Поиск

Навигация
  •     Архив сайта
  •     Мастерская "Провидѣніе"
  •     Одежда от "Провидѣнія"
  •     Добавить новость
  •     Подписка на новости
  •     Регистрация
  •     Кто нас сегодня посетил

Колонка новостей


Чат

Ваше время


Православие.Ru


Видео - Медиа
фото

    Посм., ещё видео


Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Помощь нашему сайту!
рублей ЮMoney
на счёт 41001400500447
( Провидѣніе )

Не оскудеет рука дающего


Главная » 2020 » Январь » 25 » • Сщмч. Владимир Киевский и его борьба с сектантами •
05:57
• Сщмч. Владимир Киевский и его борьба с сектантами •
 

providenie.narod.ru

 
фото
  • Предисловие
  • Решено было
  • Твердою рукою
  • Не сдавая церковных святынь
  • Краткое житие
  • Акафист Сщмч. Владимиру
  • Канон Сщмч. Владимиру
  • Примечания
  • Источники
  • Публикуется по изд.
  • Помочь, проекту "Провидѣніе"
  • Предисловие

    Митрополит Владимир усиливал церковную борьбу с сектами, сгнездившимися особенно в Москве.

    Когда баптисты на Всемирном Конгрессе в Филадельфии в 1911 году с участием 32-х делегатов и от русских баптистов постановили немедленно открыть самую беспощадную борьбу в России против Православной Церкви, сражаться против военной и церковной систем в России, порвать их и приготовить для огня, когда на осуществление этого плана русские баптисты получили, главным образом от англо-американцев, огромные деньги и тотчас после конгресса устроили в Москве в сентябре 1911 г. свой «Всероссийский съезд», чрез который повели самую широкую пропаганду своих замыслов, митрополит Владимир решительно восстал против такого покушения на Церковь Православную.

    Но опекавший баптистов П. Столыпин не дремал… Срочно от Столыпина прикатили в Москву на казенный счет чиновники Департамента духовных дел при Министерстве внутренних дел и приняли под свою усиленную защиту баптистский съезд. Прикатил в Москву и сам директор Департамента духовных дел Харузин [1] с целью «нажать» на митрополита Владимира… Этот «нажим» происходил в моем присутствии в покоях митрополита Владимира, куда я срочно был вызван для «объяснений»… Не забуду я этой сцены, когда Харузин высокопарно именем Столыпина «отчитывал» митрополита Владимира, а последний, выслушав Харузина, в свою очередь предложил ему такую «духовную баню», от которой Харузин не знал, куда и деваться. Нет уж,– заканчивал свою речь митрополит Владимир,- оставьте меня по своему разумению блюсти вверенное мне Христом стадо; я сам знаю, что это за лютые волки в овечьей шкуре нагрянули с Американского Конгресса в Москву. Меня не только удивляет, а глубоко опечаливает ваша правящая слепота и, скажу больше,- ваша намеренная слепота насчет этих врагов Церкви и Родины.

    Вы все там в Петербурге потонули в разных компромиссах, за ними вы не видите России, вы гибель ей несете… А я не хочу этого; я хочу умереть с чистой совестью пред Христом и Родиной. Мне с вами идти не по дороге… Бог вам Судья!… И митрополит Владимир на прощание, прослезившись, перекрестил Харузина.- Упрямый старик,- сказал после этой «духовной бани» Харузин о митрополите Владимире и из покоев Святителя отправился с авансами разных благ к вождю баптистов на съезде Голяеву [2].

    Что говорил Харузин Голяеву,- об этом сам Голяев поведал баптистам на том же съезде: В лице директора Департамента духовных дел Харузина правительство заявило, что не хочет стеснять нас!… Однако, если не «правительство», то православный народ в Москве дал такой мощный отпор баптистам, что те вынуждены были поскорее закрыть съезд и выехать из Москвы.

    Конечно, на главу митрополита Владимира посыпались еще более колючие шипы из октябристско-кадетской гряды… [3] Чего только не писали эти пошленькие народоправцы, эти себялюбцы с торгашеской совестью… За ними метал свои властные стрелы в митрополита Владимира и П. Столыпин. Грозовые тучи сильнее сгустились над главою митрополита Владимира. А Он «вел свою линию», не сдавая врагам Церкви ни одной пяди ее твердынь.

    Решено было «сорвать анафему»

    Почти одновременно с баптистами в Москве разыгралось еще более шумное религиозное дело с так называемыми «братцами». С так называемыми «братцами» и их «беседками» митрополит Владимир уже имел ближайшее соприкосновение еще в Самарской епархии. Вот почему он сразу опознал подлинный облик и московских «братцев», выучеников Самарского «братца» Чурикова [4].

    За православною личиною «братцев» митрополит Владимир ясно увидел старых хлыстов, самых опасных врагов Церкви, опасных именно своею показною православною внешностью, манящею к ним православных. И вот митрополит Владимир начал решительную борьбу с московскими «братцами». Тотчас же на защиту «братцев» ринулись октябристы: Каменский [5], Гучков [6], Линдеман [7] и др.; за ними по той же дороге пошли и кадеты. Они подняли такой вопль на Руси против митрополита Владимира, от которого содрогнулись, было, даже синодальные сферы, а Петроградские епархиально-миссионерские круги, во главе с некоторыми иерархами, так прямо пошли на услуги к Столыпину и Харузину в деле защиты «братцев». Однако митрополит Владимир вел и здесь «свою линию».

    В итоге всех мер к вразумлению «братцев» он предначертал, вследствие их упорства, отлучение их от Церкви в Неделю Православия 7 марта 1910 г. Вот на этом-то отлучении октябристско-кадетская клика и решила «свалить» митрополита Владимира, так ненавистного им по своему противлению их захватным на Руси политико-партийным планам, которыми они мечтали закабалить народ себе, а чрез себя и своим заграничным вдохновителям.

    Решено было «сорвать анафему». Но так как митрополит Владимир не внимал воплям октябристско-кадетских волков, то последние порешили снова прибегнуть к властному вмешательству П. Столыпина.

    Срочно Столыпин послал в Москву ко мне и к митрополиту Владимиру чиновника с угрозами… За безуспешностью же угроз чрез чиновника, он вызвал меня в Петербург и на часовом приеме грозил мне и митрополиту Владимиру карами власти и «общественно-думского мнения» за борьбу с «братцами».

    Видя, что угрозы не действуют, что, наоборот, ему самому указывают на неуместность вмешательства во внутреннюю жизнь Церкви, П. Столыпин от угроз перешел к посулам и похвалам: мне он предлагал место вице-губернатора, а митрополита хвалил за принципиальность, причем просил в деле «братцев» уступить ему, П. Столыпину, и отменить предстоящую анафему «братцам», так как он обязался пред думскими «октябристами» добиться отмены анафемы.

    Одолжить же октябристов мне надобно по политическим соображениям,- заявил П. Столыпин (в то время в Г. Думе шла октябристско-кадетская буря против «волевых импульсов и нажимов» на Г. Думу Столыпина и последний, в целях упрочить свое премьерство, искал соглашения с думцами, тем более, что в «сферах» его положение уже было шатким).

    Однако ни посулы, ни похвалы не возымели силы. Анафема была решительно назначена на 7 марта 1910 г., в Неделю Православия. И вот Столыпин учинил возмутительное давление на находившегося в Петрограде митрополита Владимира. В 10 часов ночи под 1 марта приехал на Троицкое митрополичье подворье в Петрограде к митрополиту Владимиру обер-прокурор Св. Синода и именем Столыпина потребовал от митрополита Владимира срочною телеграммою в Москву отменить назначенную на 7 марта анафему, о которой уже знала вся Москва.

    Однако и этот нажим не подействовал, и митрополит Владимир дал в Москву твердый приказ приготовить все к торжественному провозглашению анафемы «братцам» в разных храмах Москвы, в приходах которых «братцы посеяли свои плевелы. Анафема была провозглашена…

    Когда же дело о «братцах» было направлено П. Столыпину к административному обследованию с целью обелить «братцев», и когда, благодаря честности бывшего московского градоначальника Адрианова [8] расследование обнаружило правду Московского митрополита, и Столыпин вынужден был направить дело в суд, в недрах которого он также властно принимал меры к реабилитации «братцев», когда на защиту «братцев» явно выступил Распутин, метавший громы и молнии в митрополита Владимира и славший письменные угрозы по адресу суда, когда в защиту «братцев» были вовлечены и «высшие сферы»,- вопрос о переводе митрополита Владимира из Москвы стал на очередь…

    Твердою рукою

    И вот октябристско-кадетские и бюрократические круги, вкупе с Распутиным, шумно справляли «победу» над митрополитом Владимиром: 23 ноября 1912 г. состоялось перемещение митрополита Владимира в Петроград…

    И здесь он стоял на своем посту несокрушимым. Твердою рукою он оберегал Церковь от лжеверия и лжебратства, отсекая от нее и явных сектантов: баптистов, пашковцев и прочих, и тайных: разных «братцев» – чуриковцев, «киселевцев» [9], «охтенцев» и им подобных… Самое высокое мирское заступничество за этих сектантов, не раз властно и грозно, устно и письменно представавшее пред Архипастырем, не могло свернуть его с подлинно церковного к ним отношения, при котором милость и любовь сочетавались с ревностью по Доме Божием и не превращались в бесчинство и потакательство еретикам. Помню, как митрополит Владимир воспылал святым гневом на шумевшего в «Гражданине» великосветского князя Мещерского [10], который, под давлением Распутина, дерзко выступил на защиту Чурикова… Моя отповедь князю: «Любовь не бесчинствует»,- доставила утешение Старцу-Архипастырю, который особенно бдительно следил за кознями против Церкви и домогательствам в ее недрах Распутина. Само выступление князя Мещерского против митрополита Владимира в связи с «чуриковщиной» было просто услугою князя Распутину, которому незадолго пред сим митрополит Владимир отказал в «особом приеме».

    Не сдавая церковных святынь

    Четыре раза Распутин являлся к митрополиту Владимиру на общие приемы, и все домогался, чтобы Архипастырь принял его «особо, вечерком, по важному делу…», но всегда из уст Архипастыря Распутин слышал суровый отказ: «Я с вами секретов иметь не желаю, а если дела у вас есть ко мне как к Архипастырю, то можете здесь же (на общем для всех приеме) о них говорить»… Разгневанный Распутин уходил… Несколько раз он приезжал к митрополиту Владимиру во внеприемное время, просил принять его, но митрополит Владимир всегда через келейника отказывал. «Попомнит он меня»,- проронил однажды после такого отказа Распутин, спускаясь бегом по лестнице из покоев Архипастыря. Когда митрополиту Владимиру доложили об этой угрозе, он отвечал: «Знаю; что ж, на все Воля Божья!.. А я иначе поступать не могу»… Люди «века сего», из разных слоев и салонов – духовных и великосветских, «дружески» советовали митрополиту Владимиру «принять старца и установить контакт с ним», чтобы «избежать неприятностей»; но всем этим советникам и советчицам митрополит Владимир так же «дружески», с присущею ему скорбно-брезгливой улыбкой, отвечал: «Нет, стар я для кривляний совестью,- лучше уж на покой уйду»…

    Не сдавая церковных святынь в поношение еретикам, не потворствуя еретикам, но врачуя их подлинной Христовой любовью, милующей и наказующей «с рассмотрением», митрополит Владимир широко развивал религиозно-нравственное просвещение своей паствы. Он старался сблизить пастырей с их паствой и сплотить их для церковного делания. С этой целью митрополит Владимир одобрил образцовый «Устав» для открытия в приходах особых миссионерских, в широком смысле этого слова, братств; с прежней чисто московской любовью он поддерживал в Петрограде трезвеннические организации и учредил «Всероссийское Александро-Невское Братство Трезвости».

    Краткое житие священномученика Владимира, митрополита Киевского

    В миру Василий, родился 1 января 1848 г. в семье священника Никифора Богоявленского, впоследствии также принявшего мученическую кончину. С детства Василия отличали скромность и чистосердечность.

    После Духовного училища и семинарии в Тамбове он в 1874 г. окончил Киевскую Духовную Академию со степенью кандидата богословия и получил назначение преподавателем в родную семинарию. 31 января 1882 г. Василий Никифорович Богоявленский был рукоположен во пресвитера в Покровской соборной церкви г. Козлова и вскоре назначен настоятелем Троицкого храма и благочинным городских церквей. С начала своего пастырского служения он в полноте проявил административные способности и стяжал любовь и уважения клира и мирян.

    В трагической смерти жены и единственного ребенка молодой священник усмотрел Промысл Божий. Поступив в Тамбовский Казанский монастырь, он 8 февраля 1886 г. принял иноческий постриг с именем Владимир, на следующий день был возведен в сан архимандрита, назначен настоятелем Троицкого Козловского монастыря, а в октябре того же года – настоятелем Антониева монастыря в Новгороде Великом.

    3 июня 1888 г. в Александро-Невской лавре архимандрит Владимир был рукоположен митрополитом Новгородским, Санкт-Петербургским и Финляндским Исидором († 1892 г.) и другими иерархами во епископа Старорусского, викария Новгородской епархии. Преосвященный Владимир проявлял постоянную заботу об устроении церковноприходской жизни, уделял особое внимание духовно-нравственному просвещению мирян.

    19 января 1891 г. святитель Владимир был назначен на Самарскую кафедру. В то время губернию поразила эпидемия холеры и неурожай. Власть терялась и первый пошел к народу с крестом в руках епископ Владимир, явившись в тяжелую минуту его истинным печальником и крепкой нравственной опорой. Святитель повсюду стремился быть вместе с паствой: совершал о почивших панихиды на холерном кладбище, служил на площадях города молебны об избавлении от бедствий, безбоязненно посещал холерные бараки в местах, охваченных эпидемией. В те тяжелые дни владыка Владимир много внимания уделял и духовному образованию, катехизации населения.

    С 18 октября 1892 г. в течение шести лет святитель Владимир управлял Грузинским экзархатом в сане архиепископа Карталинского и Кахетинского. Возглавляя Тбилисскую кафедру, он неустанно трудился над духовным просвещением разноплеменного населения, укреплением и распространением православной веры на Кавказе. В результате его неутомимых трудов было построено и возобновлено более ста храмов, в том числе много старинных, заброшенных; открыто свыше 300 церковноприходских школ, устроена Духовная семинария в Кутаиси.

    С 21 февраля 1898 г владыка Владимир – митрополит Московский и Коломенский.

    Будучи духовным руководителем великой княгини Елизаветы Феодоровны († 1918 г., память 5/18 июля и в день Собора новомучеников и исповедников Российских), митрополит Владимир оказал ей содействие в основании Марфо-Мариинской обители.

    23 ноября 1912 г. высокопреосвященный Владимир был назначен митрополитом Санкт-Петербургским и Ладожским с присвоением ему звания и прав первенствующего члена Священного Синода.

    Святейший Патриарх Тихон позднее так говорил о деятельности владыки Владимира в тот период: «Он был верен канонам Святой Православной Церкви, преданиям отеческим и безбоязненно и смело, честно и благородно исповедовал эту снедающую его ревность перед всеми, какими бы последствиями это не сопровождалось».

    Три года управления тогдашней столичной епархией оказались чрезвычайно трудными для него: в городе усиливалось влияние «распутинщины», явственно ощущалась гибельность последствий ее проникновения в церковные и государственные дела, в жизнь царской семьи. За открытое неприятие и осуждение Распутина святитель Владимир впал в немилость и в ноябре 1915 г. переведен в Киев.

    Октябрьский переворот 1917 г. вызвал нестроения в церковной жизни на Украине. Состоявшийся в то время в Киеве епархиальный съезд клира и мирян образовал самочинное управление и призвал к созданию «независимой» Украинской Церкви. Выступая против переустройства уклада жизни епархии и неканонических действий по образованию автокефалии, митрополит Владимир призывал пастырей и пасомых избегать вражды и препятствовать расколу, сохраняя Церковь в единстве и чистоте Православия.

    С приходом в Киев гражданской войны и захватом большевиками города начались невиданные там дотоле грабежи и насилия, сопровождавшиеся осквернением монастырей и храмов, святынь Киево-Печерской Лавры.

    25 января 1918 г. вооруженные люди ворвались в покои митрополита Владимира и после издевательств над ним вывели его за стены лавры и расстреляли. Перед смертью архипастырь совершил молитву, благословил своих убийц и сказал: «Господь вас да простит». Найденное братией его тело было изувечено множеством колотых и огнестрельных ран. Мученическая кончина святителя Владимира явилась началом длительного периода гонений на Русскую Православную Церковь, во время которых бесчисленное множество клириков и мирян приняло мученические венцы, свидетельствуя о вере Христовой даже до смерти (Откр.12:11).

    Честные мощи священномученика Владимира, митрополита Киевского и Галицкого, были обретены летом 1992 г. и положены в Дальних пещерах Киево-Печерской лавры.

    Акафист священномученнику Владимиру, Митрополиту Киевскому

    Кондак 1

    Избранный пастырю Христова стада и сосуде достойный Божия благодати, веры Православныя поборниче, от безбожников даже до смерти пострадавый, песньми велегласно восхваляем тя, светозарный отче наш Владимире, ты же, дерзновение ко Господу имый, на стезю спасения настави нас, благочестною любовию поющих ти:

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Икос 1

    Ангельскою любовию ко Господу горевый и измлада нрав твой долготерпелив и кроток показавый, миру Православному христианин всесовершен явился еси, исповедниче Христов Владимире. Ныне же Трисвятую песнь на небесех со Ангельскими чинми воспеваяй, недостойных нас услыши, на земли со слезами умиления взывающих:

    Радуйся, благочестивых родителей преславное рождение.

    Радуйся, благое и богодуховенное тех воспитание.

    Радуйся, от юности Христу служити возжелавый.

    Радуйся, нелицемерную по Бозе ревность показавый.

    Радуйся, благоутробия Христова подражателю.

    Радуйся, Евангельскаго слова благовествователю.

    Радуйся, блистание Божественнаго света.

    Радуйся, сияние небесныя благодати.

    Радуйся, души верных просвещаяй.

    Радуйся, сердца ищущих правды Божией озаряяй.

    Радуйся, человече небесный.

    Радуйся, ангеле земный.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 2

    Видя и разумевая во всяцей скорби и напасти ко спасению душ наших наставление, не уны и не отчаяся, святый Владимире, егда лишился еси сына отрока и любезныя твоея супруги. Но терпеливно скорбь сию подъял еси и утешение в монашестве обрел еси, стопы своя ко служению Единому Христу направляяй. Сподоби же и нас во всех бедах Благоподателя святую волю разумети, не противлятися спасительному Промыслу Его, но присно славити за вся Творца и Бога: Аллилуиа.

    Икос 2

    Разум Всевышний приосени тя, пастырю всехвальный наш Владимире, егда избра тебе Господь во епископа святыя Церкве Православныя, во еже день и нощь пещися ти о агнцех Божиих, да ни един убо от них погибнет. Ты же, яко послушник трудолюбный, пастырское делание смиренномудренно творил еси. Тако и ныне, во обителех небесных пребываяй, наставник неусыпный буди нам, на тя надеющимся и глаголющим из глубины сердечныя:

    Радуйся, вся красная и сладкая мира сего презревый.

    Радуйся, от тленных на нетленная очи духовныя обративый.

    Радуйся, епископство яко великий дар Господень восприявый.

    Радуйся, обильно в хиротонии благословение небесное стяжавый.

    Радуйся, надежный ко спасению путеводителю.

    Радуйся, заблуждших неустанный вразумителю.

    Радуйся, мудрых века сего мудрейший.

    Радуйся, рабе Христов добрейший.

    Радуйся, иерарше славный, со святыми почиваяй.

    Радуйся, молитв твоих покровом паству присно соблюдаяй.

    Радуйся, неусыпаемый в бедах помощниче.

    Радуйся, благий о нас печальниче.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 3

    Силою Всевышняго незримо укрепляемь, истинное мужество явил еси, преблаженне архипастырю Владимире, егда спасаше от глада и от мора твоя страдающая чада. Зрел еси окрест, яко мнози мором гибляху, обаче не смутился еси, но Крестом Животворящим и Честным вооружився, прехождаше посреде людей поволжских, помощь подая, печали утоляя. Такожде и нам, духовным гладом истощеваемым и недугом маловерия одержимым, помози предстательством твоим ко Господу, прославляемому присно: Аллилуиа.

    Икос 3

    Имеяй выну попечение о чадех Божиих, сих отечески к богоугодней жизни направлял еси, постом, молитвою и праведными делы предивный подвиг в подражание святым Христовым показавый. Сего ради твоя пастырския добродетели хваляще, тя, Боголюбче, ублажаем сице:

    Радуйся, благоутробия великаго сокровищ.

    Радуйся, Божественнаго промышления о нас приятелище.

    Радуйся, Святыя Церкве Православныя украшение.

    Радуйся, о чадех твоих теплое моление.

    Радуйся, о мире паствы твоея рачителю.

    Радуйся, от всяких бед усердный наш хранителю.

    Радуйся, покрове, на пути спасения нас осеняяй.

    Радуйся, столпе огневидный, во тьме неведения нас просвещаяй.

    Радуйся, яко корения смущений трудолюбно исторгал еси.

    Радуйся, яко терние неверия глаголом попалял еси.

    Радуйся, архиерею Божий, Пастыреначальником Христом прославленный.

    Радуйся, иерарше Христов, даров Духа Святаго преисполненный.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 4

    Бурю велию прещений вражиих отврати от нас молитвами твоими, всеусердный Господа служителю Владимире, и буди нам и ограждение необоримое, яко в животе твоем защититель безмездный был еси всем, Царю Небесному поющим: Аллилуиа.

    Икос 4

    Слыша и видя множество напастей мира сего, сам болезни и тяготы терпя, николиже ближния и други забывал еси, милосердне отче наш Владимире, но отеческими попечении всем помогая, ни едино же прошение нуждающихся презрел еси. Научи и нас друг друга тяготы носити, воспевающия и прославляющия тя сице:

    Радуйся, любовию Божественною горяй.

    Радуйся, за други своя душу не щадяй.

    Радуйся, яко многи скорби и труды подъял еси.

    Радуйся, яко вся ради Возлюбльшаго тя претерпел еси.

    Радуйся, вдовиц и сирых щедрейший питателю.

    Радуйся, гонимых и обидимых предстателю.

    Радуйся, скорбящим сострадателю.

    Радуйся, просящим милости подателю.

    Радуйся, чаше, елей милости Божия к нам содержащая.

    Радуйся, горо, тучи гнева Господня от нас отводящая.

    Радуйся, и по преставлении твоем с нами пребываеши.

    Радуйся, яко в селениих небесных почивая, нас не оставляеши.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 5

    Боготечная звезда явился еси миру и светильник теплый людем православным, архипастырю Владимире, пастыреначальник в триех стольных градех русских бывый, наипаче же во обличении расколов порадевый, во еже нераздран хитон Христов нешвенный сохранити. Таковому о тебе произволению Господню радующеся, воспеваем Ему: Аллилуиа.

    Икос 5

    Видя тя в селениих небесных, зело радуется святый равноапостольный Владимир, имже возсия нам свет Христовы Истины, зане и ты Божественною волею в богохранимем граде Киеве прославился еси, страдальчествуя за Христа во дни великих испытаний. Тако и мы, блаженне, ликовствуем о тебе:

    Радуйся, крестителя Руси достойный соименниче.

    Радуйся, того неленостный споспешниче.

    Радуйся, в стране Русской боголучно возсиявый.

    Радуйся, паству твою духовно удобрявый.

    Радуйся, богоугодно на земли поживый.

    Радуйся, любовию Божественною страх смертный победивый.

    Радуйся, священномучениче, за Христову веру пострадавый.

    Радуйся, страдальче, дух твой в руце Господу предавый.

    Радуйся, смерть вкусивый, тления не знаяй.

    Радуйся, с Печерскими отцы во святых пещерах почиваяй.

    Радуйся, обители преславней украшение.

    Радуйся, монашествующих в ней утешение.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 6

    Проповедниче усердный слова Божия, Владимире, многомудрыми вещании твоими лжеучения безбожных обличал еси, от прельщений душепагубных Христова чада сохраняя. Темже удостоился еси непрестанных славословий на земли, воспеваяй в Вышних Богу: Аллилуиа.

    Икос 6

    Возсиял еси в отечестве своем, исповедниче Христов Владимире, яко новое светило на небесней тверди, сиянием подвигов твоих тьму нечестия разгоняяй и мир православный ублажати тя сице подвизаяй:

    Радуйся, крепкая вайе древа правоверия.

    Радуйся, богоизбранный посрамителю неверия.

    Радуйся, Евангельское слово, яко меч духовный, возлюбивый.

    Радуйся, от стрел лукаваго щитом веры ся оградивый.

    Радуйся, усты многомудрыми Божественныя истины вещаяй.

    Радуйся, пред Богом заступление нам крепкое являяй.

    Радуйся, свеще, молитвенным огнем за нас горящая.

    Радуйся, драгое миро, в храме Божием благоухающее.

    Радуйся, даров небесных неоскудное вместилище.

    Радуйся, Божественныя мудрости хранилище.

    Радуйся, крепкое падающих возведение.

    Радуйся, стоящих право утверждение.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 7

    Хотяй прославити тя верою необоримою, даде узрети ти Владыка наш Господь, како безбожницы в обители Печерстей, яко во аде бесы, бесновашася, безстудие творяще и древния святыни оскверняюще. Но сих прещений вражиих не убоявся, богоизбранный отче наш Владимире, Единому Заступнику от всяких зол усердная моления вознесл еси, взывая неослабне Богу: Аллилуиа.

    Икос 7

    Новый образ милосердия явил еси нам, мучениче и святителю Владимире, егда пред кончиною благословил еси мучители твоя. Таковому твоему незлобию дивящеся и в тебе неизреченну славу Человеколюбца зряще, славословим тя и восхваляем сице:

    Радуйся, милосердия небеснаго зерцало.

    Радуйся, Христовы Церкве твердое забрало.

    Радуйся, прерадостное наше утешение.

    Радуйся, лукавым силам устрашение.

    Радуйся, молитися за недруги учивый.

    Радуйся, и сам мучители твоя простивый.

    Радуйся, яко тобою безумнии глумителие посрамляются.

    Радуйся, яко тобою сила Божия является.

    Радуйся, всечестно почитаемый на земли.

    Радуйся, венцем нетленным украшенный на небеси.

    Радуйся, яко с преподобными отцы во веки пребываеши.

    Радуйся, яко отечество наше купно с теми защищаеши.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 8

    Страннолепен и великоименит, исповедниче Христов Владимире, яко радетель неусыпный о Господнем доме был еси, молитвы и труды твоя на благоустроение храмов направляя. О чиннем же богослужении и доброгласнем пении ревнуя, награду велию у Господа снискал еси, в небесных вертоградех Ангелы пет быти. Мы же, зряще ныне разоренных храмов восстановление и лепоты церковныя поновление, к тебе взываем: помози воздвигнути святыя храмы в душах наших и добродетельми их украсити, с тобою купно воспевающе Благоподателю и Жизнодавцу: Аллилуиа.

    Икос 8

    Всея земли Русския архипастырю, первый из новомучеников во время лютое гонений на православных христиан пострадавый, зовем тя, благодать стяжавшаго молитися за мир: не премолчи о нас, к священней твоей раце припадающих и во умилении поющих песнь тебе:

    Радуйся, крест свой на рамена, Христу последуя, подъявый.

    Радуйся, стезю страданий за Него избравый.

    Радуйся, мудрейший странниче, иский отечества небеснаго.

    Радуйся, угодниче Христов, презревый вся земная.

    Радуйся, дому Божию надежный страже и хранителю.

    Радуйся, иереев добрый попечителю.

    Радуйся, кающихся с Богом примирителю.

    Радуйся, Спасителя возлюбльших покровителю.

    Радуйся, достойный Ангелов собеседниче.

    Радуйся, Апостолом Христовым сопрестольниче.

    Радуйся, благоприятную ко Господу молитву возсылаяй.

    Радуйся, теплою молитвою твоею державу нашу согреваяй.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 9

    Вси чини Ангельстии и святителей лик удивишася, зряще тя, Владимире, новаго мученика, в пострадавшей и поруганней земли Русской просиявшаго. Мы же ныне прославляюще подвиг твой, ко Господу и Спасу нашему взываем: Аллилуиа.

    Икос 9

    Ветия богомудрый Церкве Православныя и доблий воин Христов был еси, священномучениче препрославленный Владимире. Имеяй сердце мягко, аки воск, волю же тверду, аки адамант, не клонился еси семо и овамо ни пред властию людскою, ниже пред обстоянии мирскими, и сего ради поношения претерпел еси. Верность Господу Единому хранивый выну, услыши ныне песнь победную сию:

    Радуйся, воине Христов непобедимый.

    Радуйся, в терпении твердейший адаманте невредимый.

    Радуйся, яко неблагомыслящих наветы претерпел еси.

    Радуйся, яко от яростных поношения приял еси.

    Радуйся, сердец смятенных умирителю.

    Радуйся, от озлобления на нас враждующих хранителю.

    Радуйся, духовных совершенств высото.

    Радуйся, смирения христианскаго глубино.

    Радуйся, русских мучеников удобрение.

    Радуйся, архиереев православных похваление.

    Радуйся, яко от неверия избавляеши.

    Радуйся, яко от малодушия исцеляеши.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 10

    Спасительнаго о нас промысла сияние явися нам, егда страдальческую смерть приял еси, священнопроповедниче Владимире, ты бо жертва непорочная и явился еси ходатай за людей православных, отступлением от веры согрешивших. Мы же ныне сокрушенным сердцем со слезами о спасении страны Русския молящеся, к Судии Благоутробному взываем: Аллилуиа.

    Икос 10

    Стено и ограждение державы нашея, святителю Владимире, радетель неустанный о уставех православных был еси. Сохрани и ныне нас от пагубныя ереси, огради от раздирания Церквей, упаси от соблазнения лжеученьми, да пребудем в лоне Церкве истинныя. Твоего же ради заступления неустанно вопием ти сице:

    Радуйся, Православия неблазненный ревнителю.

    Радуйся, шатания Церквей искоренителю.

    Радуйся, Церковных Таинств благочестный совершителю.

    Радуйся, в Небесный Иерусалим путеводителю.

    Радуйся, мечу, раскол и ересь посецаяй.

    Радуйся, небесный громе, гордых устрашаяй.

    Радуйся, Евангельскаго света чудное блистание.

    Радуйся, за правду поносимых упование.

    Радуйся, Господню волю сотворивый.

    Радуйся, Христовы заповеди сохранивый.

    Радуйся, яко честную кровь за веру пролиял еси.

    Радуйся, яко блаженство неотъемлемое стяжал еси.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 11

    Пение похвальное, еже приносим ти, богоблагодатный пастырю Владимире, несть довольно восхвалити яко подобает тя, благочестное вместилище Святаго Духа, но всехвальных ради добродетелей твоих вопием ти: моли Господа о нас, студными грехми окалявшихся, да низпослет чудеса неизреченныя Своея милости на нас, с тобою вкупе днесь поющих Ему: Аллилуиа.

    Икос 11

    Светодательная свеща явился еси нам, исповедниче Христов и пастырю святый Владимире, разгоняяй нощь нечестия и освещаяй путь во тьме ходящих. Ныне убо умоляти не престай Христа Спаса и Владыку нашего, да не даст нам уклонитися стези, ко спасению нас, грешных, приводящия, но сподобит нас во Царствии Своем тя со Ангелы святыми воспевати:

    Радуйся, несокрушенный щите, защищаяй благочестие.

    Радуйся, мечу победный, посецаяй злочестие.

    Радуйся, блуждающих в духовном мраце окормителю.

    Радуйся, честнейший преподобия хранителю.

    Радуйся, светильниче Господень, Церковь озаряяй.

    Радуйся, молящихся ти души умиряяй.

    Радуйся, яко недугующих исцеляеши.

    Радуйся, яко окамененных сердцем оживляеши.

    Радуйся, печальниче болящим и безпомощным.

    Радуйся, заступниче убогим и обидимым.

    Радуйся, яко помраченных просвещаеши.

    Радуйся, яко просвещенных утверждаеши.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 12

    Благодать дадеся ти от Бога, отче приснославимый Владимире, во еже быти нерушимым каменем Христовы Церкве. Твоему же образу желающе всем сердцем подражати, умоляем тя, блаженне, непрестанно: заступи, да не прельстят нас чудеса, силою лукаваго творимая, ниже лжепророцы соблазнят. Но во единомыслии и правоверии вся христианы сохрани, прославляющия Бога Истиннаго: Аллилуиа.

    Икос 12

    Поем праведное житие твое, восхваляем пречестное твое имя, почитаем за Христа страдания твоя, удивляемся духовней твоей крепости, радуемся славному обретению мощей твоих, новомучениче святый Владимире, и любовию, воспоминающе о подвизех твоих, восписуем ти хваления сия:

    Радуйся, победоносною светлостию облеченный.

    Радуйся, святительскому лику сопричтенный.

    Радуйся, споспешниче усердный ада Разрушителя.

    Радуйся, последователю верный распятаго Учителя.

    Радуйся, за веру и отечество живот свой положивый.

    Радуйся, архиерею добрый, Богу Человеколюбцу угодивый.

    Радуйся, яко живот твой непорочен сохранивый.

    Радуйся, яко до смерти верен Господу пребывый.

    Радуйся, венцем победным паче звезд на небеси блистаяй.

    Радуйся, тимпане сладкозвучный, славу Божию бряцаяй.

    Радуйся, во отечестве небеснем ныне пребываяй.

    Радуйся, и о земнем отечестве твоем не забываяй.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 13

    О страдальче многосветлый и святителю Христов Владимире! Приими малое хваление сие, в простоте сердечней возносимое. Вонми гласу недостойному молящихся тебе и твоими скорыми ко Господу прошении умоли Его пробавити благоутробие Свое на ны, да сподобимся в блаженней радости воспевати Ему славу: Аллилуиа.

    [Се́й конда́к глаго́лется три́жды.] [Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

    Икос 1

    Ангельскою любовию ко Господу горевый и измлада нрав твой долготерпелив и кроток показавый, миру Православному христианин всесовершен явился еси, исповедниче Христов Владимире. Ныне же Трисвятую песнь на небесех со Ангельскими чинми воспеваяй, недостойных нас услыши, на земли со слезами умиления взывающих:

    Радуйся, благочестивых родителей преславное рождение.

    Радуйся, благое и богодуховенное тех воспитание.

    Радуйся, от юности Христу служити возжелавый.

    Радуйся, нелицемерную по Бозе ревность показавый.

    Радуйся, благоутробия Христова подражателю.

    Радуйся, Евангельскаго слова благовествователю.

    Радуйся, блистание Божественнаго света.

    Радуйся, сияние небесныя благодати.

    Радуйся, души верных просвещаяй.

    Радуйся, сердца ищущих правды Божией озаряяй.

    Радуйся, человече небесный.

    Радуйся, ангеле земный.

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Кондак 1

    Избранный пастырю Христова стада и сосуде достойный Божия благодати, веры Православныя поборниче, от безбожников даже до смерти пострадавый, песньми велегласно восхваляем тя, светозарный отче наш Владимире, ты же, дерзновение ко Господу имый, на стезю спасения настави нас, благочестною любовию поющих ти:

    Радуйся, Владимире, негасимый Православия светильниче.

    Молитва

    О священномучениче и исповедниче Христов Владимире! Услыши слезныя молитвы чад твоих и воздыхания, сердцем сокрушенным и смиренным приносимая. Се бо беззаконии омрачихомся и того ради бедами, яко тучами, обложихомся. Но ты, святе Владимире, понеси, яко сильный, немощи наша, не отлучайся от нас духом, да не разлучимся в конец от любве Божия. Призри милостивно на предстоящия и молящияся пред святою иконою твоею и вся прошения их во благое исполни. Веруем бо, яко твоих страданий ради за отечество и люди российския велие дерзновение ко Господу имаши. Егоже умоли, да укрепит ны в Православии и единомыслии, и непоколебимом даже до смерти исповедании веры Христовы, страну нашу да спасет от междоусобныя брани, пастырем нашим да подаст духовное трезвение и ревность о спасении пасомых, правителем же суд и правду, обидимым заступление, недугующим душ и телес исцеление. Мы же, грешнии, твоим предстательством укрепляеми, восхвалим Господа Иисуса Христа, Емуже слава подобает, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

    Канон священномученику Владимиру, митрополиту Киевскому

    Минея, 25 Января

    Глас 6

    Песнь 1

    Ирмос: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Прииди́те, ве́рнии, пе́сньми благоле́пными Влади́мира, пе́рваго новому́ченика, восхва́лим, то́й бо в со́нме Росси́йских святы́х всели́лся е́сть.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Кро́тостию и смире́нием, добро́тою и чистото́ю серде́чною укра́шен, николи́же иски́й свои́х си́, до́бре служе́ние твое́ соверши́л еси́, святи́телю.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Сме́рть не разлучи́ тя от любве́ Бо́жия, святи́телю, му́жественне бо претерпе́л еси́ сию́ ра́ди возлюби́вшаго тя́ Христа́.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: О Ма́ти Де́во, неизрече́нно Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего ро́ждшая, моли́ся приле́жно спасти́ся на́м.

    Песнь 3

    Ирмос: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Помяни́ на́с, свя́тче Бо́жий, и́мя твое́ в ско́рбех и печа́лех призыва́ющих и ча́ющих от тебе́ по́мощи во обстоя́ниих тя́жких, находя́щих на ны́.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    О́браз неусы́пнаго стра́жа Це́ркве Христо́вы яви́л еси́ себе́, святи́телю, и небоя́зненно предста́л еси́ пред беззако́нными, сме́рти твоея́ иска́вшими.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Жестокосе́рдие, неразу́мие и грехо́вное ослепле́ние мучи́телей твои́х препобеди́л еси́, святи́телю, кро́тостию и смире́нием, та́же и к Бо́гу моли́твенным призыва́нием о проще́нии и́х.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: Кре́пкое утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся, Богоро́дице Де́во, кре́пость и си́лу подава́й на́м ра́ди Ро́ждшагося от Тебе́, Влады́чице.

    Седален, глас 8

    Ка́я по́льза челове́ку, а́ще ми́р ве́сь приобря́щет, ду́шу же свою́ погуби́т, или́ что́ да́ст челове́к в изме́ну за ду́шу свою́, — рече́ Госпо́дь. Си́ми словесы́ от ю́ности наставля́емь, те́ло твое́ на сме́рть угото́вал еси́, святи́телю, да ду́шу жи́ву сохрани́в, со Христо́м пребыва́еши.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: Ве́лия ра́дость быва́ет на Небеси́, Влады́чице, егда́ обраща́ем се́рдца своя́ сокруше́нная к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему. То́й бо да́рует на́м прегреше́ний проще́ние моли́твами Твои́ми и прелага́ет Сво́й пра́ведный гне́в на милосе́рдие. Сего́ ра́ди вопие́м Ти́: ра́дуйся, Ра́досте на́ша, гре́шников ка́ющихся упова́ние.

    Песнь 4

    Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Вои́стинну апо́стольский прее́мник бы́л еси́, святи́телю, егда́ в годи́ну тя́жких испыта́ний, му́жество и тве́рдую ве́ру яви́в, безбоя́зненно за Го́спода ду́шу свою́ пре́дал еси́.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Егда́ лю́тии уби́йцы, сме́рти преда́ти тя́ хотя́ще, вне́ святы́х вра́т ведо́ша тя́, воспева́л еси́, святи́телю: Госпо́дь мне́ прибе́жище и си́ла.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Пе́рвенствующий иера́рх Це́ркве Росси́йския бы́в, пе́рвый и нра́вом и дея́нием в по́двизе иера́ршаго служе́ния яви́лся еси́, пе́рвый же в годи́ну лихоле́тий му́ченически пострада́л еси́, святи́телю.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: Ты́ еси́ по́мощь и заступле́ние моля́щимся Тебе́, Влады́чице Держа́вная, бу́ди и на́м предста́тельство и покро́в егда́ предста́нем Сы́ну Твоему́, нелицеприя́тному Судии́.

    Песнь 5

    Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Ско́рби и разлуче́ние с па́ствою первопресто́льнаго гра́да му́жественне восприя́л еси́, святи́телю. Оба́че и но́вей па́стве твое́й Богоспаса́емаго гра́да Ки́ева сокро́вище и приобре́тение безце́нное яви́лся еси́.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Тезоимени́тому ти́ равноапо́столу в ре́вности по Бо́зе уподобля́яся, па́ству твою́ в правосла́вней ве́ре утвержда́л еси́, святи́телю, и я́ко но́вое кра́сное со́лнце на гора́х ки́евских возсия́л еси́.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Ру́сь свята́я, вода́ми Креще́ния омы́тая, све́том Христо́ва уче́ния равноапо́стольным кня́зем Влади́миром просвеще́нная и кро́вию страстоте́рпец и новому́ченика святи́теля Влади́мира ороше́нная, храни́ ве́ру Правосла́вную, в не́йже тебе́ утвержде́ние.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: К кому́ возопии́м, Влады́чице, в напа́стех на́ших и лю́тых обстоя́ниих, а́ще не к Тебе́, Цари́це Не́ба и земли́, по́мощь твою́ при́сно на́м подава́й, те́пле Тебе́ моля́щимся.

    Песнь 6

    Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Жесто́кая глумле́ния, поруга́ния и сме́рть не возмого́ша отлучи́ти тя́ от любве́ Христо́вы, но́вый испове́дниче ки́евский и всеросси́йский за Христа́ му́чениче. Сего́ ра́ди мо́лим тя́: в тве́рдей ве́ре и на́с укрепи́, пра́зднующих любо́вию святу́ю па́мять твою́.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Мно́гими ра́нами уя́звленное честно́е те́ло твое́, кро́вию исте́кшее, я́ко свиде́тельство любве́ же́ртвенныя ко Христу́ яви́л еси́, святи́телю, и, бы́в ве́рен Ему́ да́же до сме́рти, вене́ц жи́зни от Него́ прия́л еси́.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Согреше́ния моя́ прости́, Го́споди, и в ми́ре ду́х мо́й приими́, та́же не вмени́ греха́ предаю́щим мя́ сме́рти, — сле́зно моли́лся еси́, священному́чениче достохва́льне.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: Что́ Тя́ нарече́м, о Благода́тная? Засту́пницу ли на́шу, я́ко ру́це Твои́ вы́ну к Сы́ну Твоему́ просте́рты о на́с и́маши?Кре́пость ли и си́лу, я́ко ро́ди христиа́нстии в ве́ре и любви́ к Сы́ну Твоему́ утвержда́ются. Вся́ бо мо́жеши, я́ко Ма́ти Творца́ и Влады́ки Не́ба и земли́.

    Кондак, глас 2

    О́браз Христо́ва милосе́рдия явля́я, покро́в и защище́ние па́стве твое́й бы́л еси́, святи́телю о́тче Влади́мире, в кро́тости и незло́бии страда́ния прие́мля, безбо́жных мучи́телей, благословля́я, прости́л еси́. Те́мже и на́м испроси́ у Христа́ Бо́га ду́х ми́рен и ве́лию ми́лость.

    Икос

    Име́яй вы́ну попече́ние о ча́дех Бо́жиих, сия́ оте́чески к богоуго́дней жи́зни направля́л еси́, святи́телю Влади́мире, глаго́лы му́дрыми и пра́ведными де́лы, посто́м, моли́твою и сме́ртию честно́ю преди́вный по́двиг в подража́ние святы́м Христо́вым показа́вый. Мы́ же твоя́ па́стырския доброде́тели хва́ляще, тя́ ублажа́ем, боголю́бче, и взыва́ем си́це: испроси́ на́м у Христа́ Бо́га ду́х ми́рен и ве́лию ми́лость.

    Песнь 7

    Ирмос: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Мно́гая беды́ и напа́сти беззако́ннии отсту́пницы воздвиго́ша на тя́, испове́дниче, оба́че в кро́тости и смире́нии чистоту́ ве́ры храни́те и в ло́не еди́ныя Правосла́вныя Росси́йския Це́ркве пребыва́ти ве́рныя призыва́л еси́.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Глумле́ния и поруга́ния, и́мже подверго́ша тя́ гони́телие твои́, не возмого́ша пону́дити тя́ в жесто́кия дни́ оста́вити возлю́бленную па́ству, сего́ ра́ди и яви́лся еси́ па́стырь до́брый, полага́яй ду́шу за о́вцы Христо́вы.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Ве́рныя непреста́нно науча́л еси́ пребыва́ти в сою́зе любве́, и́мже связу́еми бы́ша во Христе́ апо́столи, па́стырю до́брый. Сего́ ра́ди ны́не ти́ взыва́ем: и на́с соблюди́ моли́твами твои́ми в любви́ Христо́ве.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: В любви́ кре́пцей к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему соблюди́ на́с, Де́во Богоро́дице, и проще́ние грехо́в и беззако́ний на́ших испроси́, при́сно Тя́ блажа́щим.

    Песнь 8

    Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти, Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Стра́ха не иму́, гото́во се́рдце мое́, гото́во сме́рть прия́ти на вся́кое вре́мя Це́ркве ра́ди Христо́вы, да утверди́тся ве́ра правосла́вная во оте́честве на́шем, — ре́кл еси́ во дни́ испыта́ний твои́х, па́стырю му́жественнейший.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    До́брый де́латель бы́в в вертогра́де Госпо́дни, святи́телю Христо́в, ду́шу твою́ положи́л еси́, во е́же це́ло и неврежде́нно соблюсти́ достоя́ние Его́. Сего́ ра́ди и досто́ин яви́лся еси́ услы́шати гла́с, зову́щий ти́: благи́й и ве́рный ра́бе, вни́ди в ра́дость Го́спода твоего́.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Пра́во пра́вил еси́ сло́во Боже́ственныя и́стины, те́мже и Ца́рствия Бо́жия сподо́бился еси́, святи́телю, в не́мже пребыва́я во сла́ве со все́ми святы́ми, не преста́й моли́тися Влады́це, да и мы́ насле́дники сего́ бу́дем.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, — приле́жно вопие́м Ти́, Влады́чице, изба́ви на́с от пле́на грехо́внаго и вся́каго прило́га вра́жия, сохрани́ от злы́х челове́к, востаю́щих на ны́; на Тебе́ кре́пце наде́емся и пред враги́ на́шими хва́лимся, Ты́ бо еси́ Засту́пница ро́да христиа́нскаго.

    Песнь 9

    Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    Пра́вило ве́ры и благоче́стия яви́лся еси́, святи́телю. Сию́ бо ве́ру, любо́вию ко Христу́ и лю́дем споспешеству́ему, до́бре свиде́тельствовал еси́ пред враги́ твои́ми, та́же и благоче́стие, во е́же умре́ти тоя́ ра́ди любве́, изря́дно показа́л еси́.

    Припев: Святы́й священному́чениче Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с

    У́м на́ш просвети́, святи́телю, моли́твами твои́ми к Бо́гу, да, пра́вый пу́ть избра́вше, Христа́ обря́щем и в черто́зех Его́ водвори́мся.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

    Стра́стию озлобле́ния обурева́емии, злочести́вии лю́дие сме́рти лю́тей преда́ша тя́, та́же телеси́ твоему́ глумля́хуся, и честно́му погребе́нию его́ претя́ху. Оба́че, не имя́ху вла́сти над душе́ю твое́ю, непобеди́мый страда́льче, оста́влени бы́ша тщи́ во зло́бе свое́й.

    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: Преукраше́нна еси́ Боже́ственною сла́вою, Ма́ти Безневе́стная, Бо́г бо Сло́во из Твои́х ложе́сн изы́де, во е́же угото́вати на́м спасе́ние. Ему́же не преста́й моли́тися, Влады́чице, да свободи́т на́с от рабо́ты вра́жия, я́ко Милосе́рд.

    Светилен

    Во тьме́ беззако́ний су́щии све́том Христо́вым просвеща́ются и любы́ Христо́ва в сердца́х гре́шных возжига́ется, егда́ па́стырие попече́ние изря́дное о лю́дех и́мут, та́ко поуча́л еси́, святи́телю, жре́бий па́стырскаго служе́ния прие́млющих.

    Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

    Богородичен: Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во, ма́ти Неизрече́ннаго Све́та, Тя́ велича́ем и предста́тельства о на́с пред Сы́ном Твои́м всеусе́рдно про́сим, Тя́ бо еди́ну наде́жду и́мамы.

    Примечания

    [1] Харузин, Алексей Николаевич (1864-1932) – русский этнограф и антрополог, государственный деятель.
    [2] Голяев, Илья Андреевич (1859-1942) – баптистский пресвитер, председатель Союза евангельских христиан-баптистов (1910-1917 гг.; 1924-1926 гг.; 1933-1935 гг.). В 1910 г. по его инициативе и при его материальном участии был построен в Балашове один из первых в России обширный баптистский молитвенный дом. Участник Второго Всемирного конгресса баптистов в Филадельфии в 1911 г.
    [3] Конституционно-демократическая партия (кадеты, «Партия народной свободы») – крупная леволиберальная политическая партия в России в начале XX в.
    Союз 17 октября (октябристы) – право-либеральная политическая партия, существовавшая в 1905-1917 гг. Название партии восходит к Манифесту 17 октября 1905 г.
    [4] «чуриковщина» – секта «беседнического» толка. Основана в 1894 г. в Санкт-Петербурге. Основатель секты – крестьянин Самарской губ. Иван Алексеевич Чуриков (1861-1933) более известный как “Братец Иоанн” или Иоанн Самарский.
    В марте 1910 г. в Москве были отлучены от Церкви двое «братцев» – Д. Григорьев и И. Колосков. Главный инициатор отлучения их от церкви – московский миссионер И.Г. Айвазов.
    Миссионерский совет Санкт-Петербургской епархии 4 февраля 1914 г. установил многочисленные сектантски-еретические заблуждения и действия Чурикова. 1 апреля 1914 г. Епархиальный Петербургский Миссионерский Совет, рассмотрев окончательно дело Чурикова, постановил: отлучить его от Святого Причастия и других Таинств.
    В 1922 г. секта во главе с Чуриковым присоединилась к обновленческому расколу.
    [5] Каменский, Петр Валерьевич (1860-1920) – депутат III Государственной думы, занимал пост председателя комиссии по вероисповедным делам. Председатель центрального бюро партии «Союз 17 октября».
    [6] Гучков, Александр Иванович (1862-1936) – российский политический деятель, лидер партии «Союз 17 октября». Председатель III Государственной думы, депутат Думы, член Государственного совета Российской империи. Военный и морской министр Временного правительства.
    [7] Линдеман, Карл Эдуардович (1844-1929) – врач, общественный и политический деятель. Один из организаторов «Союза 17 октября», затем сопредседатель московского ЦК, член Главного правления партии.
    [8] Адрианов, Александр Александрович (1861-1918?) — генерал, московский градоначальник (1908-1915), главноначальствующий над Москвой (1914-1915).
    [9] секта киселевцев – разновидность хлыстовства. Известна под названием «иоаннитов», поскольку возникла на почве суеверного почитания св. прав. Иоанна Кронштадтского. Основательницей секты стала мещанка Матрена Ивановна Киселева. Секта появилась в Кронштадте, затем ее центром стал Ораниенбаум, куда Киселева переселилась в 1895 г.
    [10] Мещерский, Владимир Петрович (1839-1914) — русский писатель и правый публицист, издатель-редактор журнала «Гражданин», камергер Александра II.

    Источники

    Вениамин (Федченков), о. Подмена христианства (К спорам о Чурикове, «братцах», странниках и проч.). СПб., 1911
    Зарембо Н.Г. Духовные власти Санкт-Петербурга и народное трезвенническое движение чуриковцев (1907–1914 гг.) // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. 2010. № 126. С. 30-35
    Кесарев Е. Беседничество как секта. Беседчики Самарской епархии. Самара, 1905
    Козлов, о. И. Краткие сведения по истории сектантства в СССР. Загорск, 1990
    Левитин А.Э. Лихие годы: 1925-1941: Воспоминания. YMCA-Press, 1977
    Левитин А.Э., Шавров В.М. Очерки по истории русской церковной смуты. М.: Крутицкое патриаршее подворье, 1996
    Пругавин А.С. Братцы и трезвенники. М., 1912
    Слово жизни о чуриковцах. СПб Епархиальный Миссионерский Совет, 1913
    Чуриков И.А. Беседы «Братца Иоанна» Чурикова. СПб., 1911

    Публикуется по изд.

    Айвазов И.Г. Владимир, Митрополит Киевский и Галицкий. М.: Всероссийский Союз Православного народа, 1918. С. 16-23

    Помочь, проекту
    "Провидѣніе"

    Одежда от "Провидѣнія"

    Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru

    фото

    фото
    фото

    фото

    Nickname providenie registred!
    Застолби свой ник!

    Источник — azbyka.ru

    Просмотров: 196 | Добавил: providenie | Рейтинг: 5.0/2
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *:
    Календарь

    Фонд Возрождение Тобольска

    Календарь Святая Русь

    Архив записей

    Тобольскъ

    Наш опрос
    Оцените мой сайт
    Всего ответов: 50

    Наш баннер

    Друзья сайта - ссылки
                 

    фото



    Все права защищены. Перепечатка информации разрешается и приветствуется при указании активной ссылки на источник providenie.narod.ru
    Сайт Провидѣніе © Основан в 2009 году