуйся, злых начинаний разорителю.

    Радуйся, благих помыслов насадителю.

    Радуйся, святых желаний внушителю.

    Радуйся, разслабленныя воли укрепителю.

    Радуйся, искушений и соблазнов избавителю.

    Радуйся, от прилогов диаволих защитителю.

    Радуйся, унылых и отчаявающихся утешителю.

    Радуйся, усыпленных совестей возбудителю.

    Радуйся, путей покаяния и спасения мудрый сказателю.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 10

    Спастися хотящии стужаху ти, приходяще в пустынную келлию твою; сего ради далечайше в дебрь отбегл еси, и во глубине гор, аки в конобе, водворился еси, и тягчайшыя подвиги подъял еси, презрев страхования демонов и обнажив до чресл тело мшицам, в молитве терпел еси, воспевая Богу: Аллилуиа.

    Икос 10

    Стеною крепкою и оплотом надежным был еси обители твоей, егда возвратился еси в ню ко учеником твоим, разсеятися хотящым, и добре пасл еси стадо твое; уста бо твоя, яко сот мед, искапаху словеса благодати, зрак же твой являше кротость и любовь отчу, седина извествоваше мудрость ума и чистоту сердца, согбенный вид твой, старче Божий, подобяше тя древу, красных плодов обилием долу преклонену. Сего ради зовем ти:

    Радуйся, красото Церкве Христовы.

    Радуйся, сосуде святыни.

    Радуйся, цвете иночества.

    Радуйся, светилниче мирови.

    Радуйся, красное здание благодати Христовы.

    Радуйся, преукрашенный храм Святаго Духа.

    Радуйся, новый образе Божий.

    Радуйся, подобие Христово.

    Радуйся, дражайший кораблю, вносяй в пристанище неисчетна сокровища духовная.

    Радуйся, купец, приумноживый вданные ти от Бога таланты.

    Радуйся, верный приставниче дому Божия.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 11

    Пение Господеви совершившым учеником твоим, в праздник боголепнаго Преображения Христова предложил еси во славу Божию велие и чудно учреждение на трапезе, якоже и Господь сотвори; повелел еси рыбарем, обнощь всуе труждавшымся о ловитве рыб, паки воврещи мрежу во езеро, и якоже предрекл еси им, извлекоша множество великих и различных рыб, яко всем дивитися, и дивному во святых Богу воспети: Аллилуиа.

    Икос 11

    Светозарную жизнь скончавая, (седмидесяти девяти лет) старец сый, яко отец чадолюбив, вся смотрителне устроил еси во обители твоей. Ученики твоя, о скорем преставлении твоем скорбящыя, наставил и утешил еси; уставы общежития писанием утвердил еси, и вместо себе иного игумена нарекл еси; сам же во бдении и молитве не вкусил еси покоя, дондеже Господеви предал еси святую душу твою. Ученицы же твои, возвращшеся из храма и видевше тя бездыханна лежаща, руце же яко молящуся при персех имуща, со слезами возопиша:

    Радуйся, благий наш отче, зряй ныне Отца светов.

    Радуйся, пастырю наш добрый, предстояй ныне пастыреначалнику Христу.

    Радуйся, питателю наш, сладостьми небесными насыщаяйся.

    Радуйся, покровителю наш, во кровех небесных водворивыйся.

    Радуйся, предстателю наш пред Богом, ангельская зряй утешения.

    Радуйся, сожителю святым небожителем.

    Радуйся, гражданине горняго Иерусалима.

    Радуйся, священная главо, венчанная от Царя славы.

    Радуйся, зрителю Триипостаснаго Света.

    Радуйся, ведче божественных таин.

    Радуйся, на лоне любве Божия упокоивыйся.

    Радуйся, радостей ради небесных, всяку болезнь и печаль конечне забывый.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 12

    Благодати сосуд честное тело твое, не дерзнуша ученицы твои, по глаголу твоему, изврещи в дебрь на растерзание зверем, или обесити на стене в снедь птицам или потопити во езере; но праведно разориша завещание твое, благочестне положше мощи твоя во храме Живоначалныя Троицы и гробницу твою украсивше святыми иконы, по всяк вечер усердно стекахуся пети над нею надгробная: Аллилуиа.

    Икос 12

    Пети вся чудеса твоя не возможем, многа бо зело дивная сотворил еси и по смерти твоей. Сего ради веруем, яко ныне на небесех живеши, и приносимая тебе пения милостивно приемлеши, и паче дерзаем глаголати:

    Радуйся, божественный врачу, всяку болезнь и всяку язю скоро исцеляяй.

    Радуйся, разслабленныя возставляяй.

    Радуйся, и малодушныя утверждаяй.

    Радуйся, слепыя видети творяй.

    Радуйся, и помраченныя умы, смысленны деяй.

    Радуйся, и неверующыя веровати научаяй.

    Радуйся, уповающыя спасаяй.

    Радуйся, из греховныя бездны изъемляй.

    Радуйся, от насилия демонскаго свобождаяй.

    Радуйся, к самоубийству текущыя воспящаяй.

    Радуйся, паче надежды помощь подаваяй.

    Радуйся, и не звавшым тя, яко зван, благовременне помогаяй.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 13

    О предивный чудотворче и великий угодниче Христов, преподобне отче Антоние, предстояй ныне престолу Пресвятыя Троицы, приими от нас грешных приносимая ти хвалебная пения и молитвами твоими испроси нам у Господа отпущение грехов, избавление от бед временных и спасение от мук вечных, да с тобою выну Триипостасному Богу воспеваем: Аллилуиа.

    [Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
    [Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

    Икос 1

    Ангелов ревнитель от юности показался еси, преподобне; рождейся во убозей веси, яко гражданин небеснаго Иерусалима ходил еси; прост сый земледелец, первозванному апостолов тезоименит и подражатель был еси; Христу последуя, многи ученики собрал еси. Сего ради зовем ти:

    Радуйся, рождением радость, яко первенец, родителем подавый.

    Радуйся, и на небесех благословение первородных наследивый.

    Радуйся, юности буесть издетска отложивый.

    Радуйся, словесное млеко Божественных писаний, паче матерня, вожделевый.

    Радуйся, в душеполезных учениих сверстники своя превозшедый.

    Радуйся, благочестием и разумом наставники удививый.

    Радуйся, яко измлада сказания о святых и жительство их возлюбил еси.

    Радуйся, яко рано уразумел и презрел еси суету благ временных.

    Радуйся, яко дом Божий паче отча избрал еси.

    Радуйся, яко издетска навыкл еси песнословити Господа.

    Радуйся, яко образ Создателя на дсках живописуя, яснейшее подобие Его на скрижалех сердца твоего вообразил еси.

    Радуйся, яко от юности в сердцы твоем к небесным восхождения положил еси.

    Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Кондак 1

    Избраннаго вождя иноков, изряднаго учителя подвижников, добродетельми яко цветы украсившася, чудесы же, яко лучами солнечными, сияюща, восхваляем тя с любовию, преподобне. Ты же, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, испроси нам оставление грехов и избавление от всех бед и зол; да житие неблажненно и безмятежно текуще, благодарне зовем ти: Радуйся, преподобне отче наш Антоние.

    Молитва

    О предивный чудотворче и великий угодниче Божий, преподобне отче Антоние, пастырю наш добрый, теплый заступниче и скорый помощниче; предстояй престолу Пресвятыя Троицы, призри милостивым оком на ны и на вся люди, благоговейне притекающыя к честному гробу твоему, в немже лежащыя святыя мощи твоя, от дний древних нетлением цветущыя и благодатию Животворящаго Пресвятаго Духа благоухающыя, исцеления от всяких недугов душевных и телесных неоскудно источают. Услыши нас молящихся тебе и чтущих святую память твою. Простри руце твои ко Владыце небесе и земли, страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да возставит престол православных царей, верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш, и испроси нам оставление прегрешений наших. Моли милостиваго Бога отвратити от нас всякий гнев Его, праведно на ны движимый и сохранити не точию обитель нашу, но и вся грады и веси, и вся страны христианския, и люди живущыя в них от града и глада, от труса и потопа, от огня и меча, от нашествия иноплеменных и междоусобныя брани, от смертоносныя язвы и всякия пагубы и всякаго зла, даровати же нам вся к жизни временней благопотребная и к вечному спасению полезная. Помози нам, святче Божий, избежати пагубных сетей диаволих, препобедити соблазны мира и умертвити уды нашя сущыя на земли; отврати очи наши от суетных и прелестных вещей земных, направи же умы и мысли нашя к зрению красот божественных, пренебесных и нетленных; сердца наша, недугующая страстьми греховными, исцели, да не прильпнут сластем привременным, и безместным; согрей же я божественною любовию, да вожделеют истиннаго и непреходящаго блаженства, еже в Бозе. Укрепи нас ко исполнению заповедей Господних, даждь нам покаяние сердечное и умиление слезное, молитву непрестанную и трудолюбие неослабное, бодренное трезвение ума и хранение сердца, мир помыслов, чистоту желаний, правоту деяний, да избавльшеся тобою от всех враг видимых и невидимых, от всяких зол душевных и телесных, и соблюдше веру правую, надежду неотложную и любовь нелицемерную, богоугодне скончаем житие наше на земли, и прешедше в жизнь вечную, сподобимся зрети трисветлую зарю трисияющаго вечнаго Солнца, и в невечернем дни Небеснаго Царствия, купно с тобою и со всеми святыми, благодарне воспевати и благословити Пресвятую Троицу, Отца и Сына, и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

    Молитва иная

    О богоблаженне и приснопамятне отче наш Антоние! Не мним тя мертва суща, аще телом и преставился еси от нас, но жив в соборе ангелов водворяешися. Моли за ны, избранниче Христов, и не презри нас верою и любовию чтущих тя, поминай нас недостойных у престола Царя Небеснаго, тебе бо дадеся благодать молитися за ны. О, заступниче и молитвенниче наш добрый! Се бо святых мощей твоих рака пред очима нашима видима есть, сохраняй убо нас всегда от сетей вражиих; молися ко Господу о спасении душ наших и испроси нам покаяния время и христианскую кончину безболезненну, непостыдну, мирну, да невозбранно прейдем мытарства воздушных князей и сподобимся Небеснаго Царствия со всеми угодившими Владыце неба и земли, Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

    Тропарь, Кондак, Величание

    Тропарь, глас 1

    Жела́нием духо́вным распали́вся /и мяте́жи мирски́я отри́нув, /ко еди́ному же Бо́гу любо́вию прилепи́лся еси́ /и, Того́ вседу́шне взыску́я, /во вну́треннюю пусты́ню отоше́л еси́, при вода́х всели́вся, /иде́же во слеза́х и труде́х пребыва́я многоле́тное вре́мя, /в терпе́нии мно́зем житие́ Áнгельское проходи́л еси́ /в наставле́нии Боже́ственнаго ра́зума, /и мно́жество мона́хов собра́л еси́, му́дре, /и́хже посеща́я, не оста́ви, Анто́ние преподо́бне, о́тче наш, /Пресвяте́й Тро́ице моля́ся //от зол вся́ческих изба́вити и спасти́ ду́ши на́ша.

    Кондак, глас 8

    От ю́ности, преподо́бне, плоть твою́ в посте́х и моли́твах истончи́л еси́ /и, кре́ст тво́й взем, Христу́ после́довал еси́. /Те́мже и к Вы́шним тече́ние ра́достно соверши́л еси́, /иде́же со все́ми святы́ми Святе́й Тро́ице предстои́ши; /и ны́не, ста́до твое́ посеща́я, /помина́й чту́щих пресвяту́ю па́мять твою́, /да вси благода́рне вопие́м ти: //ра́дуйся, Богому́дре Анто́ние, наста́вниче пусты́нный.

    Величание

    Ублажа́ем тя, /преподо́бне о́тче Анто́ние, /и чтим святу́ю па́мять твою́, /наста́вниче мона́хов //и собесе́дниче а́нгелов.

    Ссылки по теме

    Акафист Пресвятой и Животворящей Троице
    Акафист Рождеству Христову
    Акафист Нерукотворному образу Господа Иисуса Христа
    Акафист Сретению Господню
    Акафист на Воздвижение Честно́го и Животворящего Креста ...
    Акафист на Богоявление Господне
    Акафист на Крещение Господне
    Акафист Святой Пасхе
    Акафист Преображению Господню
    Акафист Вознесению Господню
    Акафист Премудрости Слова Божия
    Акафисты - mp-3

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Акафист Рождеству Пресвятой Богородицы
    Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Знамение»
    Акафист Пресвятой Богородице "Избавительница от бед"
    Акафист Пресвятой Богородице "Нечаянныя Радости"
    Акафист пред иконой "Прибавление ума"
    Акафист пред иконой "Ее Оковецкой"
    Акафист Неопалимая Купина
    Акафист пред иконой Державная
    Акафист Введению во Храм Пресвятой Богородицы
    Акафист пред иконой «Троеручица»
    Акафист Успению Пресвятой Богородицы
    Акафист Покрову Пресвятой Богородице
    Акафист и Икона Богородицы Целительница
    Акафист Благовещению Пресвятой Богородицы
    Акафист перед Ея иконой, именуемой «Чимеевская»

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Акафист на Рождество Иоанна Предтечи
    Акафист воскрешению Лазаря
    Акафист Всем Святым, в земле Российской просиявшим
    Акафист преп. Силуану Афонскому
    Акафист преподобному Савве Освященному
    Акафист святому апостолу Андрею Первозванному
    Акафист святому великомученику и целителю Пантелеимону
    Акафист преподобному Нилу Сорскому, чудотворцу
    Акафист св. мученику Трифону
    Акафист Мученице Зинаиде
    Акафист пр. Феодосию Печерскому
    Акафист Святителя Иоанну, Митрополиту Тобольскому
    Акафист св. юродивому Иоанну, Устюжскому чудотворцу
    Акафист Петру и Павлу
    Акафист святой Ксении Петербургской
    Акафист Серафиму Саровскому
    Акафист Святителю Николаю Чудотворцу
    Акафист преподобному Сергию, игумену Радонежскому
    Акафист Сщмч. Владимиру Киевскому
    Акафист святой великомученице Параскеве
    Акафист муч. Вере, Надежде, Любови и матери их Софии
    Акафист святому равноапостольному князю Владимиру
    Акафист преподобному Герману Аляскинскому
    Акафист Св. Стефану – первомученику от жидов за Христа
    Акафист Св. Евстратию Печерскому, от жидов умученному
    Акафист святому мученику Вонифатию
    Акафист Царю и Великомученику Николаю II
    Акафист Св. Благовеpномy Великомy Кн. Александpy Hевскомy
    Акафист Преподобному Далмату Исетскому
    Акафист Св. Великомученику Георгию Победоносцy
    Акафист и Канон Иоанна Дамаскина
    Акафист св. преп. Зосиме, Савватию и Герману, Соловецким
    Акафист Святителю Иоанну Шанхайскому и Сан-Францисский
    Акафист преподобному Антонию Сийскому
    Служба святым новомученикам и исповедникам Казахстанским

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Акафист архангелу Божию Михаилу
    Умные небесные силы
    Акафист Архангелу Уриилу
    Архангел Иеремиил
    Акафист Архангелу Гавриилу
    Акафист Архангелу Рафаилу
    Акафист Архангелу Варахиилу
    Архангел Селафиил
    Архангел Иегудиил

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Молитва объ изгнаніи враговъ изъ Отечества
    Служба святым новомучеником и исповедником Российским
    Канон священномученику Дионисию Ареопагиту, Афинскому
    Канон Богородице София – Премудрость Божия (Киевская)
    Канон св.муч. Никифору
    Канон преп. Макарию Великому
    Икона "Всевидящее Око Божие"
    Как смотреть иконы
    Символика света и цвета в русской иконописи
    Иконосфера русского средневековья
    Современная икона. Изобретение традиции
    Из истории новгородской иконографии
    Иконы, явленные при святом Царе-мученике Николае
    Чудесные исцеления по молитвам к святым
    Святые целители, житие и чудеса исцеления по молитвам к ним
    Чудо исцеления
    Святые целители, многоразличные болезни исцеляющие
    Святые – помощники бездетных супругов
    Лечение Божественными псалмами
    Василий Великий: Канонические письма
    Мощи святых княгинь
    П.Дамаскин: "Много я получил вреда от неопытных советников"
    Обретение мощей Максима Грека
    История Рождественского поста
    Блаженная старица Пелагея Рязанская
    Из Постановлений Архиерейского Собора ПРЦ/РПЦЗ
    Русь ушедшая - утраченные деревянные церкви
    Воспитание воина
    Сын церковный
    Синодик Государей земли Русской
    Общежительный устав преподобного Корнилия Комельского
    Чем отличается старообрядческий крест от православного?
    Где и как лечились христиане?

    Помочь, проекту
    "Провидѣніе"

    Одежда от "Провидѣнія"

    Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru

    фото

    фото
    фото

    фото

    Nickname providenie registred!
    Застолби свой ник!

    Источник — azbyka.ru

    Просмотров: 273 | Добавил: providenie | Рейтинг: 5.0/4
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Святые дня на сайте

    Фонд Возрождение Тобольска

    Месяцеслов (cвятцы): А–Я

    Архив записей

    Тобольскъ

    Наш опрос
    Оцените мой сайт
    Всего ответов: 51

    Наш баннер

    Друзья сайта - ссылки
                 

    фото



    Все права защищены. Перепечатка информации разрешается и приветствуется при указании активной ссылки на источник providenie.narod.ru
    Сайт Провидѣніе © Основан в 2009 году