Поиск

Навигация
  •     Архив сайта
  •     Мастерская "Провидѣніе"
  •     Одежда от "Провидѣнія"
  •     Добавить новость
  •     Подписка на новости
  •     Регистрация
  •     Кто нас сегодня посетил

Колонка новостей


Чат

Ваше время


Православие.Ru


Видео - Медиа
фото

    Посм., ещё видео


Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Помощь нашему сайту!
рублей ЮMoney
на счёт 41001400500447
( Провидѣніе )

Не оскудеет рука дающего


Главная » 2019 » Сентябрь » 27 » • Акафист св. преподобным Зосиме, Савватию и Герману, Соловецким •
15:53
• Акафист св. преподобным Зосиме, Савватию и Герману, Соловецким •
 

providenie.narod.ru

 
фото
  • Краткое житие
  • На рубеже XIV–XV веков
  • Акафист св. преподобным
  • Молитвы преподобным
  • Молитва вторая
  • Молитва 3-я
  • Личное прошение
  • Тропарь, глас 4
  • Кондак, глас 2
  • Ссылки по теме
  • Помочь, проекту "Провидѣніе"
  • Краткое житие

    Память 17/30 апреля, 27 сентября/10 октября
    Общий день памяти 8/21 августа

    Преподобные Савватий и Герман отплыли на необитаемые Соловецкие острова в 1429 году.

    Предвидя приближение кончины, преподобный Савватий в поисках священника уплыл с острова на побережье. Там, у реки Выг, в местности, называемой Сорока, он встретил обходившего этот край игумена Нафанаила. Исповедавшись, получив причастие Святых Христовых Таин, преподобный Савватий мирно отошел ко Господу 27 сентября 1435 года.

    Годом позже уроженец Обонежья, молодой инок Палеостровского монастыря Зосима, после знакомства с иноком Германом отправился с ним для уединенного жительства на Соловецкие острова. По прошествии нескольких лет преподобный Зосима, вызванный архиепископом в Новгород, был рукоположен в священный сан и удостоен возведения в сан игумена. Преподобный Зосима преставился к Богу 17 апреля 1478 года. Братия погребли своего игумена за алтарем Преображенского храма.

    На рубеже XIV–XV веков

    27 сентября – день памяти святого Савватия Соловецкого. На рубеже XIV–XV веков в Кирилло-Белозерском монастыре, главной обители Русского Севера, появился человек, который принял монашеский постриг с именем Савватий. О его рождении и происхождении мы ничего не знаем. Савватий преуспел в соблюдении монашеских обетов настолько, что местная братия стала почитать его как «образец всех добродетелей».

    Однако мирская слава тяготила инока, и он решил искать единения с Богом в безлюдных местах. Сначала Савватий ушёл на остров Валаам, где существовал монастырь, славившейся строгостью иноческой жизни. Валаамские подвижники приняли монаха, и он жил с ними до тех пор, пока не снискал славу «великого делателя заповедей» Божиих. Возненавидев похвалу человеческую, Савватий тайно покинул Валаам и отправился на берег Белого моря с целью поселиться на необитаемом острове Соловки.

    У устья реки Выг старец встретил другого монаха по имени Герман, который уже бывал на Соловках и согласился сопроводить преподобного туда. На карбасе (поморском парусно-гребном судне) угодники Божии переправились на Соловки и около Секирной горы воздвигли крест и построили кельи. Одни источники относят прибытие подвижников на остров к 1428/29 году, другие – 1420. Так или иначе, преподобный Савватий положил начало славной истории соловецкого монашества.

    В суровых условиях старцы прожили на Соловках нескольких лет. Затем Герман отправился на побережье, оставив Савватия на острове одного. Наедине с Богом в трудах и молитве преподобный провел почти два года.

    Почувствовав скорую кончину, он покинул Соловки и приплыл к устью реки Выг, в селение Сороки (ныне город Беломорск в Карелии). Там подвижника причастил некий игумен Нафанаил. 27 сентября 1435 (или 1434) года святой Савватий отдал душу Богу. В 1436 году на Соловки вместе с преподобным Германом прибыл новый монах Зосима (ум. 1478; день памяти – 17 апреля). Он продолжил подвижническое дело святого Савватия и основал знаменитый Соловецкий Преображенский монастырь.

    В 1547 году Московский собор установил общерусское почитание Зосимы и Савватия Соловецких. С этого времени начинает складываться определенный канон изображения подвижников. Парные иконы, на которых изображены оба святых, известны ещё с конца XV века. Однако только с начала XVII века в иконописи получает широкое распространение обра Зосимы и Савватия, подносящих «модель» Соловецкого монастыря в качестве дара Христу и/или Богоматери, изображенным над головами святых. Истоки этого иконографического типа уходят корнями в византийское искусство и отсылают нас к ктиторскому (от греч. «ктитор» – основатель, даритель) портрету. На нём изображался заказчик с «моделью» храма (реже города), построенным по его заказу, который он подносил в дар Спасителю или Богородице. Иконы соловецких святых писались в самом монастыре, где с начала XVII века была своя мастерская, а также в традиционных иконописных центрах Русского Севера (Новгороде, Вологде и Каргополе).

    Данная икона написана на сосновом дереве с двумя шпонками. На ней вы видите образ святых Зосимы (слева) и Савватия (справа) Соловецких. Вверху над ними в полусфере помещено изображение Богородицы «Знамение» – особо чтимой новгородской святыни. Это объясняется тесными церковными и культурными связями Соловецкого монастыря с новгородской архиепископской кафедрой. В руках у Зосимы находится развернутый свиток с духовным завещанием монахам: «Не скорбите убо братие…». Подвижники держат в руках «модель» Преображенского монастыря в том виде, в котором он существовал в начале XVII века. Тогда обитель представляла собой пятиугольную крепость, слегка вытянутую с севера на юг.

    Благодаря мощным стенам и башням Соловецкий монастырь еще в конце XVI века вошел в число крупнейших и надежнейших крепостей страны. На иконе видны башни – Успенская и Прядильная (на переднем плане), Корожная и Никольская (слева на задней стене), Архангельская (справа), а также въездные ворота с Благовещенской церковью. Архитектурный ансамбль обители вписан в идеальную форму, отражающую образ идеального монашеского града, спасаемого Божией благодатью и непрестанными молитвами преподобных отцов-основателей. Людмила Петровна Тарасенко и Александр Чернов

    Акафист святым преподобным Зосиме, Савватию и Герману, Соловецким чудотворцам

    Икос 1

    Ангели воистину явистеся земнии и человецы небеснии житием вашим, преблаженнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе: во плоти бо, яко безплотнии, ангельское совершисте жительство на земли, вся красоты мира и наслаждения временная яко уметы вменяюще, чистотою же и пощением выну к Богу приближающеся. Емуже ныне достойно со безплотными предстояще, приимите от любве нашея приносимая вам хваления сицевая:

    Радуйтеся, Единаго Бога от всея души своея возлюбившии;

    Радуйтеся, от юности Тому преподобием и правдою послужившии.

    Радуйтеся, возненавидевшии мира сего тленныя красоты;

    Радуйтеся, избежавшии мудре житейских соблазнов и суеты.

    Радуйтеся, к деланию заповедей Господних всею любовию прилепившиися;

    Радуйтеся, мира сего и всякаго пристрастия ко оному удалившиися.

    Радуйтеся, иноческое житие богоугождения ради себе предизбравшии;

    Радуйтеся, тесный и прискорбный путь всею душею возлюбившии.

    Радуйтеся, мудрии взыскателие Христа, бисера вожделеннаго и драгаго;

    Радуйтеся, люботруднии носителие Христова бремене, легкаго и благаго.

    Радуйтеся, ангелом безплотным во плоти бренней подражавшии;

    Радуйтеся, на земли жительство небесное нам показавшии.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 2

    Видя себе, святе Савватие, ради многих своих добродетельных исправлений, всюду в сопребываниих иноческих почитаема и ублажаема, и бегая суетныя мира сего славы, взыскуя же вечнаго воздаяния на небесех, устремился еси ко отоку Соловецкому, да тамо втайне и никимже видимый поработаеши невидимому и вся видящему Богу. Темже и улучив желаемое, блаженным Германом к сему наставляем, радостно возопил еси Богу: Аллилуиа.

    Икос 2

    Разум неуклонно вперив от утробы матерни к Богу, и горняя выну мудрствуя и взыскуя, дольних же всецело отвергаяся, богомудре Зосимо, поревновал еси житию Преподобнаго Савватия, и во отоце пусте, идеже сей богоугодне соверши подвиги своя, вселился еси, да с ним наследуеши жительство горняго Иерусалима. Темже во обоих восхваляюще пустынножития рачительство, зовем вам:

    Радуйтеся, любве ради Христовы, любовь в себе к миру поправшии;

    Радуйтеся, всякую греховную сладость века сего презревшии.

    Радуйтеся, подобницы Аврааму не точию верою и упованием, но и добровольным от рода своего и дома отеческаго преселением;

    Радуйтеся, пустыни всекрасная и благозлачная насаждения.

    Радуйтеся, безмолвия тщаливейшии рачителие;

    Радуйтеся, трудных подвигов пустынных искреннии любителие.

    Радуйтеся, в дебрех и горах паче, неже в селех мира, изволившии приметатися;

    Радуйтеся, в пустынях непроходимых, едини во трудех и соблюдении заповедей Господних возлюбившии подвизатися.

    Радуйтеся, яко злато, искусившиися в горниле пустыннаго озлобления;

    Радуйтеся, доблественне претерпевшии от бесов же и от людей многая искушения.

    Радуйтеся, пророку Божию Илии и крестителю Господню Иоанну нравом пустыннолюбия подражателие;

    Радуйтеся, доблем Герману единомысленнии сподвижницы любобезмолвнии купножителие.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 3

    Силы небесныя, в служение посылаемыя хотящым наследовати спасение, дивно послужиша вам, о двоице боголюбивая. Егда бо насельницы мирстии, стужающе безмолвию твоему, отче Савватие, жити хотяху во острове близ тебе с женами и чады, ангели грозным прещением и наказанием жены рыбаревы воспятиша сих от начинания богопротивнаго: тебе же, отче Зосимо, во озимении пребывавшему кроме брашна, ангельским служением преподашася потребная ко препитанию. Сего ради Богу, спасающему угодники Своя, поим: Аллилуиа.

    Икос 3

    Имуще оток морский во обителище себе, никимже населяемый, и в нем пребывающе, аки в раи богозданнем, вне мятежей и волнений житейских, и кроме суетных попечений, благочестно и богоугодно подвизастеся, о богоблаженнии, во дни и нощи поучающеся в законе Господни, и на всякий час умом несмущен­ым и сердцем чистым возносяще усердныя к Богу молитвы и моления. Сего ради радостию вопием вам:

    Радуйтеся, в законе Господни непорочно ходити всегда восхотевшии;

    Радуйтеся, Господа своего пред очима своима присно имевшии.

    Радуйтеся, страхом Господним вся пути своя ограждавшии;

    Радуйтеся, в трезвении умнем все житие свое провождавшии.

    Радуйтеся, вся помыслы ума в послушание Христово всецело пленившии;

    Радуйтеся, чистыя ваша сердца в жилище Святому Духу представившии.

    Радуйтеся, не давшии сна очима во всенощных Господеви предстояниих;

    Радуйтеся, выну претерпевавшии скорби в поучении смертнем и в сердечных ко Господу воздыханиих.

    Радуйтеся, с искреннею любовию подвизавшиися на славословие Божие и псалмопения;

    Радуйтеся, сердцем и усты непрестанныя возсылавшии к Богу моления.

    Радуйтеся, внутрь сердца своего сокровенное Царствие Божие обретшии;

    Радуйтеся, восхождении умными к небесным видением востекшии.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 4

    Бурю жития сего многомятежнаго безбедно преминусте, отцы Преподобнии, и свирепыя волны страстей же и искушений, от мира и плоти и от духов злобы воздвизаемыя, не погрузиша и не поколебаша корабля душ ваших, ветрилы молитвы непрестанныя окриляемаго, и нестяжанием облегчаваемаго, благодатию же Божиею управляемаго. Темже и достигосте к безмятежному пристанищу живота вечнаго, вопиюще Богу: Аллилуиа.

    Икос 4

    Слышаще и ведуще от писаний Божественных, яко вси подвизавшиися во благочестии, распинаху плоть свою со страстьми и похотьми, благочестномудренно, о Преподобнии, сих подвигом последствующе, подвизастеся умертвити уды своя сущия на земли, в пощениих, бдениих и во всяких трудех иноческаго жития мужески претерпевающе скорби. Сего ради, яко доблия подвижники благочестия, венчаем вы хвалении сицевыми:

    Радуйтеся, телеса своя труды и болезньми воздержания увядившии;

    Радуйтеся, вся плотская мудрования, на дух воюющая, духу покорившии.

    Радуйтеся, покаянными слезами пламень страстей угасившии;

    Радуйтеся, в пещи воздержания души своя яко злато очистившии.

    Радуйтеся, ветхаго человека со страстьми его совлекшиися;

    Радуйтеся, одеждею безстрастия и славою нетления достойно облекшиися;

    Радуйтеся, возненавидевшии временную греха сладость;

    Радуйтеся, наследовавшии на небеси нескончаемую радость.

    Радуйтеся, прежде смерти, миру и сластем его плоть свою распеншии;

    Радуйтеся, прежде воскресения, славу будущия жизни в себе проявившии.

    Радуйтеся, стезею поста к наследию рая, потеряннаго невоздержанием, путь нам указавшии;

    Радуйтеся, в телеси мертвеннем и тленнем безсмертие и нетление будущаго века всем предъявившии.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 5

    Боготечныя и многосветлыя звезды явилися есте, Преподобнии отцы Зосимо, Савватие и Германе, светозарными исправлении заповедей Господних озаряющии душы и сердца верных, и преплавающым в нощи греховнаго омрачения пучину житейскаго моря указующии благонадежный путь ко блаженному пристанищу Небеснаго Царствия. Темже явившему вы, яко руководители и наставники ко спасению, благодетелю Богу поим: Аллилуиа.

    Икос 5

    Видевше злокозненнии ненавистницы спасения человеческаго, нечистии дуси тьмы, богоугодное житие ваше, отцы преблаженнии, многообразная воздвигаху на вы искушения и страхования, овогда в мысли и сердце всевающе боязнь и смущение, овогда же преобразующеся; в различная привидения дивиих зверей и гад, с яростию устремляхуся на вы, чающе отвратити от подвига богоугоднаго и изгнати от пребывания пустыннаго: вы же, твердою верою в Бога Промыслителя возмогающе и оружием молитвы и воздержания противу врагов ваших ополчающеся, до конца победисте и низложисте их державу. Сего ради, победительную песнь поюще, взываем к вам:

    Радуйтеся, воини духовнии непобедимии;

    Радуйтеся, оружницы Христовы добропобеднии.

    Радуйтеся, подвижницы, противу козней лукаваго мужески ополчившиися;

    Радуйтеся, столпи крепцыи, от нападений вражиих не поколебавшиися.

    Радуйтеся, вся стрелы диаволи аки хврастие сокрушившии;

    Радуйтеся, вся стужения того и страхования ни во чтоже вменившии.

    Радуйтеся, яко во плоти суще, победисте враги безплотныя и невидимыя;

    Радуйтеся, яко и во гробех лежаще, низлагаете вражия ополчения.

    Радуйтеся, победоносцы славнии, венчаннии от Небеснаго Венцедателя;

    Радуйтеся, споборницы доблии ратующым на миродержителя тьмы века сего.

    Радуйтеся, яко подвигом вашим ангели удивишася;

    Радуйтеся, яко о славе вашей собори верных возвеселишася.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 6

    Проповеданное от ангел изволение Божие о населении иночествующими отока Соловецкаго исполнися вами, отцы преблаженнии Зосимо, Савватие и Германе: се бо пустыня неплодная и ненаселенная, поты же и слезами вашими обильно напоенная, показася яко вертоград благоцветущий и рай словесный, идеже лицы иночестии, вами благонаученнии, плоды богоугодныя приносяще, поют ангельскую Богу песнь: Аллилуиа.

    Икос 6

    Возсиясте, отцы богоноснии, светом благочестия, яко светила богосветлая, светоносными лучами ваших подвигов и добродетелей просвещающии всюду. Отонудуже мы, грешнии и тьмою страстей помраченнии, во свете ваших богоугодных деяний текуще ко дню света и спасения, восхваляем вы, поюще сице:

    Радуйтеся, ученицы Христови благопослушнии;

    Радуйтеся, Владыки своего раби блазии и вернии.

    Радуйтеся, трудолюбнейшии винограда Христова делателие;

    Радуйтеся, тщаливейшии заповедей Христовых исполнителие.

    Радуйтеся, игу Христова смирения и кротости благопокорне рамо свое подклонившии;

    Радуйтеся, во след Христа Господа, учившаго о нищете, усердно в нищете и нестяжании последовавшии.

    Радуйтеся, по словеси Господа, прешедшии путь временнаго жития сего, стезями прискорбными и тесными;

    Радуйтеся, аки дождем, измывшии душы своя токи слезными.

    Радуйтеся, краснейшему душ Жениху красоту девства своего сохранившии;

    Радуйтеся, во всякой святыни, всеми добрыми делы Тому благоугодившии.

    Радуйтеся, Господа своего прославившии в душах ваших и телесех;

    Радуйтеся, от Господа по достоянию прославленнии на земли и на небесех.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 7

    Хотяй спасти вами многия, Премилосердый Бог яви вас быти не точию наставники сонма иночествующих, но якоже боговещанныя проповедники, возвестившыя имя Божие в странах Лапландии. Людие бо, во онех местех обитающии, и не ведевшии дотоле Бога, но прилежавшии весьма идолопоклонению и нечестию, во светлости вашего, о Преподобнии, жития, знамений же и чудес, узреша первую зарю спасительнаго боговедения и благочестия, и от вас научишася воспевати истинному Богу: Аллилуиа.

    Икос 7

    Дивно и преславно совершивше путь своего спасения, чудную же и боголепную основавше обитель во спасение иночествующим, блаженную восприясте живота своего кончину, приснопамятнии отцы наши, Зосимо, Савватие и Германе: обаче, и по смерти вашей, присно живи суще, нас, чад своих, никогдаже оставляете, не духом точию нам присно спребывающе, но и мощи своя цельбоносныя нам предавше, яко сокровище безценное. Сего ради с радостию ублажаем вы, зовуще:

    Радуйтеся, добрым подвигом во всем житии своем подвизавшиися;

    Радуйтеся, славою и честию от Владыки своего Христа увенчавшиися.

    Радуйтеся, яко привременно потрудившеся, в вечный покой внидосте;

    Радуйтеся, яко тесным шествовавше путем, к блаженству Царства Небеснаго достигосте.

    Радуйтеся, аще и не единокупно, но в равных подвизех подвизавшиися на земли;

    Радуйтеся, за равноподвижное житие, радостию и веселием вкупе наслаждающиися на небеси.

    Радуйтеся, во отоце пусте, яко град, обитель иноком основавшии;

    Радуйтеся, сонмы иноков о Христе Бозе во оней собравшии.

    Радуйтеся, стражи стаду своему приснободреннии, и по днех временныя жизни от дел благотворений не почивающии;

    Радуйтеся, сынове Царствия, на Небесех живущии и земных не оставляющии.

    Радуйтеся, духом вашим горе со ангелы святыми, и долу с нами грешными присно пребывающии;

    Радуйтеся, от честных мощей ваших струи милости на всех источающии.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 8

    Странную и пречудную, велию же и прекрасную узрев на воздусе явльшуюся церковь, все же место оно, на немже имяше возградитися обитель иноков, видя неизреченным светом осияваемо, ужасом исполнился еси, отче Зосимо, от предивнаго видения. Обаче, Божие во оном откровение поразумев, на созидание обители тебе поощряющее, купно же и грядущую славу места сего прозря, умиленным сердцем и усты воспел еси Богу: Аллилуиа.

    Икос 8

    Вси правовернии российстии людие, прославляюще ваше святое и равноангельное житие, во всяких нуждах и скорбех притекают к вашей помощи и заступлению, отцы досточуднии: дана бо есть вам от Бога благодать, еже молитися за ны, избавляти же и спасати от всяких бед и зол притекающыя к ракам честных мощей ваших, и на всяком месте призывающыя святое ваше имя. Темже, исповедающе чудная ваша благодеяния, благодарственная восписуем вам, зовуще:

    Радуйтеся, источницы Божественных дарований неизчерпаемии;

    Радуйтеся, милования и любве к людем сосуди неиждиваемии.

    Радуйтеся, яко кадило благовонное, о мире молитвы к Богу возносящии;

    Радуйтеся, немолчными вашими ходатайствы всякое благословение от десницы Божия на ны низводящии.

    Радуйтеся, сущым в скорбех и нуждах известнии помощницы;

    Радуйтеся, во обстояниих и напастех скории пособницы.

    Радуйтеся, в недузех целители, и в бури страждущым благонадежнии кормчии и избавители;

    Радуйтеся, во всяких бедах и искушениих теплии предстатели и утешители.

    Радуйтеся, верным, благочестно чтущим вас, на сопротивныя споборницы;

    Радуйтеся, всея земли Российския избраннии молебницы и заступницы.

    Радуйтеся, на земли и на мори чудеса преславная содевающии;

    Радуйтеся, во вся концы призывающым вы скорую помощь независтно простирающии.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 9

    Всеми Богокрасными лепотами добродетелей украсив себе, прехвальне Зосимо, наипаче явился еси краснейший душею же и телом, достойно помазався священства Божественною мастию. Темже, егда во святем храме совершал еси пред престолом Господним первую Божественную службу, видеша вси лице твое, облистанное светом благодати, яко лице ангелово: весь же храм, во известное свидетельство достоинства твоего, исполнися велия благоухания. Сего ради вси, благодаряще Бога о своем пастыре, радостным сердцем взываху: Аллилуиа.

    Икос 9

    Ветийственными добровещаньми несть возможно по достоянию воспети и прославити многая и неисчетная, велия же и преславная, и всякое разумение земное превосходящая, совершамая вами, отцы Преподобнии, на всякое время чудотворения. Обаче, да не явимся чрез немотствование подобни рабу, сокрывшему сокровище своего Владыки, от уст, аще и не обученных и слова премудрости отнюд не имущих, любовию же точию и благодарением движимых, дерзаем простирати песнь благодарения в память и прославление чудес ваших, зовуще сице:

    Радуйтеся, чудотворцы великоименитии и благославнии;

    Радуйтеся, душ и телес врачеве немздоприемнии.

    Радуйтеся, очеса слепых благодатию Божиею просвещающии;

    Радуйтеся, немотою связанныя уста ко благоглаголанию разрешающии.

    Радуйтеся, расслабленных удесы исправляющии неможение;

    Радуйтеся, хромым дарующии правохождение.

    Радуйтеся, плененных предстательством своим от уз и пленения свобождающии;

    Радуйтеся, мертвыя силою Божиею, вашим же умолением воскрешающии.

    Радуйтеся, во всяких страстех и недузех совершающии благодатное исцеление.

    Радуйтеся, томимым во обстояниих и напастех дарущии мир и духовное просветление;

    Радуйтеся, идущим во след Господа путем тесным и прискорбным подающии божественное вспоможение.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 10

    Спасения подвиг добре совершив, жития же сего временнаго отрешаяся и отходя к животу вечному и блаженному, Зосимо богоблаженне, утешал еси ученики твоя, глаголя яко, разлучаяся с ними телесне, не отступен будеши от них и обители твоея твоим духом. Отонудуже и самеми делы слово твое исполняяй являешися, не точию невидимо соприсутствуя нам и назирая вся, но и видимо многажды, вкупе со блаженным Савватием, являяся во время благопотребно призывающым вас в помощь и вопиющим Богу: Аллилуиа.

    Икос 10

    Стена необоримая и покров твердый, спасения забрало и оружие победы быша нам, отцы Преподобнии, теплые ваша к Богу молитвы, в день брани оныя лютыя, егда, по грехом и беззаконием нашым, врази крепцыи и бранноискуснии со огнем и мечем нападоша на ны в достоянии вашем, во еже сокрушити святыни ваша и положити я в разорение и попрание, духовная же чада ваша победити и погубити смертию безгодною; обаче, никоеже зло возмогше сотворити, сами наипаче тии исполнишася студа и безчестия, уповающии же на помощь вашу препоясашася радостию и веселием о своем спасении. Благодаряще убо о сем Бога, исповедуем купно ваше ходатайство и заступление, и вопием вам тепле из глубины души:

    Радуйтеся, пастырие добрии, от врагов губительных стадо свое защищающии;

    Радуйтеся, яко орли под крилома своима птенцы своя покрывающии.

    Радуйтеся, покровом молитв своих в день брани нас осенившии;

    Радуйтеся, гнев Божий, праведно на ны движимый, ходатайством своим утолившии.

    Радуйтеся, не давшии своего достояния в попрание и расхищение;

    Радуйтеся, паче надежды сохранившии е от огненнаго запаления.

    Радуйтеся, уповающыя на вы от губительства смертнаго свободившии;

    Радуйтеся, от раны и язвы, от уз и пленения дивно тех сохранившии.

    Радуйтеся, врагов гордыню и дерзновение обратившии в студ им и безчестие;

    Радуйтеся, ны, жительствующия в обители вашей, неискусобранныя и безоружныя, одеявшии в радость и веселие.

    Радуйтеся, веры и благочест­ия отеческаго неусыпнии охранители;

    Радуйтеся, за Отечество явльшиися и по смерти мужественнии воители.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 11

    Песни хвалебныя и моления всеумиленная приносяще, долготу же путную и опасности моря ни во чтоже вменяюще, притекают к цельбоносным мощем вашым царие и князи, святители и вельможи, богатии и убозии, ближнии и дальнии, всяк возраст и пол, и всякое верных совокупление, и яко от неистощимаго источника, по коегождо своей потребе, приемлюще обильная врачевания душевная же и телесная, прославляют и величают Бога, таковую благодать вам даровавшаго, поюще: Аллилуиа.

    Икос 11

    Светом Божественныя благодати, в недрех земли, в предивных знамениих и чудесех, от первых дней упокоения возблиставшия ваша мощи, достодолжно и праведно лицы иночестии, от многолетнаго покровения изнесше, поставиша со благоговением на свещнице церковнем, во храме, имени вашему созданнем, благочестием великаго и святаго подражателя ваших подвигов, исповедника и мученика, Святителя и первопрестольника Российскаго Филиппа. И мы ныне, благочестно о славе вашей веселящеся, обстояще честныя раки мощей ваших и любезно тыя облобызающе, велегласно зовем вам:

    Радуйтеся, светильницы пресветлии, на свещнице церковем преславно поставленнии;

    Радуйтеся, кивоти честнии, не камением и златом, но благодати дарованьми украшеннии.

    Радуйтеся, яко три звезды, озаряющии тьму полунощную;

    Радуйтеся, яко три столпа, в пределех Севернаго Помория утверждающии веру православную.

    Радуйтеся, источницы райстии, моря чудес изливающии;

    Радуйтеся, бисерие дражайшии, Церковь Христову украшающии.

    Радуйтеся, благочестия и добродетели светлейшая зерцала;

    Радуйтеся, Церкви и Отечества необоримая забрала.

    Радуйтеся, райскаго исполнения крини благовоннейшии;

    Радуйтеся, лозы Божественныя розги благоплоднейшия.

    Радуйтеся, отцы всеблаженнии, прославляемии горе от Бога и ангел, и долу ублажаемии от человек;

    Радуйтеся, яко радость ваша, святая и совершенная, пребывает во век.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 12

    Благодать свою Божественную, в телесех ваших обитающую, яви иногда Преблагий Бог благоговейному иноку Иосифу во образе двух столпов огнезрачных, от земли до небес над гробы вашими возносящихся и сияющих светом неизреченным: воистинну бо вы есте, отцы Преподобнии, духовнии светозарнии столпи, светлостию высоких добродетелей и светом богознания, знамений же и чудес, озарившии пресветло духовную тьму в странах полунощных. Сего ради Богу, прославляющему святыя Своя, поим: Аллилуиа.

    Икос 12

    Поюще в песнех подвиги и труды вашего богоугоднаго жития, преславная же содеяная и содеваемая во всяком роде благотворения и чудотворения восхваляюще и прославляюще, недоумеем, отцы досточуднии, како вас по долгу возименуем: многия бо суть ваша добродетели и дарования, сего ради многая приличествуют вам и именования. Обаче, во многих малыми удовляющеся, сия вам с любовию восписуем:

    Радуйтеся, ангели земнии, яко ангельским жительством на земли пожисте;

    Радуйтеся, человецы небеснии, яко земнородни суще, возненавидесте земная, небесная же возлюбисте.

    Радуйтеся, постницы терпеливейшии, в приснем пощении все житие свое проводившии;

    Радуйтеся, пустынницы достохвальнии, в пустынях незаходимых Господеви послужившии.

    Радуйтеся, учителие и наставницы, руководящии своими делы на пути спасения;

    Радуйтеся, вожди духовнии, многих душы возводящии в небесная селения.

    Радуйтеся, мучеником единонравнии, яко мужески бравшиися со страстьми;

    Радуйтеся, апостолом подражателие, просветившии тьму неверия боговедения светлостьми.

    Радуйтеся, пророком подобницы, тайных и будущих проведением и проречением;

    Радуйтеся, всем святым единочестнии, подвигов ради и богоугождения.

    Радуйтеся, таинницы благодати и чудес совершителие предивнии;

    Радуйтеся, граждане небеснии и друзи Богу и святым Его приснии.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 13

    О Преподобнии отцы наши, Зосимо, Савватие и Германе! Приимите благоутробно от нас смиренных и недостойных сия возносимая вам хваления, и благоприятными вашими к Богу мольбами оградите ны от всякия беды и напасти, от недуга и глада, от огня и меча, и нашествия иноплеменных. Наипаче же сохраните ны вашим заступлением крепким от врагов невидимых, ищущих ны погубити, да избывше их многокозненных сетей, праведно и богоугодно поживем в нынешнем веце, и сподобимся в Небеснем Царствии купно с вами воспевати Христу Богу: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

    [Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
    [Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

    Икос 1

    Ангели воистину явистеся земнии и человецы небеснии житием вашим, преблаженнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе: во плоти бо, яко безплотнии, ангельское совершисте жительство на земли, вся красоты мира и наслаждения временная яко уметы вменяюще, чистотою же и пощением выну к Богу приближающеся. Емуже ныне достойно со безплотными предстояще, приимите от любве нашея приносимая вам хваления сицевая:

    Радуйтеся, Единаго Бога от всея души своея возлюбившии;

    Радуйтеся, от юности Тому преподобием и правдою послужившии.

    Радуйтеся, возненавидевшии мира сего тленныя красоты;

    Радуйтеся, избежавшии мудре житейских соблазнов и суеты.

    Радуйтеся, к деланию заповедей Господних всею любовию прилепившиися;

    Радуйтеся, мира сего и всякаго пристрастия ко оному удалившиися.

    Радуйтеся, иноческое житие богоугождения ради себе предизбравшии;

    Радуйтеся, тесный и прискорбный путь всею душею возлюбившии.

    Радуйтеся, мудрии взыскателие Христа, бисера вожделеннаго и драгаго;

    Радуйтеся, люботруднии носителие Христова бремене, легкаго и благаго.

    Радуйтеся, ангелом безплотным во плоти бренней подражавшии;

    Радуйтеся, на земли жительство небесное нам показавшии.

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Кондак 1

    Избраннии угодницы Господни и велицыи чудотворцы, светильницы Христовы Церкве пресветлии, облиставшии благочестия светлостьми пустыни Севернаго Помория, и всей стране Российстей сияющии выну чудес множеством, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе, яко имущии дерзновение ко Господу, благоприятными своими к Тому мольбами от всяких нас бед и зол сохраняйте, да радующеся зовем вам:

    Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.

    Молитвы преподобным Зосиме и Савватию Соловецким
    Молитва 1-я*

    О, преподо́бнии и Богоно́снии отцы́ на́ши Зоси́мо и Савва́тие, земни́и а́нгели и Небе́снии челове́цы, бли́жнии дру́зи Христо́ви и уго́дницы Бо́жии, оби́тели ва́шея сла́во и украше́ние, всея́ же се́верныя страны́, па́че и всего́ Правосла́внаго оте́чества на́шего, необори́мая стено́ и вели́кое заступле́ние! Се мы, недосто́йный и многогре́шнии, с благогове́йною любо́вию к ра́кам честны́х моще́й ва́ших припа́дающе, Ду́хом сокруше́нным и смире́нным приле́жно вас мо́лим: моли́те непреста́нно Благосе́рдаго Влады́ку и Го́спода на́шего Иису́са Христа́, я́ко дерзнове́ние ве́лие к тому́ иму́щии, да не отсту́пит от нас Его́ вседе́йствующая благода́ть, покро́в же и заступле́ние Пресвять́ія Влады́чицы на́шея Богоро́дицы на ме́сте сем да пребу́дет и да не оскуде́ют никогда́же и́стиннии ревни́тели а́нгельскаго жития́ во святе́й оби́тели сей, иде́же вы, Богоно́снии отцы́ и нача́льницы, безме́рными труды́ и поще́нии, то́ки же сле́зными и всено́щными бде́нии, непреста́нными моли́твами и моле́нии нача́ло и́ноческому житию́ положи́сте. Ей, уго́дницы святи́и, моли́твенницы к Бо́гу благоприя́тнейшии, те́плыми ва́шими к Нему́ мольба́ми огради́те и сохрани́те ны и свято́е селе́ние сие́ ва́ше от тру́са, пото́па, огня́ и меча́, наше́ствия иноплеме́нных и смертоно́сный я́звы, от вражды́ и вся́ких нестрое́ний, от вся́кия беды́ и ско́рби и от вся́каго зла, да непреста́нно на ме́сте сем в ми́ре и безмо́лвии благоче́стно сла́вится пресвято́е И́мя Го́спода и Бо́га и обрета́ют ве́чное спасе́ние и ждущии Его́. О преблаже́ннии отцы́ на́ши Зоси́мо и Савва́тие! Услы́шите ны, гре́шныя, во святе́й оби́тели ва́шей и под кро́вом ва́шего защище́ния недосто́йно жи́тельствующия, и благомо́щными ва́шими к Бо́гу хода́тайствы испроси́те душа́м на́шим грехо́в оставле́ние, жития́ исправле́ние и ве́чных благ восприя́тие в Небе́снем Ца́рствии; всем же ве́рующим, и́же на вся́ком ме́сте и во вся́кой ну́жде призыва́ют вас в по́мощь и заступле́ние и и́же с благогове́йною любо́вию во оби́тель ва́шу притека́ют, не преста́ните излива́ти вся́кую благода́ть и ми́лость, сохраня́юще их от вся́кия сопроти́вныя си́лы, от вся́кия напа́сти и от вся́каго зла́го обстоя́ния и подаю́ще им вся потре́бная к душе́вней и теле́сней по́льзе. Наипа́че же моли́те Премилосе́рдаго Бо́га, да утверди́т и укрепи́т Це́рковь Свою́ святу́ю и все на́ше Правосла́вное оте́чество в ми́ре и тишине́, в любви́ и единомы́слии, в правове́рии и благоче́стии да сохрани́т и соблюде́т во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Молитва 2-я*

    О, преподо́бнии отцы́, вели́цыи засту́пницы в ско́рби и услы́шателие моли́тв, уго́дницы Бо́жии и чудотво́рцы Зоси́мо и Савва́тие! Не забу́дите, я́коже обеща́стеся, посеща́ти ча́да ва́ша. А́ще бо и отыдо́сте от нас те́лом, но Ду́хом при́сно с на́ми пребыва́ете. Мо́лим у́бо вы, о преподо́бнии: изба́вите ны от огня́ и меча́, от наше́ствия иноплеме́нников и междоусо́бныя бра́ни, от тлетво́рных ве́тров, и от напра́сный сме́рти, и от всех прило́гов бесо́вских, находя́щих на ны. Услы́шите нас, гре́шных, и приими́те моли́тву сию́ и моле́ние на́ше, я́ко кади́ло благово́нное, я́ко же́ртву благоуго́дну, и души́ на́ша, злы́ми де́лы и сове́ты и по́мыслы умерщвле́нныя, оживи́те, и, я́коже уме́ршую отрокови́цу возста́висте, я́коже неисце́льныя ра́ны мно́гих исцели́сте, от духо́в нечи́стых зле му́чимых изба́висте, та́ко и нас, содержи́мых в у́зах вра́жиих, изми́те, и от сете́й диа́вола изба́вите, из глубины́ прегреше́ний изведи́те, и ми́лостивым ва́шим посеще́нием и хода́тайством от враго́в ви́димых и неви́димых огради́те ны благода́тию и си́лою Всесвяты́я Тро́ицы, всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Молитва 3-я, преподобному Савватию Соловецкому**

    О, преподо́бне о́тче, уго́дниче Христо́в Савва́тие, все́ю душе́ю Го́спода возлюби́вый, и удали́выйся в пусты́ню сию́, и тече́ние по́двига спаси́тельнаго соверши́вый! О, ве́рный ра́бе Царя́ Небе́снаго, учи́телю доброде́телей, о́бразе смире́ния, граждани́не пусты́нный, А́нгелом собесе́дниче, Херуви́ме земны́й, челове́че Небе́сный! О, све́те немра́чный ото́ка Солове́цкаго, па́че же ве́лие свети́ло всея́ Це́ркве правове́рных! Молю́ся ти, прече́стне, аз, многогре́шный (и́мя рек): услы́ши убо́гое мое́ моле́ние, вонми́ глаго́лом нечи́стых усте́н мои́х, твоей ны́не по́мощи тре́бующаго. Се бо враг прелука́вый на вся́ко вре́мя тщи́тся мя погуби́ти, неки́й го́рько поглоти́ти ду́шу мою́, и несть мне спасе́ния, иде́же по́мощь прийти, зане́ не́мощию пло́ти моей обложе́н есмь и страстьми́ весь до́лу приклони́хся, не и́мам к Бо́гу дерзнове́ния. Ны́не же то́чию к твоему́ поверга́ю себе́ заступле́нию: поми́луй мя, омраче́ннаго все́ми злы́ми де́лы, воздежи́ о мне всечестне́и твои́ ру́це ко Го́споду, о моли́твенниче те́плый, Савва́тие преподо́бне, да за благоутро́бие щедро́т Свои́х пода́ст ми грехо́в оставле́ние, и в День Су́дный изба́вит мя ве́чнаго муче́ния, и Ца́рствия Своего́ сподо́бит благода́тию Свое́ю, Ему́же бу́ди всегда́ слава́, честь и поклоне́ние во ве́ки. Ами́нь.

    Личное прошение

    О, преподо́бнии уго́дницы Бо́жии и чудотво́рцы Зоси́мо и Савва́тие! Умоли́те Го́спода Бо́га дарова́ти ми (имя, содержание прошения), и оставле́ние всех прегреше́ний мои́х. Да ва́шим милосе́рдным предста́тельством просла́влю Триеди́наго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Тропарь, глас 4

    По́стническое и равноа́нгельское житие́ ва́ше,/ преподо́бнии отцы́ Зоси́мо и Савва́тие,/ вселе́нней позна́ны сотвори́ вас;/ чудодея́нии разли́чными, Богоно́снии, просвеща́ете// ве́рою призыва́ющия вы и чту́щия честну́ю па́мять ва́шу.

    Перевод: Постнической и подобной ангельской жизнью вашей, преподобные отцы Зосима и Савватий, по всей земле вы стали известны; различными чудотворениями, Богоносные, просвещаете с верой призывающих вас и почитающих священную память вашу.

    Кондак, глас 2*

    Христо́вою любо́вию уязви́вшеся, преподо́бнии,/ и Того́ крест, на ра́мо взе́мше, понесли́ есте́,/ боже́ственне вооружи́вшеся на неви́димыя враги́/ и непреста́нныя моли́твы, я́ко копие́ в рука́х, иму́ще,/ кре́пко победи́ли есте́ бесо́вская ополче́ния;/ благода́ть Госпо́дню прие́мше цели́ти неду́ги душ и теле́с/ притека́ющих к ра́кам честны́х моще́й ва́ших,/ чуде́с лучи́ испуща́ете всю́ду./ Тем зове́м вам:/ ра́дуйтеся, преподо́бнии отцы́ Зоси́мо и Савва́тие,// мона́хов удобре́ние.

    Перевод: Христовой любовью воспламенившись, преподобные, и Его Крест на плечи взяв, вы понесли, божественно вооружившись на невидимых врагов и непрестанные молитвы держа, как копье в руках, мужественно поразили вы бесовские войска, получив благодать от Господа исцелять болезни душ и тел приходящих к ракам с почитаемыми мощами вашими, везде вы испускаете лучи чудес. Потому взываем к вам: «Радуйтесь, преподбные отцы Зосима и Савватий, монахов украшение».

    Ссылки по теме

    Акафист Пресвятой и Животворящей Троице
    Акафист Рождеству Христову
    Акафист Нерукотворному образу Господа Иисуса Христа
    Акафист Сретению Господню
    Акафист на Воздвижение Честно́го и Животворящего Креста ...
    Акафист на Богоявление Господне
    Акафист на Крещение Господне
    Акафист Святой Пасхе
    Акафист Преображению Господню
    Акафист Вознесению Господню
    Акафист Премудрости Слова Божия
    Акафисты - mp-3

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Акафист Рождеству Пресвятой Богородицы
    Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Знамение»
    Акафист Пресвятой Богородице "Избавительница от бед"
    Акафист Пресвятой Богородице "Нечаянныя Радости"
    Акафист пред иконой "Прибавление ума"
    Акафист пред иконой "Ее Оковецкой"
    Акафист Неопалимая Купина
    Акафист пред иконой Державная
    Акафист Введению во Храм Пресвятой Богородицы
    Акафист пред иконой «Троеручица»
    Акафист Успению Пресвятой Богородицы
    Акафист Покрову Пресвятой Богородице
    Акафист и Икона Богородицы Целительница
    Акафист Благовещению Пресвятой Богородицы
    Акафист перед Ея иконой, именуемой «Чимеевская»

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Акафист на Рождество Иоанна Предтечи
    Акафист воскрешению Лазаря
    Акафист Всем Святым, в земле Российской просиявшим
    Акафист преп. Силуану Афонскому
    Акафист преподобному Савве Освященному
    Акафист святому апостолу Андрею Первозванному
    Акафист святому великомученику и целителю Пантелеимону
    Акафист преподобному Нилу Сорскому, чудотворцу
    Акафист св. мученику Трифону
    Акафист Мученице Зинаиде
    Акафист пр. Феодосию Печерскому
    Акафист Святителя Иоанну, Митрополиту Тобольскому
    Акафист св. юродивому Иоанну, Устюжскому чудотворцу
    Акафист Петру и Павлу
    Акафист святой Ксении Петербургской
    Акафист Серафиму Саровскому
    Акафист Святителю Николаю Чудотворцу
    Акафист преподобному Сергию, игумену Радонежскому
    Акафист Сщмч. Владимиру Киевскому
    Акафист святой великомученице Параскеве
    Акафист муч. Вере, Надежде, Любови и матери их Софии
    Акафист святому равноапостольному князю Владимиру
    Акафист преподобному Герману Аляскинскому
    Акафист Св. Стефану – первомученику от жидов за Христа
    Акафист Св. Евстратию Печерскому, от жидов умученному
    Акафист святому мученику Вонифатию
    Акафист Царю и Великомученику Николаю II
    Акафист Св. Благовеpномy Великомy Кн. Александpy Hевскомy
    Акафист Преподобному Далмату Исетскому
    Акафист Св. Великомученику Георгию Победоносцy
    Акафист и Канон Иоанна Дамаскина
    Акафист св. преп. Зосиме, Савватию и Герману, Соловецким
    Акафист Святителю Иоанну Шанхайскому и Сан-Францисский
    Служба святым новомученикам и исповедникам Казахстанским

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Акафист архангелу Божию Михаилу
    Умные небесные силы
    Акафист Архангелу Уриилу
    Архангел Иеремиил
    Акафист Архангелу Гавриилу
    Акафист Архангелу Рафаилу
    Акафист Архангелу Варахиилу
    Архангел Селафиил
    Архангел Иегудиил

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Молитва объ изгнаніи враговъ изъ Отечества
    Служба святым новомучеником и исповедником Российским
    Канон священномученику Дионисию Ареопагиту, Афинскому
    Канон Богородице София – Премудрость Божия (Киевская)
    Канон св.муч. Никифору
    Канон преп. Макарию Великому
    Икона "Всевидящее Око Божие"
    Как смотреть иконы
    Символика света и цвета в русской иконописи
    Иконосфера русского средневековья
    Современная икона. Изобретение традиции
    Из истории новгородской иконографии
    Иконы, явленные при святом Царе-мученике Николае
    Чудесные исцеления по молитвам к святым
    Святые целители, житие и чудеса исцеления по молитвам к ним
    Чудо исцеления
    Святые целители, многоразличные болезни исцеляющие
    Святые – помощники бездетных супругов
    Лечение Божественными псалмами
    Пастырская психиатрия
    Василий Великий: Канонические письма
    Мощи святых княгинь
    П.Дамаскин: "Много я получил вреда от неопытных советников"
    Обретение мощей Максима Грека
    Праздник Благовещения
    История Рождественского поста
    Блаженная старица Пелагея Рязанская
    Из Постановлений Архиерейского Собора ПРЦ/РПЦЗ
    Русь ушедшая - утраченные деревянные церкви
    Воспитание воина
    Сын церковный
    Мнение Церкви о латинской ереси
    Синодик Государей земли Русской
    Общежительный устав преподобного Корнилия Комельского
    Чем отличается старообрядческий крест от православного?
    Где и как лечились христиане?
    Чин Торжества Православия: Анафемы, установленные (РПЦЗ)
    Служение мирским (мирянским) чином
    25 вещей, которые нельзя делать в православном храме
    55 фактов о смерти Иисуса которые вы не знали
    Был ли ли Христос евреем по племени?
    Чин отречения от жидовства

    Помочь, проекту
    "Провидѣніе"

    Одежда от "Провидѣнія"

    Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru

    фото

    фото
    фото

    фото

    Nickname providenie registred!
    Застолби свой ник!

    Источник — https://azbyka.ru/

    Просмотров: 499 | Добавил: providenie | Рейтинг: 5.0/3
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Календарь

    Фонд Возрождение Тобольска

    Календарь Святая Русь

    Архив записей

    Тобольскъ

    Наш опрос
    Оцените мой сайт
    Всего ответов: 51

    Наш баннер

    Друзья сайта - ссылки
                 

    фото



    Все права защищены. Перепечатка информации разрешается и приветствуется при указании активной ссылки на источник providenie.narod.ru
    Сайт Провидѣніе © Основан в 2009 году