Поиск

Навигация
  •     Архив сайта
  •     Мастерская "Провидѣніе"
  •     Одежда от "Провидѣнія"
  •     Добавить новость
  •     Подписка на новости
  •     Регистрация
  •     Кто нас сегодня посетил

Колонка новостей


Чат

Ваше время


Православие.Ru


Видео - Медиа
фото

    Посм., ещё видео


Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Помощь нашему сайту!
рублей ЮMoney
на счёт 41001400500447
( Провидѣніе )

Не оскудеет рука дающего


Главная » 2019 » Январь » 18 » • Канон Иоанна Дамаскина на Богоявление •
08:28
• Канон Иоанна Дамаскина на Богоявление •
 

providenie.narod.ru

 
фото
  • Жизнь преподобного Иоанна Дамаскина
  • Монашеский подвиг преподобного
  • Творческое наследие Иоанна Дамаскина
  • Канон. Песнь 1-я
  • Песнь 3-я
  • Песнь 4-я
  • Песнь 5-я
  • Песнь 6-я
  • Песнь 7-я
  • Песнь 8-я
  • Акафист преподобному Иоанну Дамаскину
  • Молитва 1‑я
  • Молитва 2‑я
  • Тропарь и Кондак
  • Помочь, проекту "Провидѣніе"
  • Жизнь преподобного Иоанна Дамаскина до принятия монашества

    О биографических подробностях детства и юности преподобного Иоанна Дамаскина достоверно известно немного. Есть основания утверждать, что святой Иоанн родился в Дамаске, во второй половине VII века.

    Происходил он из известной и очень обеспеченной семьи. Его предки имели непосредственное отношение к высшим властным структурам, управлявшим на территории Сирии. Дед преподобного, Мансур ибн Серджун, занимал должность руководителя аппарата налоговой службы Дамаска, причём, благодаря своим личностным качествам он сохранял этот пост даже при смене властителей.

    О его сыне, Серджуне ибн Мансуре, в одной из хроник конца VII века сообщается и как о христианине, и как о хранителе сокровищ. Судя по оценкам исследователей, предки Иоанна, вероятно, имели сирийское, а не арабское происхождение.

    Считается, что существенную роль в обучении преподобного сыграл хорошо образованный инок из Калабрии, выкупленный отцом Иоанна Дамаскина, Сергием (ибн Серджуном), из плена. В своё время увидев этого невольника, обливавшегося горькими слезами, и спросив у него, в чём заключается причина столь безутешного плача, Сергий услышал в ответ, что тот сожалеет, что ему, возможно, придётся умереть, так и не успев никому передать своё духовное богатство (накопленный опыт).

    Как выяснилось, инок обладал обширными познаниями в области богословия, философии, музыки, диалектики, риторики, физики, астрономии. Чему именно он учил своего подопечного, неизвестно, но исходя из составленных впоследствии богословских и песнотворческих произведений Иоанна Дамаскина не трудно догадаться, что он сумел вложить в его душу много полезного. Вместе с Иоанном у инока обучался и приемный сын Сергия, Косма (будущий святой Косма Маюмский).

    Получив надлежащее образование, Иоанн, как сын высокопоставленного подданного, занял место во властной иерархии, соответствовавшее положению его отца. В отношении рода его профессиональной деятельности нет единогласного мнения. По одним источникам, Иоанн служил в руководстве службы по сбору налогов, а по другим — занимал должность дамасского градоначальника, первого министра халифа.

    Будучи окружен привилегиями и почетом, Иоанн Дамаскин, тем не менее, не считал путь светской карьеры и материального благополучия лучшим путём. Его сердце уже тогда было устремлено ко Христу. Утверждают, что уже в те времена он вставал на защиту Православной веры от различных еретиков.

    Но вот, Промыслом Божьим ему было суждено встать перед окончательным выбором между мирским счастьем и полным отречением от дел мира сего. Когда при императоре Льве Исаврянине разразились иконоборческие споры, а затем, после 728 года, развернулись и жестокие гонения на почитателей православных икон, Иоанн Дамаскин направил мощь своего таланта, свои знания, свою ревность на борьбу с иконоборческой ересью.

    Его устные увещевания и письменные сочинения имели колоссальный успех, что, конечно же, не могло проскользнуть мимо внимания власть имущих поклонников ереси, сильных мира сего (первоначально он написал одно слово в защиту святых икон и отправил его в Константинополь, а затем написал ещё два; см. подробнее: Три защитительных слова против порицающих святые иконы).

    фото

    Монашеский подвиг

    В конце концов деятельность преподобного стала известна и начала раздражать даже самого императора-иконоборца. И тогда еретики воспользовались для борьбы с борцом за чистоту веры излюбленным еретическим оружием — ложью. Только на этот раз ложь была направлена не на догматы веры, а на подрыв репутации их защитника. Иоанна Дамаскина оболгали перед халифом, обвинив в заговоре и измене. Причем, для этого был выбран сколь изощренный, столь и постыдный способ клеветы. Писарь, подделав почерк святого, написал от его имени письмо императору с обещанием сдать город Дамаск. Затем это письмо было передано халифу. В результате Иоанн был подвергнут позору и жестокому наказанию: отсечению руки.

    Но особым Божественным вмешательством после слёзной, сердечной молитвы страдальца перед иконой Божьей Матери отрубленная рука, прислоненная к ране и перевязанная платком, чудесным образом была исцелена (в это время он пребывал словно во сне), поруганная честь восстановлена, а хулители посрамлены. Впоследствии, в память и благодарность об этом событии преподобный приложил к иконе образ руки, изготовленный из серебра. В честь этого события в иконографии утвердился образ Богородицы «Троеручица»

    Иоанну вновь было предложено место при дворе, но он отказался от должности и, раздав всё своё имущество, освободив рабов, удалился от мира сего, вступив в ряды монашеского братства. Известно, что монашеский постриг осуществлялся в одном из палестинских монастырей. Существует предание, что этим монастырем стала лавра Саввы Освященного. Вместе с монашеством Иоанн принял и новое имя, под которым прославился перед Богом и Церковью — Иоанн (до этого его звали, как деда: Мансур).

    Рассказывают, что поначалу монахи относились к нему с настороженностью, ведь всё-таки бывший вельможа. Многие отказывались брать его под своё наставничество. Наконец, нашёлся один суровый подвижник, согласившийся взять его в послушание. Правда, при этом Иоанну было поставлено твёрдое условие, чтобы он решительно отказался от занятий каким-либо литературным трудом. И он отказался.

    Но вот случилось, что у одного инока умер родственник, после чего тот, объятый скорбью, стал упрашивать Иоанна написать по этому поводу что-нибудь утешительное. Иоанн долго отказывался, но потом всё же решился и составил надгробные стихи. Стихи оказались прекрасными, однако наставник святого, старец, запретивший ему заниматься писательской деятельностью, вознегодовал и даже выгнал его из кельи. Тогда Иоанн стал просить его о прощении. К этой просьбе подключились и прочие монастырские братия. Наконец, старец согласился простить преподобного, однако тот, по его слову, должен был собственноручно очистить обитель от нечистот.

    Иоанн, проявив искреннее смирение, исполнил поручение, чем тронул сердце сурового духовника. Между тем за Иоанна вступилась Сама Божья Матерь, явившись старцу в видении. После этого случая старец благословил Иоанна на литературное творчество во славу Православия.

    По некоторым источникам, в своё время Патриарх Иерусалимский Иоанн вызвал Иоанна Дамаскина к себе и посвятил его в сан пресвитера. Вскоре Патриарх почил и Иоанн возвратился в свой монастырь. Шел 735 год.

    После того как престол самодержца перешёл к Копрониму, борьба с иконами вспыхнула с ещё большей ожесточенностью. Иоанн Дамаскин, прибыв в Константинополь, смело обличал императора и заглядывавших ему в рот епископов-еретиков. Утверждается, что на Соборе 754 (755) года в адрес святого Иоанна Дамаскина было произнесено анафематствование. Согласно некоторым сведениям, он подвергался даже и заточению в темницу.

    Год смерти преподобного точно не установлен. Полагают, что Иоанн Дамаскин почил о Господе около 775-780 годов.

    Творческое наследие

    Святой Иоанн был на редкость талантливым и плодовитым церковным писателем. При всей обширности поднимавшихся в его сочинениях тем в них сложно найти место, достойное отрицательной критики. В этом отношении Иоанн Дамаскин справедливо признан одним из наиболее трезвых и ортодоксальных выразителей Священного Предания Церкви.

    Среди наиболее знаменитых фундаментальных произведений этого отца выделяется Точное изложение православной веры. Характерной особенностью названного богословского трактата, отличающей его от многих других вероучительных пособий того времени, является чёткое систематизированное изложение, краткое, но ёмкое изъяснение представленных догматических истин.

    Другим, не менее примечательным сочинением, можно назвать Философские главы. В рамках этой работы дано четкое разъяснение важнейших богословских выражений и терминов, в том числе, формально заимствованных из философии. Перечислению и разоблачению ересей посвящен труд: О ста ересях вкратце.

    Кроме того, преподобный составил множество произведений разной направленности, в том числе, посвященных важнейшим христианским Праздникам (см., например: Слово на преславное Преображение Господа нашего Иисуса Христа; Два слова на Рождество Пресвятой Богородицы; Три похвальных слова на Успение Богоматери) а также гимнографического, песнотворческго характера (см.: Пасхальный Канон).

    фото

    Канон Иоанна Дамаскина на Богоявление
    Песнь 1-я

    Израильский народ шествует по волнующейся глубине моря, которая внезапно соделалась для него твердою землею: но в тоже время Египетских военачальников сие чермное море, по действу могущественной десницы Всевышнего, как гроб, устланный водою, совершенно сокрывает.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Днесь, при появлении светоносного для человеков утра, Ты, Царь, от пустыни к струям Иорданским склонил Свою солнцеобразную выю, чтобы исторгнуть нашего родоначальника из темного жилища, и очистить Свою тварь от всякой нечистоты.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Безначальное Слово! Ты одряхлевшего от обольщения человека, когда он в струях Иорданских погребся с Тобою, соделало юным, вняв чудному и всесильному Отца гласу: сей возлюбленный и равный Мне Сын восстановляет природу.

    Песнь 3-я

    Мы, которые освободились от древних сетей и от кровожадных львов, скрежетавших на нас своими челюстями, возрадуемся, разверзем уста и составим из слов стройные песни Слову, которое радуется, изливая на нас дары Свои.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Тот, кто некогда, облекшись в естество злоковарного змия, посеял смерть между тварями, омрачается; и с появлением утра, когда Господь пришел во плоти, приразившись Владыке, сокрушаешь свою враждебную главу.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Созданное Богом естество, но во чреве мучителя погребенное, Господь влечет к Себе и совершает достославное дело – рождается паки для возсоздания земнородных, – приходит подать им Свою помощь.

    Песнь 4-я

    Пророк, очищенный огнем таинственного видения, воспевая обновление смертных, возносит голос по внушению Духа, и открывает неизъяснимое воплощение Слова, которым низпровержено могущество сильных врагов.–

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Всеозаряющее блаженное Слово! Ты, быв послано от Отца, грядешь разрушить пагубное владычество мрачной ночи, искоренить грехи человеков, и Своим крещением, вместе с Собою, известь чистыми сынов из струй Иорданских.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Провозвестник, узрев достославное Слово, ясно вопиет твари: «Сей был прежде меня, но явился после в бренной плоти; под нашим образом в Нем просияла Божественная сила, которою Он истребит враждебнейший грех наш».

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Бог Слово, подобно ловчему, подступает к убежищам змий, низлагает бесчисленные их полчища, и укротив язвившего в пяту весь род человеческий, спасает тварь, предоставляя ей живоносную пажить.

    Песнь 5-я

    Измывшись очистительным действием Духа от яда, источенного мрачновидным и отверженным врагом, мы вступили на новую верную стезю, ведущую к неприступному веселию, доступному только для тех, с коими Бог примирился.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Создатель, видя под мраком грехов и в нерасторжимых узах того, кого Он образовал Своими перстами, берет его на рамена свои, подъемлет и смывает ныне с него в потоке обильных вод греховную нечистоту Адамову.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    С благоговением потечем поспешно к чистым струям спасительного потока, взирая на Слово, родившееся от Пречистые, которое дарует воду для утоления священной жажды, и милостиво врачует болезни мира.

    Песнь 6-я

    Отец величественным гласом засвидетельствовал о Возлюбленном, которого Он родил из Своего чрева. «Веруйте, говорил Он, что сей соестественный Мне Сын явился для просвещения рода человеческого; Он, по судьбам Промысла, есть и Слово Мое живое и человек смертный.»

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Странствовавший Пророк, три ночи тлея во внутренности морского зверя, паки изшел из него: сим прообразил он то спасение от змия – человекоубийцы, которое в последние времена открылось для всех чрез возрождение.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Когда отверзлись светозарные небесные врата, тайновидец зрит Духа, который неизъяснимым образом, как голубь, грядет от Отца и пребывает на пречистом Слове: – видя это, он и народу указует Низшедшего на Владыку.

    Песнь 7-я

    Угасивший некогда великий пламень печи, в который ввержены были благочестивые юноши, попалил ныне струями главы змиев; и весь непроницаемый греховный мрак омывает росою Духа.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Христе! Ты превратил в росу прообразивший Тебя ужасный Ассирийский пламень; но ныне облекся водою, которая опаляет тайного – злейшего врага; влекущего нас на скользкий путь.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Когда древле Иордан расступился, Израильтяне прошли по суше, прообразуя Тебя, Всесильный! Ибо Ты ныне чрез струи поспешно проводишь нас к немокрой и наилучшей стезе.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Христе, совершающий великие и чудные дела! мы знаем, что некогда навел Ты всегубительный потоп, дабы истребить всех плачевным образом; а ныне Ты, по своему благоволению, потопил грех для спасения человеков.

    Песнь 8-я

    Уже тварь свободна, и помраченные некогда соделались сынами света. Один князь тьмы стенает. Благословляй же усердно Виновника сего благодеяния, все несчастное древле наследие язычников!

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Боголюбивые три отрока, среди огня орошаемые, ясно прообразили всевысочайшее Существо, которое пресветло блистает троичною святостию, и соединясь с человеками, совершенно попаляет росою крещения всякое гибельное заблуждение.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Да облечется в белые одежды вся земная природа, восстановленная ныне от падения и до неба вознесенная! Ибо она Тем Словом, которое все сохраняет, очистилась в струящемся потоке, и совершенно омывшись, освободилась от прежних грехов своих.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    О сколь непостижимое чудо в том, что рождаешь Ты, пречистая невеста, Матерь благословенная! Получив чрез Тебя всесовершенное спасение, мы не напрасно рукоплещем Тебе, как Благодетельнице, принося в дар благодарственную песнь.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Мы видим, что показанное Моисею в купине, ныне, по непостижимым судьбам, совершилось. Ибо как Дева, носившая в себе огнь – родившая светоносного Благодетеля; так и приявшая Его в себя струи Иорданские сохранились невредимыми.

    ˜”*°•.♥.•°*”˜

    Царь безначальный! Освящая человеческое существо, Ты помазуешь его общением Духа, очищаешь чистыми струями, и, восторжествовав над усилившеюся властию тьмы, ныне вводишь оное в вечную жизнь.

    Источник: Преподобного отца нашего Иоанна Дамаскина : Канон на тот же праздник [Богоявление]. (Перевод на рус. язык протопр. Михаила Богословского) // Христианское чтение. 1832. Ч. 45. С. 48-56.

    фото

    Акафист преподобному Иоанну Дамаскину

    Текст акафиста утвержден на заседании Священного Синода (журнал № 78).

    Кондак 1

    Избра́ннаго сосу́да благода́ти Бо́жия, Иоа́нна Богохва́льнаго, притеце́м вси восхвали́ти, от Дама́ска у́бо гра́да звезду́ всесве́тло возше́дшую, Вселе́нския же Це́ркве свире́ль приснопою́щую Боже́ственных та́ин и́стину, пренебре́гшаго сла́ву ми́ра сла́вы ра́ди Христа́ Бо́га, да вознесе́м ему́ моли́тву ра́дования: Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Икос 1

    Ангелонра́вное житие́ предпоче́т, Иоа́нне благознамени́те, прине́сл еси́ же́ртву Христу́ великосано́вныя жи́зни отрече́ния, си́це и от му́дрости челове́чи поче́рп, наипа́че возлюби́л еси́ Бо́жия прему́дрости сла́дость, и в пусты́ни смире́нно все́лься, изъясни́л еси́ пра́выя ве́ры высо́т простоту́. Сего́ ра́ди я́ко Боже́ственных уче́ний исто́чнику взыва́ем ти:

    Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та, сия́яй в нощи́ неве́рия;

    ра́дуйся, побо́рниче и́стинныя веры, умудря́яй словесы́ Богопозна́ния.

    Ра́дуйся, благознамени́таго ро́да о́трасле;

    ра́дуйся, смиренному́драго преподо́бия о́бразе.

    Ра́дуйся, процве́тшая во среде́ ага́рян христиа́нская похвало́;

    ра́дуйся, во тщесла́внем ми́ре прозя́бшее кро́тости Христо́вы преподо́бие.

    Ра́дуйся, от филосо́фов ми́ра науче́нный;

    ра́дуйся, от Прему́дрости Бо́жия умудре́нный.

    Ра́дуйся, я́ко возда́л еси́ Бо́жие Бо́гови;

    ра́дуйся, я́ко презре́л еси́ кра́сная ца́рская.

    Ра́дуйся, благода́ти Бо́жия тезоимени́те;

    ра́дуйся, Ца́рства ве́чнаго насле́дниче.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 2

    Ви́дя Бог, я́ко се́мя, Им сеянное, на до́бру зе́млю паде́ и хо́щет плод многобога́т принести́, упа́сл есть дом твой, Иоа́нне Дамаски́не, роди́телев, в Христо́ве ве́ре утвержде́н, я́ко да неудобоприя́тну те́рнию яви́т в нем Богоприя́тную розгу́, всеми́рно песносло́вящую: Аллилу́иа.

    Икос 2

    Ра́зума высокому́дрие посрамля́ется, ви́дящим нам пе́рваго сове́тника власти́теля ага́рянскаго, власть во стране́ инове́рней ве́лию иму́ща, уничиже́нным же и гони́мым прилежа́ща се́рдцем, оби́димым и досажда́емым помога́юща. Те́мже и ны́не припаде́м ко Иоа́нну, о нас печа́льнику, да ны услы́шит к нему́ вопию́щия:

    Ра́дуйся, христолюби́выя па́ствы благи́й упра́вителю;

    ра́дуйся, ангелоподо́бный в беда́х су́щим храни́телю.

    Ра́дуйся, а́ки до́брый самаряни́н больны́м прилежа́вый;

    ра́дуйся, благи́ми де́лы Христа́ пропове́давый.

    Ра́дуйся, рабо́тати Бо́гови в безмо́лвии возжеле́вый;

    ра́дуйся, оба́че кро́тце повину́выйся власте́м, да послу́жиши держа́ве твое́й.

    Ра́дуйся, вся́ку власть я́ко от Бо́га су́щу почита́вый;

    ра́дуйся, от смире́ния вели́кая обрета́вый.

    Ра́дуйся, я́ко ро́да твоего́ сла́ву вельми́ умно́жил еси́;

    ра́дуйся, превозше́дый в ра́зуме наста́вников и сро́дников твои́х.

    Ра́дуйся, я́ко во́лю се́рдца твоего́ во́ли Бо́жии приклони́л еси́;

    ра́дуйся, я́ко ве́ры твоея́ огнь в се́рдцы твое́м при́сно пламене́ющ вся́ко соблю́л еси́.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 3

    Си́лою Вы́шняго подви́женный, Иоа́нне Богопослу́шне, царя́ иконобо́рца не убоя́лся еси́: подо́бя бо ся Иоа́нну Предте́чи, ре́вностнаго словесе́ не удержа́л еси́, да научи́ши лю́ди, кла́няющеся во ико́не Первоо́бразу, взыва́ти Бо́гови: Аллилу́иа.

    Икос 3

    Име́я внутрь себе́ Боже́ственныя сла́вы ре́вность, возвы́сил еси́ глас твой, Иоа́нне Дамаски́не, и писа́ньми обличи́л еси́ ху́льники церко́вныя, да отщети́тся тех зломы́слие. Сих ра́ди бы́вших о тебе́, сла́вне, сла́вим тя:

    Ра́дуйся, пе́рваго честна́го богосло́вия до́брый после́дователю;

    ра́дуйся, вне́млющих да́же до ны́не слове́сным млеко́м пита́телю.

    Ра́дуйся, сло́ва Бо́жия меч взе́мый, я́ко да ерети́ческаго мудрова́ния главу́ усече́ши;

    ра́дуйся, Преда́ния церко́внаго прее́мниче, и́мже ве́ры измене́ния избе́гнеши.

    Ра́дуйся, ве́ру Христо́ву сло́вом изъясни́вый;

    ра́дуйся, прему́драя небе́cных словесы́ му́дрости земноро́дных изложи́вый.

    Ра́дуйся, гро́мов гла́се богосло́вствуяй;

    ра́дуйся, сло́ва Бо́жия бога́тство некра́домое.

    Ра́дуйся, церко́внаго зда́ния пли́нфо несокруши́мая;

    ра́дуйся, ни еди́но от вра́жия ле́сти поколе́блемый.

    Ра́дуйся, основа́ния Богому́дрых муже́й проба́вителю;

    ра́дуйся, благоглаго́ливых отце́в сораде́телю.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 4

    Бу́ри злоко́зненныя клеветы́ восприя́л еси́ обстоя́ние, преподо́бне богосло́ве, богосло́вия ра́ди твоего́. Се еди́н царь ино́му подо́бие письма́ твоего́ пи́шет, я́ко а́ще преда́тельство мнил еси́ в нем: се лжехристо́в Христо́ва сараци́ну предае́т на казнь, Иу́ды подража́тель, да я́ко умолча́т уста́, глаго́лющая пра́во: Аллилу́иа.

    Икос 4

    Благоуслы́шася наве́т о тебе́ во у́шию царя́ Дама́скова: оглаго́льству бо подло́жныя ха́ртии ве́ру ят, ника́ко оправда́ний словесе́ неви́ннаго Боголю́бца послу́ша повели́тель: на усече́ние десни́цы предаде́ тя, е́юже пи́сьменне вси ху́лящии Бо́га бя́ху облича́лися, но сего́ ра́ди тебе́, о Иоа́нне, воспое́м:

    Ра́дуйся, ве́дый, я́ко на пра́во сла́вящия Бо́га ко́зни вра́жия изоби́луют;

    ра́дуйся, тех дово́льное да́же до кро́ве де́йство претерпе́вый.

    Ра́дуйся, му́ченическому ли́ку соприче́тниче;

    ра́дуйся, испове́дником Христо́вым и́стый о́бщниче.

    Ра́дуйся, руко́ Боговоди́тельствуемая;

    ра́дуйся, льсти́ваго врага́ до́блий одоле́телю.

    Ра́дуйся, изъясни́тельное Неопи́саннаго писа́ние;

    ра́дуйся, лу́каваго де́йства посрамле́ние.

    Ра́дуйся, я́ко от стрел зави́стников стра́ждеши;

    ра́дуйся, я́ко те́ми уязвля́емь, пра́вды Бо́жия не отрека́ешися.

    Ра́дуйся, я́ко кро́вию вме́сто черни́л ру́ку твою́ омочи́л еси́;

    ра́дуйся, я́ко по ка́зни Бо́жия Ма́тере и Го́спода попече́нию ся пре́дал еси́.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 5

    Боготе́чныя звезды́ сла́ву подража́ющи, яви́ся десни́ца твоя́, Иоа́нне Богоно́се, я́ко волхво́м, указу́ющая лю́дем, ка́ко мо́гут поклоне́ние пра́во принести́ Бо́гови, во о́бразе у́бо зря́ще Су́щаго, в пе́нии же Тому́ пою́ще: Аллилу́иа.

    Икос 5

    Ви́де Пречи́стая Влады́чица Иоа́нна припа́дающа ко о́бразу Ея́, в боле́зни стеня́ща, усече́нную десни́цу прилага́юща, и по ве́ре свое́й на Ея́ по́мощь упова́юща: вся бо соде́яти мо́жет, я́ко Ма́ти Бо́жия, хотя́щи. Яви́ся же ему́ во сне Пречи́cтая, прие́млющи обе́т того́, писа́ньми не преста́ти восхваля́я Бо́га и Богороди́тельницу, и се исцеле́ние удо́бь дарова́ руце́ ве́рнаго, ему́же мы возопии́м:

    Ра́дуйся, благогове́йный к Бо́гу моле́бниче;

    ра́дуйся, Богоро́дицы Пречи́cтыя дерзнове́нный бесе́дниче.

    Ра́дуйся, я́ко во у́шию Ея́ бысть моли́тва твоя́;

    ра́дуйся, я́ко внят Хода́таице вседержа́вный Сын Ея́.

    Ра́дуйся, всемо́щнаго покро́ва Богома́тере ликова́ние;

    ра́дуйся, неистощи́мыя благода́ти небе́cныя прия́телище.

    Ра́дуйся, непосра́мленное упова́ние на Го́спода;

    ра́дуйся, цельбы́ небе́cныя и нам ны́не проше́ние.

    Ра́дуйся, чудесе́ Бо́жия свиде́телю;

    ра́дуйся, оглаго́ланных, в боле́знех су́щих и в муче́ниих прия́телю.

    Ра́дуйся, я́ко Всемогу́щаго Врача́ лека́рство улучи́л еси́;

    ра́дуйся, я́ко Тому́, в ве́ре па́ки укре́плься, всем живото́м послужи́л еси́.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 6

    Пропове́да покланя́емаго тобо́ю Бо́га чу́до исцеле́ния твоего́ пред царе́м сараци́нским: го́ре мне, проглаго́лати у́бо увеща́вшее, непра́веднаго же буесло́вия того́ пода́вше разуме́ние. Ты же, Иоа́нне Богоблаже́нне, воспе́л еси́ десни́цы Вы́шняго Боже́ственную си́лу: Аллилу́иа.

    Икос 6

    Сия́ние святы́ни твоея́ яви́ся пред царя́ Дама́сскаго, не удержа́ бо ле́сти власть на се́рдцы неве́рнаго власти́теля власти́тель ле́сти, о Иоа́нне пра́ведне. Честь же са́на хотя́ ти возврати́ти и вла́сти полноту́, услы́ша тя князь, к ногу́ его́ припа́д прося́ща, да пусти́т тя, по Го́споде ити́ мона́хом. Еда́ у́бо о сем смире́нии не воспои́м избра́ннаго Христо́ва си́це:

    Ра́дуйся, пра́веднаго жития́ оправда́ние;

    ра́дуйся, преподо́бнаго жи́тельства жела́ние.

    Ра́дуйся, Богома́терняго чудесе́ соприча́стниче;

    ра́дуйся, Христо́вы и́стины изъясни́телю.

    Ра́дуйся, срамля́ющим я́же о Христе́ оби́димыя срамле́ние;

    ра́дуйся, благословля́ющим я́же о Бо́зе благотворя́щия благослове́ние.

    Ра́дуйся, Бо́жия чудесе́ явле́ние;

    ра́дуйся, я́ко яви́лся еси́ Богоневе́стныя Ма́тере благоволе́ние.

    Ра́дуйся, и́ноческаго жития́ ча́ятелю;

    ра́дуйся, кра́сных земны́х, лю́бве ра́ди Бо́жия, отрева́телю.

    Ра́дуйся, собла́зну не име́вый ме́ста в се́рдцы твое́м;

    ра́дуйся, я́ко о́но то́чию любве́ и кро́тости испо́лнил еси́.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 7

    Хотя́щу ти пра́во возда́ти сло́во Бо́гови и в нищету́ смире́ния облещи́ся, ра́бе благи́й Христо́в, рабы́ твоя́ пусти́л и вся име́ния разда́л еси́, в рабо́ту мона́ха предложи́тися грядя́. Тем у́бо во оби́тель прише́дый свята́го Са́ввы, игу́меном прия́т бысть, хвале́бная воспе́л еси́: Аллилу́иа.

    Икос 7

    Но́вых подвиго́в риста́лище себе́ стяжа́л еси́, Иоа́нне во́ине Христо́в, еди́на ста́рца во учи́теля прие́мь, я́ко да смире́нию научи́т тя и послуша́нию: се да не пре́ждних чесо́ твори́л бы, а́ще и благи́х, по твое́й во́ли, но во́ля ста́рца, и безмо́лвие, и се́рдца чистота́, и труд рабо́тен тебе́ во о́браз бытия́ вмени́шася: сего́ ра́ди восхваля́ем тя, блаже́нне Иоа́нне:

    Ра́дуйся, фимиа́ме доброде́тельнаго жи́тельства;

    ра́дуйся, о гресе́х пре́жния жи́зни слез проли́тие.

    Ра́дуйся, теле́сными труды́ украше́йся;

    ра́дуйся, духо́вными по́двиги преображе́йся.

    Ра́дуйся, Богогла́сная трубо́, смире́ния ра́ди умолча́вшая;

    ра́дуйся, я́ко писа́ло отложи́вый е́же избе́гнути превозноше́ния мы́сленнаго.

    Ра́дуйся, теле́сно здрав, ду́шу уврачева́ти прише́дый;

    ра́дуйся, обоя́ от Творца́ прие́мый.

    Ра́дуйся, высото́ смиренному́дрия;

    ра́дуйся, красото́ Христо́ва подража́ния.

    Ра́дуйся, прекосло́вия и ро́пота в се́рдцы твое́м не позна́вый;

    ра́дуйся, зми́я гне́ва и сумне́ния из по́мысл твои́х изгна́вый.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 8

    Стра́нное и А́нгелом, и челове́ком бысть ви́дети тя, Иоа́нне Богоно́се, во гра́де бы́вшия твоея́ сла́вы вре́тищем оболче́ннаго, по послуша́нию ко́шницы просты́я цено́ю превы́шшею и́щуща прода́ти: оба́че о таце́м небре́г уничиже́нии, помо́гшаго ти Бо́га благоcлове́ние духо́внаго отца́ испо́лнити хваля́ просла́вил еси́: Аллилу́иа.

    Икос 8

    Весь быв го́рних испо́лнь, Иоа́нне Богослове́сниче, обре́лся еси́ от ста́рца облича́емь, а́ки Ада́м преслуша́нием подпа́д рая́ отлуче́нию, в до́льних хоте́ние вмени́ бо той о еди́нем бра́те заупоко́йное твое́ пе́ние, е́же умоле́н быв сотвори́л бе ты: мы же ве́руя днесь ти во усла́де ра́йстей бы́ти, пое́м ти сла́вная:

    Ра́дуйся, се́рдце имы́й состра́ждущее;

    ра́дуйся, вне́мляй слезе́ прося́щаго.

    Ра́дуйся, поя́й сла́ву ко Христу́ отше́дших;

    ра́дуйся, услажда́яй живы́х о ра́дости небе́с дости́гших.

    Ра́дуйся, покая́ния пред сме́ртию моли́тву в пе́сни проли́ти науча́яй;

    ра́дуйся, вся тле́нная грехо́вная пред сре́тением Го́спода оста́вити взыва́яй.

    Ра́дуйся, оста́вил бо еси́ высо́кая земна́я;

    ра́дуйся, насле́дил бо еси́ сих ра́ди превы́спренняя небе́сная.

    Ра́дуйся, послуша́ния вся́каго исполне́ние на ся взе́мый;

    ра́дуйся, в преслуша́нии покая́ние де́тельное яви́вый.

    Ра́дуйся, я́ко, греха́ ра́ди исправле́ния, гну́са не возгнуша́лся еси́;

    ра́дуйся, я́ко иску́са ра́ди неудобоприя́тная претерпе́л еси́.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 9

    Вся́кое естество́ бы изнемо́гло наложе́ннаго на тя, Иоа́нне смиреннолю́бче, преще́ния, а́ще и мона́шескими украше́но: но твое́ зря ста́рец на уничиже́ния благоприя́тие, ти спребыва́юща воспе́ смире́нна се́рдцем и кро́ткаго Христа́: Аллилу́иа.

    Икос 9

    Вети́й глагололю́бных пра́здно яви́ся сло́во, благовеща́нна мудролю́бца Иоа́нна тща́щеся воспе́ти доброде́тель: не у́бо той свое́ю во́лею, но во́лею Пречи́cтыя Влады́чицы, ко ста́рцу его́ я́вльшияся, откры́ уста́ своя́, Госпо́дь же та испо́лни Ду́ха. Да помо́жет Сей и нам, блаже́нне, тебе́ воспе́ти:

    Ра́дуйся, вся́кия пло́ти ра́дость о Богоро́дице воспе́вый;

    ра́дуйся, я́ко веле́нием Пренепоро́чныя из устну́ твое́ю то́ки Богосло́вия излия́шася.

    Ра́дуйся, общежи́тельнаго жития́ согла́сие;

    ра́дуйся, мона́шескую мни́вый ке́ллию я́ко рая́ блаже́нство.

    Ра́дуйся, неижди́вное ангелопо́добное пе́ние;

    ра́дуйся, я́ко до ны́не преподо́бными гла́сы твои́ми Бо́га воспева́еши.

    Ра́дуйся, сла́ву обреты́й в безсла́вии земне́м;

    ра́дуйся, собла́зна избеги́й в вели́чиих до́льных.

    Ра́дуйся, о Цари́ Бо́зе раба́ себе́ соде́явый;

    ра́дуйся, ра́бство земны́я вла́сти презре́вый.

    Ра́дуйся, е́же сла́вити Бо́га ме́де усто́м на́шим;

    ра́дуйся, Богосло́вия необину́емаго златослове́сниче.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 10

    Спаcе́ния лю́дем хотя́щаго Бо́га просла́вил еси́, достоблаже́нне Иоа́нне Богоревни́телю, да не ка́ко ра́зумы отве́ргнутся Творца́, у́мно челове́ки призыва́яй пе́ти и́же греха́ жа́ло сме́ртное от челове́к Отъе́мшаго: Аллилу́иа.

    Икос 10

    Стены́ церко́вныя часть быв, святы́й уго́дниче Дамаски́не, твоея́ души́ врагу́ не дал еси́, ни лю́ди церко́вныя растли́ти словесы́ бла́зными: не измышле́ний ба́сни рек, но посеще́ния сподо́блься Ду́ха Бо́жия, веща́л еси́, о Иоа́нне, Боже́ственная оправда́ния, о ни́хже си́це благода́рственне ти воспису́ем:

    Ра́дуйся, Бо́га созерца́ющее се́рдце;

    ра́дуйся, духоначерта́нное писа́ние.

    Ра́дуйся, на мы́сленный Сина́й Боговиде́ния возше́дый;

    ра́дуйся, из глубины́ смире́ния на церко́вную го́ру святы́ни вознесы́йся.

    Ра́дуйся, святи́телей тве́рдое Богомы́слие;

    ра́дуйся, преподо́бных тишино́ смиренному́драя.

    Ра́дуйся, иере́ем свяще́нныя та́йны изъясне́ние;

    ра́дуйся, ниже́ кому́ и́стину затворе́й сла́дости Богопозна́ния.

    Ра́дуйся, возлюби́вый не обину́яся после́довати пра́вде;

    ра́дуйся, из ке́ллии воздержа́ния израсти́вый плодобога́тство в духо́вных ча́дех.

    Ра́дуйся, свети́льниче све́та пребоже́ственнаго;

    ра́дуйся, ма́нтиею и́ноческою погребы́й ми́ра сла́ву бре́нную.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 11

    Пою́щим нам словеса́ тобо́ю воспе́тая, благи́й Христо́в учениче́ Иоа́нне, исчи́слити я́ не могу́ще, не то́щих тщи́мся подража́ти глаго́лов мно́жество, но увере́ния Боже́ственнаго си́лу зря́ще в словесе́х твои́х, не премолчи́м в тебе́ Свята́го Ду́ха де́йствия, глаго́люще: Аллилу́иа.

    Икос 11

    Светосия́нную наде́жду живота́ ве́чнаго в творе́ния твоя́ вдохну́л еси́: всем и́же погребсти́ иму́щим, е́же о нас показа́л еси́ расторже́ния соу́за Богосочета́ннаго душ и теле́с та́инство, оба́че блаже́нства нестаре́ющагося обетова́ние и во кро́вех праведны́х вселе́ния наде́жду слове́сне изобразу́я; в тебе́ же ви́дим, блаже́нне Иоа́нне Дамаски́не, по преставле́нии твое́м, я́ко дово́льне послу́жившу Бо́гови, сих свято́е восприя́тие: те́мже, а́ще и ску́дную, приими́ от нас песнь сию́:

    Ра́дуйся, у гро́ба пла́чующия утеша́яй;

    ра́дуйся, глаго́лы усо́пших нам пе́сненно веща́яй.

    Ра́дуйся, о гряду́щих ко Го́споду моли́твенне воздыха́яй;

    ра́дуйся, сре́тение преста́вльшихся со Христо́м предобража́яй.

    Ра́дуйся, слове́снаго врачева́ния нача́льниче;

    ра́дуйся, догмати́ческаго наказа́ния ресното́.

    Ра́дуйся, бу́дущия жи́зни в го́рних яснозри́телю;

    ра́дуйся, о в нераска́янных гресе́х печа́ли повествова́телю.

    Ра́дуйся, пе́сньми твои́ми сме́рти страх упрежда́яй;

    ра́дуйся, стра́ха Бо́жия утвержде́нию науча́яй.

    Ра́дуйся, десни́це, кре́постию писа́ний благоле́пно просла́вленная;

    ра́дуйся, ра́зуме, просвеща́яй концы́.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 12

    Благода́ти Да́теля во́льно восприя́л еси́ ра́зумом и се́рдцем, я́ко сый раб Госпо́день, ра́бства, Иоа́нне, мни́маго не убоя́лся еси́, лука́выя рабо́ты отверги́й сою́з, побе́дно восклица́я: Аллилу́иа.

    Икос 12

    Пое́м воспе́вшаго го́рних сла́ву, Иоа́нна всебога́таго: того́ дивля́емся благоплодоно́сию, о́браза уче́ния и му́дрости высоты́, смире́ния же тишины́ велегла́сныя, яви́ся бо вселе́нней правосла́вное исправле́ние и дре́вних христолю́бцев ко́рень, ему́ же уста́ на́ша да не закосне́ют пе́ти:

    Ра́дуйся, духо́внаго насле́дия сокро́вище;

    ра́дуйся, млека́ слове́снаго о спаcе́нии изоби́льное источе́ние.

    Ра́дуйся, на земли́ воспе́вый, а́ки а́нгелов лик, сла́ву Христо́ва воскресе́ния;

    ра́дуйся, славосло́вяй ны́не Го́спода у Престо́ла Того́ на небесе́х.

    Ра́дуйся, Бо́жия Ма́тере слове́сная похвало́;

    ра́дуйся, Ца́рствия небе́снаго живописа́телю.

    Ра́дуйся, смоко́внице, плод твой во вре́мя свое́ преизоби́льно да́вшая;

    ра́дуйся, услади́вшее смо́квы слове́с твои́х благокоре́нное дре́во Христо́вы ве́ры.

    Ра́дуйся, цве́те благоуха́яй и́стиною;

    ра́дуйся, ерети́ческаго злово́ния истощи́телю.

    Ра́дуйся, сла́вы Бо́жия многопло́дное писа́ние;

    ра́дуйся, ве́ры Христо́вы неиждива́емое уче́ние.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 13

    О вели́кий песносло́вче Иоа́нне Дамаски́не, ве́ры Христо́вы до́бльственный ра́тниче и учи́телю, велича́яй на земли́ го́рних Боже́ственную сла́ву, и до́льных науча́яй смы́слы и́стины: да не бу́дут тщи тебе́ моли́твы на́ша: услади́ нас поуче́нии твои́ми, и небе́сным засту́пничеством огради́ нас, да небла́зненно со святы́нею твое́ю Вели́каго пое́м и велича́ем Бо́га: Аллилу́иа.

    [Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
    [Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

    Икос 1

    Ангелонра́вное житие́ предпоче́т, Иоа́нне благознамени́те, прине́сл еси́ же́ртву Христу́ великосано́вныя жи́зни отрече́ния, си́це и от му́дрости челове́чи поче́рп, наипа́че возлюби́л еси́ Бо́жия прему́дрости сла́дость, и в пусты́ни смире́нно все́лься, изъясни́л еси́ пра́выя ве́ры высо́т простоту́. Сего́ ра́ди я́ко Боже́ственных уче́ний исто́чнику взыва́ем ти:

    Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та, сия́яй в нощи́ неве́рия;

    ра́дуйся, побо́рниче и́стинныя веры, умудря́яй словесы́ Богопозна́ния.

    Ра́дуйся, благознамени́таго ро́да о́трасле;

    ра́дуйся, смиренному́драго преподо́бия о́бразе.

    Ра́дуйся, процве́тшая во среде́ ага́рян христиа́нская похвало́;

    ра́дуйся, во тщесла́внем ми́ре прозя́бшее кро́тости Христо́вы преподо́бие.

    Ра́дуйся, от филосо́фов ми́ра науче́нный;

    ра́дуйся, от Прему́дрости Бо́жия умудре́нный.

    Ра́дуйся, я́ко возда́л еси́ Бо́жие Бо́гови;

    ра́дуйся, я́ко презре́л еси́ кра́сная ца́рская.

    Ра́дуйся, благода́ти Бо́жия тезоимени́те;

    ра́дуйся, Ца́рства ве́чнаго насле́дниче.

    Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Кондак 1

    Избра́ннаго сосу́да благода́ти Бо́жия, Иоа́нна Богохва́льнаго, притеце́м вси восхвали́ти, от Дама́ска у́бо гра́да звезду́ всесве́тло возше́дшую, Вселе́нския же Це́ркве свире́ль приснопою́щую Боже́ственных та́ин и́стину, пренебре́гшаго сла́ву ми́ра сла́вы ра́ди Христа́ Бо́га, да вознесе́м ему́ моли́тву ра́дования: Ра́дуйся, преподо́бне Иоа́нне, Це́ркве учи́телю сладкогла́сный и прему́дрый.

    Молитва 1‑я

    О преподо́бне свяще́нне Иоа́нне Богосла́вный, Дама́скова похвало́, вселе́нныя правосла́вная велеле́пото: к тебе́ тече́м, к тебе́ мо́лимся, Боже́ственный Дамаски́не: не преста́й про́чее моля́ся ко Пречи́стей Богоро́дице, зане́ у́бо и в житии́ твое́м земне́м послу́ша тя: наипа́че же вы́ну пребу́ди моли́тва твоя́ о нас ко Го́сподеви Бо́гу на́шему, Его́же Це́рковь ре́вностно, а́ки до́блий ра́тник, от ересе́й и со и́стиннаго пути́ поползнове́ния защити́л еси́. Свя́тче Бо́жий, уго́дниче преблаги́й, ты, я́коже Соломо́н, ничесо́же испроси́в у Го́спода, ра́зве прему́дрости Бо́жия; ктому́ и смире́ния наказа́ния ничи́мже лише́н был еси́, и в правле́нии страны́ твоея́ инове́рныя име́л еси́ часть бога́тую: но тем у́бо па́че показа́лся еси́ и́стинный христиани́н, в по́мощи пребыва́я убо́гим, оглаго́ланным, о пра́вей вере гони́мым и угнета́емым. Помози́ нам, Иоа́нне, соблюсти́ся, еда́ ка́ко не отсту́пим чим ма́лым от Христа́ Бо́га на́шего и Его́ Вселе́нския Це́ркве: огради́ святы́нею твое́ю, на́ми ны́не песносло́вимою, от зломы́слящих нам враго́в ви́димых, наипа́че же от неви́димых духо́в зло́бы поднебе́сныя. Научи́ ны, свя́те Иоа́нне, оти́шию серде́чному, ра́зума здравомы́слию, в ве́ре несумне́нию, ктому́ же любви́ я́же о Христе́ Иису́се, е́юже изря́дне украси́лся еси́, Боже́ственне Дамаски́не. Бу́ди при́сный хода́тай и помо́щник во уче́нии пребыва́ющим: умудри́, уцелому́дри, просвети́ е́же у Престо́ла Бо́жия хода́тайством: с высоты́ го́рния сла́вы испроси́ вся, я́же суть поле́зна спаcе́ния ча́ющим и о сла́ве Бо́жией зде, до́лу пеку́щимся. Пода́ждь сло́во бла́го и тве́рдо наста́вником, да Це́ркви ве́рныя сы́ны воспита́ют, и ча́да досто́йна держа́ве на́шей сотворя́т. Попецы́ся и о е́же смире́нию и кро́тости се́рдца научи́тися нам, я́коже обоюдоóстру мечу́, и́мже разсека́ется врага́ челове́ческаго плете́ние. Не оста́ви коего́ждо прося́щаго чесо́ у тебе́ в моли́тве, о благи́х де́лех благоcлови́ и наста́ви, да непреткнове́нно во сла́ву Ца́рства Небе́снаго поживе́м, иде́же со Влады́чицею Богоро́дицею Мари́ею и святы́ми все́ми, в ни́хже и ты еси́, неизрече́нное Госпо́дне благоcлови́тся И́мя, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Аминь.

    Молитва 2‑я

    Боже́cтвенне Дамаски́не, о́тче Иоа́нне преподо́бне, небе́снаго насле́дия учи́телю, па́стырей наста́вителю, глаго́ле я́сный уча́щих и благо́е уча́щихся внима́ние! Се мы ны́не сло́во ти хотя́ще моле́бное рещи́, не оставля́ем притека́ти ко твое́й святы́ни: о небе́сных бо твое́ сотвори́л еси́ раче́ние, живо́т земны́й в жизнь проба́вль ве́чную о Бо́зе. Те́мже у́бо проше́д путе́м неудобоходи́мым, удо́бь нам уготовля́еши в Ца́рствие Небе́сное стези́ во уче́нии твое́м про́стем, и всеце́лем о Го́споде Иису́се твое́м житии́. О Крести́телев соиме́нниче, Христо́вых путе́й сказа́телю и от инохожде́ния духо́внаго в великомы́слии ульще́нных препя́тие, Вседержи́теля умоли́ держа́ву на́шу в мире соблюсти́, от ересе́й и раско́лов те́ло огради́ти церко́вное, вла́сти и во́инства народолю́бны и лю́дем благочеcти́вым служи́тельны сотвори́ти и враги́ Оте́чествия на́шего вско́ре побежде́ны соде́яти, ра́зуму же на́шему пода́ти я́сность ева́нгельскую и се́рдцу о любви́ Боже́ственней простоту́. Сый насле́дия оте́ческаго часть Дамаски́не, Правосла́вия полноты́ покажи́ ны прее́мники, о вели́кий Иоанне, велеле́пото церко́вная! Те́мже и при конце́ на́шем, а́ще и чим преступи́хом пред святы́нею пра́вды Бо́жия, испроси́ у Законополо́жника и Всеще́драго Судии́ прости́ти нам я́ко ничесо́же блага́го сотво́ршим, зане́ не к кому́ бо ино́му в печа́ли или проше́нии припа́дохом, никому́ же ино́му возвра́щшеся па́ки поклони́хомся, то́чию Христу́ Иису́су распя́тому и воскре́сшему, Сы́ну Бо́жию, c Ни́мже и Отцу́ Всевы́шнему, со Ду́хом Его́ Пресвяты́м, Боже́ственней сей Тро́ице бу́ди сла́ва во ве́ки всеве́чныя. Ами́нь.

    Тропарь и Кондак преподобному Иоанну Дамаскину

    Тропарь преподобному Иоанну Дамаскину, глас 8

    Православия наставниче, / благочестия учителю и чистоты, / вселенныя светильниче, / монашествующих богодохновенное удобрение, Иоанне премудре, / ученьми твоими вся просветил еси, цевнице духовная, // моли Христа Бога спастися душам нашим.

    Кондак преподобному Иоанну Дамаскину, глас 4

    Песнописца и честнаго богоглагольника, / Церкве наказателя и учителя / и врагов сопротивоборца, Иоанна воспоим: оружие бо взем, Крест Господень, / всю отрази ересей прелесть / и яко теплый предстатель к Богу // всем подает прегрешений прощение.

    Помочь, проекту
    "Провидѣніе"

    Одежда от "Провидѣнія"

    Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru

    фото

    фото
    фото

    фото

    Nickname providenie registred!
    Застолби свой ник!

    Источник — azbyka.ru

    Просмотров: 489 | Добавил: providenie | Рейтинг: 5.0/2
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Календарь

    Фонд Возрождение Тобольска

    Календарь Святая Русь

    Архив записей

    Тобольскъ

    Наш опрос
    Оцените мой сайт
    Всего ответов: 50

    Наш баннер

    Друзья сайта - ссылки
                 

    фото



    Все права защищены. Перепечатка информации разрешается и приветствуется при указании активной ссылки на источник providenie.narod.ru
    Сайт Провидѣніе © Основан в 2009 году