• Посм., ещё видео
25 июля
После долгой молитвы он задремал и увидел во сне, что Пречистая обращается к нему, обещая скорое исцеление. При этом Матерь Божия повелела ему без лени трудиться этой рукой. Пробудившись от сна, преподобный Иоанн увидел, что рука невредима. В благодарность за исцеление святой приложил к иконе сделанную из серебра руку, отчего икона и получила название "Троеручица". По преданию, преподобный Иоанн написал благодарственную песнь Матери Божией "О Тебе радуется, Благодатная, всякая тварь", которая является задостойником в литургии святого Василия Великого.
Святой Иоанн Дамаскин принял иночество в Лавре преподобного Саввы Освященного и передал туда чудотворную икону. Лавра даровала икону "Троеручицы" в благословение святителю Савве, архиепископу Сербскому († 1237; память 12 января). Во время нашествия турок на Сербию христиане, желая сохранить икону, поручили ее попечению Самой Матери Божией. Они возложили ее на осла, который без погонщика пришел на Афон и остановился перед Хиландарским монастырем. Иноки поставили икону в соборном храме. Во время разногласий при выборе настоятеля Матерь Божия благоволила Сама принять настоятельство, и Ее святая икона заняла игуменское место в храме. С тех пор в Хилендарской обители избирается только наместник, а иноки, по монастырскому обычаю, получают от святой иконы благословение на все послушания.
Список иконы XVII века является одной из основных реликвий Троянского монастыря в Болгарии.
В России икона «Троеручицы» пользуется большим почитанием. В 1661 году из Хиландарского монастыря для патриарха Никона был прислан список этой иконы для его Новоиерусалимского монастыря, доставленный в Москву 28 июня (11 июля н. с.). Тогда-то и был установлен второй праздник памяти иконы в честь ее сретения на московской земле. С этого списка в 1716 году был снят другой, с тех пор пребывающий в московском храме Успения в Гончарах (Болгарское подворье). С заступничеством этой святыни связывают то, что храм сей никогда, даже во времена наилютейших гонений на веру, не закрывался и сохранил все свои колокола. Ныне в храме перед этим образом ежепятнично читается акафист. В изразцовом киоте на наружной западной стене храма Успения в Гончарах помещен еще один список, и перед ликом Божией Матери «Троеручицы» здесь слышатся неустанные моления.
Вместе с тем, приписывание на иконах Богородицы третьей руки как её собственной зачастую вызывало у людей естественное смущение. В рассуждении сего Святейший синод своим указом от 21 мая 1722 года постановил: повелевается о измышлениях от неискусных или злокозненных иконников, которые выдумали иконы противныя естеству, истории и самой истине, каковыя суть: образ мученика Христофора с песиею главою; образ Богородицы с тремя руками; <…> Чего для, впредь таких измышленных щудов на поругание святых первообразных лиц и во укорение святые церкви от инославных, не писать, а писать бы чинно и благообразно.
Один из списков иконы Божией Матери «Троеручица» находится в Спасо-Преображенском соборе города Чернигова, а в Москве — в храме Успения Пресвятой Богородицы в Гончарах, на Болгарском подворье.
Чудотворные списки с самого первоявленного афонского образа либо же с других списков «Троеручицы» находились также в московском храме Покрова в Голиках, в тульской Владимирской на Ржавце церкви, в Белобережской пустыни под Брянском, в воронежском Алексеевском Акатовом монастыре, в Ниловой пустыни на Селигере и в иных местах.
Изображение на иконах Богородицы третьей руки, как её собственной, запрещается указом Синода от 21 мая 1722 года: "повелевается о измышлениях от неискусных или злокозненных иконников, которые выдумали иконы противныя естеству, истории и самой истине, каковыя суть: образ мученика Христофора с песиею главою; образ Богородицы с тремя руками; <…> Чего для, впредь таких измышленных щудов на поругание святых первообразных лиц и во укорение святые церкви от инославных, не писать, а писать бы чинно и благообразно".
Днесь всеми́рная ра́дость возсия́ нам ве́лия:/ дарова́ся святе́й Горе́ Афо́нстей/ цельбоно́сная Твоя́, Влады́чице Богоро́дице, ико́на,/ со изображе́нием тричи́сленно и неразде́льно пречи́стых рук Твои́х,/ в прославле́ние Святы́я Тро́ицы,/ созыва́еши бо ве́рных и моля́щихся Тебе́ о сем позна́ти,/ я́ко двема́ Сы́на и Го́спода держи́ши,/ тре́тию же яви́ на прибе́жище и покро́в чту́щих Тя,/ от вся́ких напа́стей и бед избавля́ти,/ да вси, притека́ющии к Тебе́ ве́рою прие́млют неоску́дно от всех зол свобожде́ние,/ от враго́в защище́ние,/ сего́ ра́ди и мы вку́пе с Афо́ном вопие́м:// ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.
Перевод:
Сегодня нам воссияла великая всемирная радость: даровалась святой горе Афонской подающая исцеления Твоя, Владычица Богородица, икона, с изображением тройственно и нераздельно пречистых рук Твоих в прославление Святой Троицы, ибо Ты созываешь верующих и молящихся Тебе узнать об этом, так как двумя (руками) Сына и Господа держишь, третью же явила для помощи и покровительства почитающим Тебя, для избавления от всяких напастей и бед, чтобы все, приходящие к Тебе, с верой принимали неистощимо освобождение от всех зол и защиту от врагов, потому и мы вместе с Афоном взываем: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобой».
Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 4
Днесь све́тло красу́ется ца́рствующий град Москва́,/ име́ющи в себе́, о Всеми́лостивейшая, всея́ тва́ри Честне́йшая,/ Засту́пнице на́ша Де́во Богоро́дице,/ честны́й о́браз Тво́й,/ и́мже подсо́лнечныя концы́ земли́ удивля́еши/ и мир ми́рови да́руеши,/ во о́браз бо Святы́я Тро́ицы явля́еши трие́ ру́це:/ двема́ у́бо Сы́на Своего́, Христа́ Бо́га на́шего, но́сиши,/ тре́тиею от напа́стей и бед/ ве́рно к Тебе́ прибега́ющих избавля́еши,/ и от потопле́ния изыма́еши,/ и всем поле́зная да́руеши,/ и преподо́бному Михаи́лу Малео́нскую го́ру показа́,/ и всех всегда́ ми́луеши,/ честно́ю ри́зою Свое́ю покрыва́еши жи́тельство сие́/ и вся гра́ды и страны́ на́ша, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Обра́дованная.
Перевод: Сегодня радостно торжествует царствующий город Москва, имея у себя, о Всемилостивейшая, превыше всего творения Почитаемая, Защитница наша Дева Богородица, священный образ Твой, им же удивляешь все концы вселенной и даруешь мир всему миру, ибо по образу Святой Троицы являешь три руки: двумя Сына своего, Христа Бога нашего носишь, третьей - от напастей и бед с верой к тебе обращающихся избавляешь, и от потопа спасаешь, и всем полезное даруешь, и преподобному Михаилу Малеонскую гору показала, и всем всегда оказываешь милость, драгоценной ризой Своей покрывая государство это и все города и села наши, да взываем к Тебе: «Радуйся, Обрадованная».
Я́ко звезда́ светозаря́ющая,/ из Се́рбии на Афо́н чуде́сно прии́де/ всечестна́я ико́на Твоя́ Троеру́чица,/ ю́же оби́тель Хиланда́рская благогове́йно восприе́мши,/ я́ко Боже́ственный дар свы́ше,/ прославля́ет Тя, Влады́чицу,/ и уми́льно вопие́т:/ не отста́ви ми́лость Твою́ от нас,// но пребу́ди с на́ми во ве́ки.
Как светозарная звезда из Сербии на Афон чудесно прибыла почитаемая всеми икона Твоя Троеручица, ее же монастырь Хиландар с благоговением приняв, как Божественный дар свыше, прославляет Тебя, Владычицу, и в сокрушении сердечном взывает: «Не удали милость Твою от нас, но пребудь с нами во веки».
Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 8
Днесь весе́лое наста́ ны́не Твое́ торжество́, Богома́ти Пречи́стая,/ вси́ ве́рнии испо́лнишася ра́дости и весе́лия,/ я́ко сподо́бльшеся изря́дно воспе́ти/ преди́вное явле́ние честна́го о́браза Твоего́/ и ро́ждшагося из Тебе́ Младе́нца, и́стинна же Бо́га,/ Его́же двема́ рука́ма объе́млеши,/ и тре́тиею от напа́стей и бед нас изыма́еши,// и избавля́еши от всех зол и обстоя́ний.
Перевод: Сегодня настало радостное Твое торжество, Пречистая Богоматерь, все верующие наполнились радостью и весельем, удостоившись особо воспевать предивное явление почитаемого образа Твоего и родившегося от Тебя Младенца, истинного Бога, Его же двумя руками Ты обнимаешь, а третью от напастей и бед нас вызволяешь и избавляешь от всех зол и невзгод.
Ин кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 3
Де́ва днесь благоволе́ние к нам явля́ет,/ Гора́ же Афо́н благодаре́ние Ей прино́сит,/ А́нгели и и́ноцы славосло́вят,/ Троеру́чица из Се́рбии чуде́сно путеше́ствует:/ нас бо ра́ди прии́де// и всели́ся во святу́ю оби́тель Хиланда́рскую.
Перевод: Дева сегодня расположение к нам проявляет, гора же Афон благодарение Ей приносит, Ангелы и монахи в молитвах Ее прославляют, Троеручица из Сербии чудесно путешествует, ибо нас ради она пришла и поселилась во святой обители Хиландар.
Величание Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица»
Велича́ем Тя,/ Пренепоро́чная Де́во,/ и чтим чудеса́ о́браза свята́го Твоего́,/ трех пречи́стых рук Твои́х явле́ние// в сла́ву Божества́, в Тро́ице Бо́га на́шего.
Глас 4
Ирмос: Несть Тебе́ подо́бен, Препросла́вленный Го́споди:/ руко́ю бо кре́пкою изба́вил еси́ лю́ди,/ я́же стяжа́л еси́, Человеколю́бче.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Просвети́ ду́шу мою́, ум и се́рдце, Преми́лостивая Ма́ти Бо́жия,/ и даждь ми дар воспе́ти Тя,/ кре́пкую Предста́тельницу, благи́х Хода́таицу и в печа́лех сла́дкое утеше́ние.
О́блак светоза́рный яви́лася еси́ преподо́бному Иоа́нну Дамаски́ну,/ егда́ моли́тву его́ ско́ро услы́шала еси́/ и отсече́нную десни́цу его́ здра́ву сотвори́ла еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Днесь согла́сно торжеству́ют вси концы́ земли́, вку́пе Тя воспева́юще,/ тве́рдую По́мощь и Храни́тельницу жи́зни на́шея.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Твою́ всечестну́ю и чудотво́рную ико́ну Троеру́чицу стяжа́вши,/ свята́я оби́тель Хиланда́р вопие́т Ти:/ ра́дуйся, стено́ неруши́мая и кре́пкое заступле́ние оби́тели сея́.
Ирмос: Свят еси́, Го́споди Бо́же наш,/ утверди́ и на́ша сердца́ непреста́нно вопи́ти Тебе́:/ пра́веден несть, па́че Тебе́, Го́споди.
Ве́рных собо́ри совокупля́ются днесь к прославле́нию Твоего́ благосе́рдия,/ е́же яви́ла еси́ преподо́бному Иоа́нну Дамаски́ну,/ исцели́вши отсече́нную десни́цу его́.
О́чи серде́ц на́ших воспуща́ем к Тебе́, Влады́чице,/ егда́ взира́ем на чудотво́рную ико́ну Троеру́чицу,/ бу́ди нам держа́ва и огражде́ние и Вы́шняго прича́стия сподо́би нас.
Ю́же славосло́вят си́лы Небе́сныя,/ пое́м Тя, Всепе́тая Де́во,/ спаси́ ны от грехо́внаго плене́ния/ и вся́кия ско́рби, находя́щия на ны.
Моли́, Его́же родила́ еси́, Ма́ти Безневе́стная,/ о всех, притека́ющих к честне́й ико́не Твое́й,/ я́ко да защити́т их и просвети́т.
Егда́ и́ноцы Хиланда́рстии ви́деша пречестну́ю ико́ну Твою́, Влады́чице,/ на осля́ти, ники́мже води́мем, ко врато́м оби́тели Хиланда́рския принесе́нную,/ ра́достию ве́лиею возра́довашася/ и, покланя́ющеся ей, прославля́ху Твое́ к ним благоволе́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Егда́ и́ноцы Хиланда́рстии ви́деша пречестну́ю ико́ну Твою́, Влады́чице,/ на осля́ти, ники́мже води́мем, ко врато́м оби́тели Хиланда́рския принесе́нную,/ ра́достию ве́лиею возра́довашася/ и, покланя́ющеся ей, прославля́ху Твое́ к ним благоволе́ние.
Ирмос: Услы́шах слух Твой, Го́споди,/ я́ко яви́лся еси́ на земли́,/ и просла́вих Твою́ си́лу.
Исто́чника Приснотеку́щаго источи́ла еси́, Пречи́стая Де́во,/ вся удо́лия напая́юща,/ погрузи́ и вся на́ша собла́зны и до конца́ потреби́.
Ле́ствицу Иа́ковлю, Гедео́ново руно́,/ ра́дости Хода́таицу, кре́пость и похвалу́ всех ве́рных,/ прииди́те, вси воспои́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, Де́во Чи́стая.
О́браз Твой честны́й целу́юще, Всечи́стая,/ к Твое́й бла́гости прибега́ем/ и, коле́на преклоня́юще, с пла́чем мо́лим Тя:/ не пре́зри на́шего воздыха́ния,/ но в День су́дный бу́ди нам покро́в и Помо́щница.
Сло́во Бо́жие ро́ждшая,/ посети́ нас благода́тию Твое́ю,/ и омраче́нныя на́ша ду́ши и сердца́ просвети́,/ и пода́ждь нам от бед избавле́ние и всех грехо́в оставле́ние.
Ирмос: Зако́ном за́поведей Твои́х,/ Еди́не Человеколю́бче,/ просвети́ се́рдце мое́,/ молю́ся, Го́споди, и поми́луй мя.
Твоя́ всечестна́я ико́на Троеру́чица/ я́сно всем свиде́тельствует,/ я́ко Ты кре́пость на́ша и си́ла еси́,/ сего́ ра́ди прославля́ем ма́тернее Твое́ к нам милосе́рдие.
Преподо́бный Иоа́нн Дамаски́н сле́зно моли́шеся Тебе́ пред честно́ю ико́ною Твое́ю,/ Ты же моли́тву его́ ско́ро услы́шала еси́/ и усече́нней руце́ его́ исцеле́ние дарова́ла еси́.
Ра́дости Хода́таице,/ мольбы́ раб Твои́х приими́,/ вся проти́вных враго́в сове́ты разжени́/ и ста́до Твое́ невреди́мо сохрани́/ и от всех скорбе́й спаси́.
Избавля́еми прегреше́ний Твои́ми святы́ми моли́твами, Благослове́нная Богоро́дице,/ благоразу́мно Тя вси ублажа́ем.
Ирмос: Ве́чер, и у́тро, и полу́дне/ хва́лим Тя, Го́споди Бо́же наш,/ услы́ши глас наш.
Блажи́м Тя и сла́вим, Богоро́дице Де́во,/ и́бо Ты, о Благода́тная, благода́тию Твое́ю всегда́ нас осеня́еши,/ покрыва́ющи, и заступа́ющи, и от лука́вых враго́в избавля́ющи.
Е́здяй на Херуви́мех и Пева́емый от Серафи́м/ из Твои́х ложе́сн яви́ся, и все челове́чество спасе́но бысть,/ сего́ ра́ди сла́вим Тя, я́ко Засту́пницу на́шу Непосты́дную.
Гряди́те, лю́дие, на поклоне́ние Бо́жией Ма́тери,/ благода́ть бо све́та Ей и нам возсия́ и научи́ пе́ти:/ сподо́би нас, о Благода́тная, Вы́шняго прича́стия.
А́нгелов ра́дость Ты еси, Богоро́дице,/ и всех челове́ков вои́стинну весе́лие;/ спаси́ ду́ши всех, пою́щих Тя, Чи́стая.
Де́ва днесь благоволе́ние к нам явля́ет,/ Гора́ же Афо́н благодаре́ние Ей прино́сит,/ А́нгели и и́ноцы славосло́вят,/ Троеру́чица из Се́рбии чуде́сно путеше́ствует:/ нас бо ра́ди прии́де/ и всели́ся во святу́ю оби́тель Хиланда́рскую.
Вои́стинну пречу́дное явле́ние:/ пресла́вная ико́на Твоя́ Троеру́чица,/ ю́же первосвяти́тель се́рбский, Са́вва,/ от святы́я Ла́вры Са́ввы Освяще́ннаго,/ со благогове́нием, я́ко многоце́нен дар, в страну́ Се́рбскую принесе́,/ на безслове́снем осля́ти от Се́рбии на Афо́н чуде́сно прино́сится/ и ко святе́й оби́тели Хиланда́рстей прии́де./ И́ноцы же оби́тели сея́, восприи́мше сию́ с ра́достию, я́ко дар Небе́сный,/ поста́виша ю в олтари́ собо́рныя це́ркве оби́тели,/ и́бо разуме́ша сбытие́ сие́ я́ко я́вное Твое́ к ним благоволе́ние./ Сего́ ра́ди с ра́достию и любо́вию покланя́хуся всечестне́й ико́не Твое́й, целу́юще ю и Тебе́ воспева́юще:/ ра́дуйся, святу́ю ико́ну Твою́ зало́гом ми́лости нам дарова́вшая,/ всем ве́рным ско́рое поможе́ние.
Ирмос: В нача́ле Безнача́льное Сло́во,/ со Отце́м и Ду́хом/ Сын Единоро́дный, благослове́н еси́,/ и превозноси́мый Бо́же оте́ц на́ших.
Еди́ну Тя обре́те Чи́стую Соде́тель всех/ и всели́ся в Тя, я́ко в храм прекра́сный,/ сего́ ра́ди пое́м Ти:/ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, благослове́на еси́.
Ми́лостию Твое́ю весь мир обогаща́еши/ и ду́ши просвеща́еши, Еди́на Всепе́тая,/ те́мже воспева́ем Ти:/ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, благослове́на еси́.
Безневе́стная Де́во,/ многопло́дное дре́во яви́лася еси́,/ сне́дию Небе́сною вся насыща́ющее,/ доброде́яния всем источи́, да вси пое́м Ти:/ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти, благослове́на еси́.
О́браза Твоего́ прише́ствием от злых избавля́емся/ и посрамля́ются вси, рабо́м Твои́м зла́я явля́ющии,/ сего́ ра́ди вопие́м:/ благослове́на еси́, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего.
Ирмос: Во о́бразе А́нгела,/ я́вльшагося в пещи́ о́гненней песносло́вцем,/ Христа́ Бо́га по́йте, о́троцы,/ свяще́нницы, благослови́те,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Гла́сы моле́бными, прииди́те, вси воспое́м Чи́стую Де́ву,/ се бо ны́не весе́лие приближа́ется, ве́рнии спаса́ются, и воскли́кнем в весе́лии:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Очи́ма а́нгельскима глубина́ неудобозри́мая,/ челове́ческими по́мыслы высота́ неудобовосходи́мая/ прии́де к нам во о́бразе Троеру́чицы,/ поклони́мся у́бо честно́му о́бразу и возопии́м:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Ра́дующеся, приступа́ем о́бразу Твоему́ честно́му/ и, уми́льно моля́щеся, из глубины́ души́ взыва́ем:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Огне́м возгара́шеся гора́ Сина́йская,/ не терпя́ше бо сни́тия сла́вы Бо́жия,/ Ты же, весь Боже́ственный Огнь сущ,/ Бо́жие Сло́во во чре́ве Твое́м неопа́льно носи́ла еси́,/ сего́ ра́ди пое́м:/ Богоро́дицу по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Ирмос: Безсе́менное Рождество́ Твое́, Богоро́дице Чи́стая,/ Христа́ Бо́га на́шего/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Днесь ра́дуется Правосла́вная Се́рбия и вся Гора́ Афо́нская,/ изря́днее же оби́тель Хиланда́рская,/ и́бо прии́де и всели́ся в ню всечестна́я ико́на Троеру́чица,/ явля́ющи к нам благоволе́ние Бо́жия Ма́тере.
Име́ющи святу́ю ико́ну Твою́ Троеру́чицу во игу́мена себе́,/ я́коже Твоя́ во́ля бысть, Богоро́дице,/ оби́тель Хиланда́рская благоуха́нием святы́ни исполня́ется/ и непреста́нно славосло́вит и́мя Твое́.
Цве́те прекра́сный, облагоуха́яй вся,/ проти́вных нахожде́ния отгоня́яй и весе́лия всех исполня́яй,/ бу́ди нам стена́, и огражде́ние, и спаси́тельное прибе́жище.
Его́же воспева́ют А́нгели, родила́ еси́,/ но и Де́вою пребыла́ еси́,/ сего́ ра́ди вопие́м Ти:/ ра́дуйся, ско́рая Помо́щнице и кре́пкая Засту́пнице всего́ ми́ра.
Све́том благосе́рдия Твоего́ всех озаря́ющи,/ вся́кую боле́знь и неду́г исцеля́еши,/ не забу́ди и нас, ве́рных раб Твои́х,/ но да зна́менается на нас свет лица́ Твоего́/ во вся дни живота́ на́шего.
Богородичен: Ико́на Твоя́ пречу́дная, Богоро́дице,/ да бу́дет нам столп о́гненный, руководя́щий нас к ве́чному насле́дию,/ и да зна́менается на нас свет лица́ Твоего́/ во вся дни живота́ на́шего.
Взбранной Воеводе, Богообрадованной Приснодеве Богородице, посетившей Гору Афонскую явлением чудотворныя иконы Своея и многия милости ею дарующей роду христианскому, похвальное возглашаем ныне пение; Ты же, о Богомати, яко имущая державу непобедимую и Матернее о нас попечение, предвари на помощь к нам и от всяких бед избави зовущих Ти:
Радуйся, Помощнице наша, Троеручною иконою Твоею нам помогающая.
Ангел земный и человек небесный преподобный Иоанн Дамаскин от любве теплыя к Тебе, Богомати Владычице, икону Твою святую соорудити потщася и сию в келлии своей благоговейно поставив, пред нею сице Тебе в молитвах усердных глаголаше:
Радуйся, Радость вечную, Спасителя миру рождшая; радуйся, всегубительнаго ада силу Рождеством Твоим поправшая.
Радуйся, пророческих глаголов исполнение принесшая; радуйся Адама и Евы преступление загладившая.
Радуйся, Единаго от Троицы на руку Твоею нетрудно носившая; радуйся, Огнь Божества неопально во чреве Твоем вместившая.
Видя преподобный Иоанн Дамаскин десницу свою, много писавшую в защиту чести и поклонения святых икон, по навету царя иконоборца немилостиво отсеченную, испроси ю от невернаго мучителя и, приложив к усеченному ея составу, пред честною иконою Твоею, Пречистая Дево, слезно моляшеся Ти, о еже исцелитися ей. Ты же, Всеблагая и Всемощная рода нашего Заступнице, молитву его скоро услышала еси и, во сне представши ему, исцеление усеченной руце его даровала еси, да благодарственно поет Богу: Аллилуиа.
Разум человеческий не может постигнути силу исцелений благодатных, иконою Твоею, о Богомати, чудесно являемых, не может изъяснити и чудо велие, како отсеченная десница преподобнаго во едину нощь цела и здрава обретеся, на нейже токмо червленный знак бывшия язвы оставлен бысть Врачебницею Благою, слышащею от нас сия похвалы:
Радуйся, скоро являющаяся утешительнице скорбящих душ; радуйся, радостотворная посетительнице болезнующих сердец.
Радуйся, безнадежных страдальцев надеждою исцеления ободряющая; радуйся, врачми оставленных болезнующих на Свои руце приемлющая.
Радуйся, усеченную десницу Божия избранника целу и здраву вышеестественно соделавшая; радуйся, яко ничтоже невозможно Тебе, Милосердая Предстательнице, нам всегда заступление показующая.
Силу десницы Всевышняго в исцелении усеченный десницы своея познав богоглаголивый Иоанн, песньми красными воспе Тя, Владычице Всеблагая, и подобие усеченныя руки своея приложи к целебному Твоему образу ради памяти всегдашния о великом чудеси. Тем ныне видима есть и именуется сия святая икона Твоя Троеручица, тремя руками, на ней написанными, проявляющая таинство Святыя Троицы, чудесы же, от нея бывающими, всех приводящая хвалебно взывати ко Господу: Аллилуиа.
Имеяй велию ревность по Бозе, духоносный песнописец Святыя Церкве и Божественный славитель ея, сладкий преподобный Иоанн, хвалебными пеньми до конца жизни своея прославляше Твою к нему дивную милость, Богородительнице, в память же бывшаго чудесе плат, имже усеченная рука его обязана бе, на главе своей ношаше, икону же Твою многоцелебную, яко наследие богатое, святей Лавре преподобнаго Саввы Освященнаго по себе остави, да вси вернии зовут к изображенней на ней Целительнице душ и телес сице:
Радуйся, врагов святыя православныя веры крепкая поборнице; радуйся, проповедников Евангельскаго учения покровительнице.
Радуйся, благочестивых христиан защито и похвало; радуйся, боголюбивых иноков утешение.
Радуйся, ведущим брань противу мира, плоти и диавола добрая споспешнице; радуйся, ревнующим о целомудрии и чистоте изрядная пособнице.
Буря недоумения смущает ми ум, како возмогу недостойными усты воспети славу Твою, Пречистая Дево, юже во иконе Твоей святей явила еси, даровавши ю нам в помощь и защиту от враг видимых и невидимых. Темже, величая неисчетныя милости Твоя к роду христианскому, исповедую чудеса Твоя и смиренномудренно пою Вседержителю: Аллилуиа.
Слышавше иноцы святыя Лавры Саввы Освященнаго о великих добродетелех пришедшаго в Лавру на поклонение первосвятителя сербскаго Саввы, по внушению Твоему, Богомати, дароваша ему на благословение святую икону Твою Троеручицу, юже он со благоговением, яко дар многоценен, в страну Сербскую принесе, поучая паству свою звати Тебе:
Радуйся, от востока и до запада силу всемогущества Христова иконою Твоею возвещающая; радуйся, болезни душевныя и телесныя иконою Твоею скоро врачующая.
Радуйся, Сербстей стране икону Твою в залог благоволения даровавшая; радуйся, чудесы Твоими Православие в ней крепко утвердившая.
Радуйся, Симеона Мироточиваго область благодатно посетившая; радуйся, Саввы первопрестольнаго паству Матерним покровом Твоим приосенившая.
Боготечней звезде подобна явися икона Твоя, Богородительнице, по воли Твоей святей на осля поставленная и отпущенная из Сербии: осляти, никимже водиму, принесеся им на Гору Афонскую ко вратом обители Хиландарския, юже яко дар небесный восприимше иноцы, поставиша в алтаре соборныя церкве обители, зовуще во умилении глубоцем благих Подателю Богу: Аллилуиа.
Видевше иноцы хиландарстии Твое к ним благоволение, Преблагословенная Дево, в чудеснем пришествии к ним святыя иконы Твоея Троеручицы явленное, с радостию и любовию ей поклоняхуся, целующе и песненно возглашающе Ти благохваления сицевая:
Радуйся, путеводительнице подвижников благочестия к горнему Сиону; радуйся, пустыннолюбивых иноков приводящая к небесному Иерусалиму.
Радуйся, безсловесное осля воли Твоей святей чудесно покорившая; радуйся, на осляти икону Твою благодатную от Сербии на Афон дивно принесшая.
Радуйся, пустыню Афона благоуханием святыни исполнившая; радуйся, Хиландарскую обитель благоволением Твоим облагодатствовавшая.
Проповедует обитель Хиландарская на Афоне богатство милостей и щедрот Твоих, Богородице Дево, и светло красуется, имущи святую икону Твою Троеручицу во игумена себе, ибо таковая бысть воля Твоя, еже пребывати иконе Твоей тамо на игуменстем месте во храме Божием и в душах братии, от Тебе Единыя благословение на всякое послушание приемлющей и хвалебно зовущей тако благоволившему о них Творцу: Аллилуиа.
Возвестила еси волю Твою, Богомати, иноком хиландарским, разногласием во избрании игумена смущенным, чудесно поставивши святую икону Твою на игуменстем месте во храме Божием и открывши единому от них в видении, яко Сама Ты хощеши пребывати настоятельствующею в обители их иконою Твоею честною, и да прочее не избирают себе игумена. Они же во умилении душ и сердец, обрадованнии возопиша к Тебе:
Радуйся, иноков благоподвизаюшихся известная и всемощная Покровительнице; радуйся, к Сыну Твоему и Богу теплая о них Предстательнице.
Радуйся, жезл игуменский в Хиландарстей обители невидимо приемшая; радуйся, обитель сию доселе целу и благоустроену сохраняющая.
Радуйся, страхом и благоговением сердца братии, благословение от иконы Твоея приемлющих, исполняющая; радуйся, неблагоговейныя и дерзостныя грозно наказующая.
Хотя соделати не токмо Афон, но и вся иныя страны православныя причастны благодати великих чудес, иконою Твоею Троеручною изливаемых и бываемых, Пречистая Владычице, сию во всех градех, весех, церквах и обителех иноческих распространила и дивными чудесы прославила еси. Темже вся верная чада святую икону Твою Троеручицу любовию чествуют и на ней вкупе с Тобою изображенному Христу усердно зовут: Аллилуиа.
Дивно являеши, Преблагословенная Дево, милости верным людем и святою иконою Твоею Троеручицею преславныя чудеса содеваеши силою Благодати Христовы: слепыя просвещаеши, разслабленныя укрепляеши, недужныя врачуеши и всем прибегающим к целебному Твоему образу скорую помощь Твою присно являеши, подвизающи звати к Тебе:
Радуйся, Святую Гору Афонскую в жребий Себе избравшая; радуйся, и вся страны православныя покровом милости Твоея осенившая.
Радуйся, Хиландарския обители настоятельнице неизменная; радуйся, многих мест и пустынь сокровище исцелений неоскудное.
Радуйся, на Афоне, в России, Сербии и иных странах иконою Твоею преславно чудодействующая; радуйся, любящия и чтущия Тя от всяких бед избавляющая.
Странно есть видети иноки хиландарския, к иконе Твоей, яко к игумену приходящия и от Нея благословение на послушания своя приемлющия. Но, о Всеблагая, якоже приемлеши их милостивно и благословляеши, тако и нас, недостойных, не лиши Матерняго Твоего милосердия и попечения, приими благоутробно молитвы наша пред святою иконою Твоею возносимыя, осени нас благословением Твоим благодатным, избави от всяких бед и скорбей и научи богоугодно пети Триединому Богу: Аллилуиа.
Весь мир преисполнен, яко звездами богосветлыми, чудотворными иконами Твоими, Богородице Дево, в нихже, яко денница лучезарная, икона Твоя Троеручица предивными чудесы благодатно сияет и согревает хладныя сердца наша знаменьми Твоего к нам милостиваго призрения. Сего ради чествуем пречистаго лика Твоего святое изображение и Тебе пред ним вопием:
Радуйся, Богообрадованная и Пренепорочная Приснодево; радуйся, Едина Чистая и Благословенная в женах.
Радуйся, нетленная и неискусобрачная Агнца и Пастыря Мати; радуйся, прекрасная и светоносная палато святых святейшаго Слова.
Радуйся, крине белоснежный и благовонный девства и чистоты; радуйся, Царице и Владычице Небесе и земли.
Всяк возраст верных благопользуется Твоим Матерним попечением, Всеблагая Владычице: младенцы милосердно окормляеши, отроки невидимо руководствуеши, мужи во благочестии утверждаеши, старцы в немощех укрепляеши, всем же вся благая и душеполезная даруеши всесильным ходатайством Твоим у Престола Пресвятыя Троицы, Ейже благодарно поем: Аллилуиа.
Витии человечестии не могут достойно восхвалити Тя, Богородице, честнейшую Херувим и славнейшую Серафим, рождшую Единаго от Троицы Христа Жизнодавца. Мы же, любовию к Тебе воодушевленнии, смиренномудренно дерзаем приносити Тебе песни таковыя:
Радуйся, державная заступнице рода христианскаго; радуйся, благосердая Мати всех скорбящих и обремененных.
Радуйся, кротким сиянием Твоим мрак грехов и страстей наших разгоняющая; радуйся, на стези покаяния нас премудро наставляющая.
Радуйся, в грозный час смерти всем нам крепкая защитнице; радуйся, добраго ответа нам пред Судиею Праведным усердная ходатаице.
Спасения залог даровася нам святая и всечестная икона Твоя, Богородительнице Дево, ибо, якоже древле прорекла еси божественному евангелисту Луце, с нею и доныне сила Твоя благодатно пребывает, чудесы преславными веру в нас утверждает, недужныя безмездно врачует и на путь спасения души наша приводит, да зовем прославльшему имя Твое во вселенней Царю Небесе и земли: Аллилуиа.
Стена еси девам и ликом иноческим, Богоневестная Дево, всем усердно к Тебе прибегающим, икону же Твою святую благоговейно чествующим, ибо сию дарова нам благих податель Господь в помощь и врачевство недугом душевным и телесным и сим внушает пети Тебе:
Радуйся, добрая младопитательнице дев и безматерних сирот; радуйся, иноков и инокинь благоскорбящих предводительнице к наградам небесным.
Радуйся, в узах и темнице седящих посещающая утешением благодатным; радуйся, благословение домов и супружеств благочестивых.
Радуйся, юных наставнице целомудрия и воздержания; радуйся, старцев приводящая к благому житию и мирней кончине.
Пение молебное наше, Тебе пред пречистым образом Твоим с верою и любовию возносимое, милостивно услыши, Госпоже Всемилостивая, и сохрани нас от тлетворных учений, неверия и суеверия, имиже наветуется в нас святоотеческая православная вера, избави нас от лукавых совращений, сохрани нас и Отечество наше от всяких крамол и от всяких нестроений и злых развращений, врагами веры и Отечества нашего воздвизаемых, и сподоби в любви и единомыслии со всеми верными чадами Святыя Христовы Церкве богоприятно пети Создателю нашему: Аллилуиа.
Светоприемлемая свеща икона Твоя святая, Богородице Дево, мир весь сиянием чудес просвещает, сердца же наша любовию воспламеняет к Тебе, Пречистей и Преблагословенней Матери Сладчайшаго Господа нашего Иисуса Христа, даровавшаго нам Тебе в покров и защиту противу полчищ сатанинских, иже боятся и трепещут самаго имене Твоего, ведающе силу Твою, юже величаем и Тебе зовем:
Радуйся, враги наша видимыя и невидимыя премудро запинающая; радуйся, хулителей святыя православныя веры невидимо карающая.
Радуйся, духов злобы от нас державно отгоняющая; радуйся, преовладети им над нами не попускающая.
Радуйся, любовию к Богу и ближним нас воодушевляющая; радуйся, вся благая прошения наша скоро исполняющая.
Благодать свыше даровася святей иконе Твоей Троеручице, Владычице Преблагая: скорбящия утешати, болящия исцеляти, слепыя просвещати, разслабленныя укрепляти, верныя во благочестии утверждати, неверныя к познанию истины приводити, знаменьми и чудесы от нея бываемыми, яже воистину превосходят разумение человеческое и токмо верою постигаются, приводяще верныя души к немолчному славословию Творца богокрасною песнию: Аллилуиа.
Поем чудеса Твоя, благодатная Богородительнице, не таим щедрот Твоих, исповедуем благодеяния Твоя, прославляем неисчетную милость Твою к роду христианскому, юже ведят вси концы земли, ибо от востока до запада хвально имя Твое святое, благословляемое от всех родов и в молитвах призываемое во всех странах. Тебе убо, сице прославленней и превознесенней Сыном Твоим и Богом, и мы хвалебно вопием:
Радуйся, тихое пристанище плавающих в пучине житейскаго моря; радуйся, треволнение страстей умиротворяющая Своим сердобольным участием.
Радуйся, во уныние и отчаяние впадших подъемлющая надеждою спасения; радуйся, сомнениями в вере колеблющихся вразумляющая знаменьми и чудесы.
Радуйся, в обителех иноческих подвизающимся богоугодно подательнице блаженнаго упокоения; радуйся, и в мире благочестно живущия не лишающая Твоего заступления.
О Всепетая Мати Сладчайшаго Искупителя нашего Господа Иисуса Христа! Вонми гласу молебному, Тебе пред святою иконою Твоею нами смиренно возносимому, и Матернею молитвою Твоею к рождшемуся от Тебе святых святейшему Слову от всякия избави напасти и вечныя муки всех имя Твое молитвенно призывающих и о Тебе благодарно зовущих Богу: Аллилуиа
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.][Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Да воскреснет Бог, и расточатся врази Его, и да бежат от лица Его ненавидящии Его. Пасха священная нам днесь показася: Пасха нова святая, Пасха таинственная, Пасха всечестная, Пасха Христос Избавитель, Пасха непорочная, Пасха великая, Пасха верных, Пасха двери райския нам отверзающая, Пасха всех освящающая верных. Яко исчезает дым, да исчезнут, яко тает воск от лица огня. Приидите от видения жены благовестницы, и Сиону рцыте: приими от нас радости благовещения воскресения Христова; красуйся, ликуй и радуйся, Иерусалиме, Царя Христа узрев из гроба яко жениха, происходяща. Тако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы да возвеселятся. Мироносицы жены, утру глубоку, представша гробу Живодавца, обретоша ангела, на камени седяща, и той провещав им сице глаголаше: что ищете Живаго с мертвыми? Что плачете Нетленнаго во тли? Шедше проповедите учеником Его. Сей день, егоже сотвори Господь, возрадуемся и возвеселимся в онь. Пасха красная, Пасха, Господня Пасха! Пасха всечестная нам возсия! Пасха! Радостию друг друга обымем. О Пасха! Избавление скорби, ибо из гроба днесь яко от чертога возсияв Христос, жены радости исполни глаголя: проповедите апостолом. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Воскресения день, и просветимся торжеством, и друг друга обымем. Рцем, братие, и ненавидящим нас, простим вся воскресением, и тако возопиим: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Στιχηρὰ τοῦ Πάσχα. [Ἦχος πλ. α"]. Στίχ. Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ αὐτοῦ, καὶ φυγέτωσαν ἀπὸ προσώπου αὐτοῦ οἱ μισοῦντες αὐτόν. Πάσχα ἱερὸν ἡμῖν σήμερον ἀναδέδεικται· Πάσχα καινόν, ἅγιον· Πάσχα μυστικόν· Πάσχα πανσεβάσμιον· Πάσχα Χριστὸς ὁ λυτρωτής· Πάσχα ἄμωμον· Πάσχα μέγα· Πάσχα τῶν πιστῶν· Πάσχα, τὸ πύλας ἡμῖν τοῦ Παραδείσου ἀνοῖξαν· Πάσχα, πάντας ἁγιάζον πιστούς. Στίχ. Ὡς ἐκλείπει καπνός, ἐκλιπέτωσαν, ὡς τήκεται κηρὸς ἀπὸ προσώπου πυρός. Δεῦτε ἀπὸ θέας Γυναῖκες εὐαγγελίστριαι, καὶ τῇ Σιὼν εἴπατε· Δέχου παρ’ ἡμῶν χαρᾶς εὐαγγέλια, τῆς Ἀναστάσεως Χριστοῦ· τέρπου, χόρευε, καὶ ἀγάλλου Ἱερουσαλήμ, τὸν Βασιλέα Χριστόν, θεασαμένη ἐκ τοῦ μνήματος, ὡς νυμφίον προερχόμενον. Στίχ. Οὕτως ἀπολοῦνται οἱ ἁμαρτωλοὶ ἀπὸ προσώπου τοῦ Θεοῦ, καὶ οἱ δίκαιοι εὐφρανθήτωσαν. Αἱ Μυροφόροι γυναῖκες, ὄρθρου βαθέος, ἐπιστᾶσαι πρὸς τὸ μνῆμα τοῦ Ζωοδότου, εὗρον Ἄγγελον, ἐπὶ τὸν λίθον καθήμενον, καὶ αὐτὸς προσφθεγξάμενος, αὐταῖς οὕτως ἔλεγε· Τί ζητεῖτε τὸν ζῶντα μετὰ τῶν νεκρῶν; τί θρηνεῖτε τὸν ἄφθαρτον ὡς ἐν φθορᾷ; ἀπελθοῦσαι κηρύξατε, τοῖς αὐτοῦ Μαθηταῖς. Στίχ. Αὕτη ἡ ἡμέρα, ἣν ἐποίησεν ὁ Κύριος, ἀγαλλιασώμεθα, καὶ εὐφρανθῶμεν ἐν αὐτῇ. Πάσχα τὸ τερπνόν· Πάσχα Κυρίου, Πάσχα· Πάσχα πανσεβάσμιον ἡμῖν ἀνέτειλε· Πάσχα, ἐν χαρᾷ ἀλλήλους περιπτυξώμεθα· ὦ Πάσχα λύτρον λύπης· καὶ γὰρ ἐκ τάφου σήμερον, ὥσπερ ἐκ παστοῦ, ἐκλάμψας Χριστός, τὰ Γύναια χαρᾶς ἔπλησε λέγων· Κηρύξατε Ἀποστόλοις. Δόξα Πατρί και Υιό και Αγίο Πνεύματι και νύν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Ἀναστάσεως ἡμέρα, καὶ λαμπρυνθῶμεν τῇ πανηγύρει, καὶ ἀλλήλους περιπτυξώμεθα· Εἴπωμεν ἀδελφοί, καὶ τοῖς μισοῦσιν ἡμᾶς· Συγχωρήσωμεν πάντα τῇ Ἀναστάσει, καὶ οὕτω βοήσωμεν· Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι, ζωὴν χαρισάμενος.
Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru
Застолби свой ник!
Источник — azbyka.ru